Nieuwe motor maar welke ?

Lone Rider

Die hard MF'er
9 sep 2002
458
38
Noord-Holland
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn motor loss is en heb er afstand van gedaan,zal dus binnenkort een andere kunnen kopen maar nu zit ik dus met een luxe probleem welke wordt het ?
Een nieuwe SP-1, zuipt als een ketter (actieradius 155 tot 200 Km) maar goede fiets.
Een R1 lekker koppel en vermogen maar ken hem niet.
Een ducati 748s minder vermogen (SP-1 134 PK duc 100 PK)zeer goede wegligging.
Een CBR600RR maar dan wachten tot maart volgend jaar lekker ding maar minder vermogen.
Een ducati 749, beter blok als 748 maar ja dat kontje ?
Ik heb de laatste tijd zoveel gezien en gelezen dat ik het gewoon niet meer weet :?

Gelukkig komt de winter er aan, genoeg bedenk tijd. Het weer is nog wel lekker om te :] tot nu toe.
 
tjsah als je zelf eerst eens een beetje bedenkt wat je precies wil ?
veel vermogenen/of grote actieradius en/of een mooi uiterlijk.
Maar alsje gewoon eens een lijstje met alle voors en tegens van die motoren maakt en gaat strepen ?
 
als ik uit dat rijtje moest kiezen, koos ik de R1.
want ik hou niet van sleutelen, en ook niet van ketters :P

waarom geen GSX-R 1000?

edit: jij was toch die gozer die met die meeting op de snelweg was gevallen?
 
Hans,

Gewoon weer een SP1 of zoals voske post een SP2 nemen hoor.... :}

Niet over stappen op ander merk :( Ben je nou helemaal bel...rd *D
 
Laatst bewerkt:
Misschien is dat het beste Flame, ik heb nooit spijt gehad van die SP-1 alleen zijn die zilver kleurige moeilijk te vinden. Een SP-2 is ook een optie maar dan nog even door sparen. En die schijnt beter te sturen als de SP-1 maar minder koppel bij lage toeren.


De klap op mijn hoofd heeft mijn verstand aangetast :)
 
ik weet niet hoe oud je motor was, maar je moet toch wel de volle mep terug krijgen of anders een heel groot gedeelte ervan. dan kan je toch wel een 2e hands SP2 kopuh.
anders zou ik er 1 importeren.
 
Hij was 8 maanden oud ;( krijg gelukkig bijna alles vergoed *D
Motorgoedkoop is niet duur vergeleken met andere dealers, ik heb ook niks in te ruilen. dus eigenlijk een geluk bij een ongeluk.
Aleen dat inrijden van een nieuwe is wel vermoeiend, hangend op je polsen ;)
 
Ik wil Mille rijders niet beledigen maar dat Fiat Panda instumentenpaneel en die Playmobiel bestikkering :r
En ook heel belangrijk mijn vrouw vindt de Mille ook om te :r en de SP-2 mooier.
En wat de baas wil is de wet ;)

De mille is heel goed maar kan hem niet echt mooi vinden.
 
Ik wil Mille rijders niet beledigen maar dat Fiat Panda instumentenpaneel en die Playmobiel bestikkering :r
En ook heel belangrijk mijn vrouw vindt de Mille ook om te :r en de SP-2 mooier.
En wat de baas wil is de wet ;)

De mille is heel goed maar kan hem niet echt mooi vinden.

:X :+ :X

als ik zou moeten kiezen zou ik ook voor de sp1/2 gaan, maar de mille is niet lelijk (ligt er ook net aan welk bouwjaar, want die oudere zijn idd om te :r . die nieuwe mat zwarte zijn echter :9~ )
wat gewoon jammer van die mille is, is dat iedereen em heeft.
 
Nou ja, smaken verschillen; tis maar goed ook.

Ik heb nog een piccie van beiden gemaakt .....

full
 
Tukkers hebben altijd gelijk, de wijsheid komt immers uit het oosten :+
De vraag is het zelfde rijden of iets geheel anders.
 
Ik denk dat ik in jouw situatie een week of 2 niet zou slapen van de twijfels... CBR600RR of 749?...CBR600RR of 749?...CBR600RR of 749?...CBR600RR of 749?

Weet niet hoe ze rijden, maar zou zelf voor 749 kiezen denk ik. Maar ja, ben misschien niet helemaal objectief. Peekaas hebben ze m.i. allebei voldoende, blijft over de looks, het geluid en hoe ze sturen...

Oftewel...deze reactie helpt je geen f*ck verder :)

Maar succes met je keuze!
 
Lone Rider, goed om te horen dat het goed met je gaat en dat de afwikkeling met de verzekering naar behoren is gegaan.

Over de keuze van je nieuw aan te schaffen fiets:
Zoals zovaak in dit soort topics is het moeilijk om hier voor een ander iets over te zeggen. Ik zou zeggen, ga kijken bij de dealers, vergelijk en wordt gek van twijfel. Ga in het voorjaar als alle modellen beschikbaar zijn proefrijden en kies dan met je hart.


Willy vindt het trouwens wel een leuk rijtje om uit te kiezen. Mijn persoonlijke favoriet.......SP 2 is wel :9~ , of toch de exclusieviteit van de duc :P , of toch..... Willy zou het ook niet weten, maar zou willen dat hij dit probleem had.

Succes.
 
SP2...natuurlijk...paar mooie uitlaten erop....powercommander IIIr erop...
1: exclusief...niemand hier op het forum heeft een SP2
2: t rijd super goed...vond de sp1 al goed...maar de sp2 is men nog lovender...
3: er is geen mooier geluid... ;)
 
SP2...natuurlijk...paar mooie uitlaten erop....powercommander IIIr erop...
1: exclusief...niemand hier op het forum heeft een SP2
2: t rijd super goed...vond de sp1 al goed...maar de sp2 is men nog lovender...
3: er is geen mooier geluid... ;)

Je haalt me de woorden uit het toetsenbord *D
 
Keuze is gemaakt, het is een SP-2 geworden.
Nu nog wachten tot januari 2003 en dan weer lekker :]


9219
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan