Nieuwe motor onderhandelen

Hawk Tartaros

MF veteraan
5 feb 2008
10.536
2
Hey,

Wie heeft er ervaring of tips met het kopen van een gloed nieuwe motor?
Valt er te onderhandelen over de prijs of andere zaken?
 
Ja: als je uit-onderhandeld bent met de prijs of inruil, probeer dan nog accessoires te krijgen.
 
ja er zit altijd ruimte op de vraagprijs. maar het is niet zo dat een dealer die ook verplicht is aan jouw door te geven. en onderhandelen zal je ook op de juiste manier moeten doen. en hoe gewilder de motor is hoe minder korting je zal kunnen onderhandelen.
er zullen heel veel mensen zijn die meteen percentages gaan roepen maar daar heb je niks aan. zorg dat je weet wat je hebben wilt en wat je er voor over hebt en ga dan pas naar een dealer. blijf beleeft en schappelijk en als je het niet eens wordt doe een bod met beperkte houdbaarheid en ga weg en bij een ander shoppen. geen dealer wil je graag zien weg gaan naar de concurrent maar als je bod echt te laag was zal je niks meer van hem horen.
en onderhandelen is ook een groot deel gunnen. ook de dealer moet kunnen leven en de schoorsteen laten roken en als je hem de oren wast bij de koop kan je er op wachten dat hij het zal proberen de rollen om te draaien als je zijn service of garantie nodig hebt.
 
Ja zorg dat je vrouw pas nieuwe schoenen of kleding heeft gekocht
Dan heb je meer speelruimte :+
 
Wanneer je de motor koopt is ook belangrijk, op het einde van het seizoen en tijdens een motorexpo/motorsalon geven ze ook goede kortingen.
Ook niet proberen het onderste uit de kan te halen, dat kan soms averechts werken.
Ze geven gemakkelijker korting op accessoires.
 
Wat vind je belangrijk? De allerlaagste prijs? Ga bij een aantal zaken langs en vertel gewoon wat de laagste prijs is die je ergens anders moet betalen en koop bij gedegene die het minste vraagt. Een goede prijs en goede service? Ga bij wat dealers langs en koop bij degene die je het beste gevoel geeft en waar je de beste verhalen over hoort.
Ik heb in april een nieuwe opgehaald en als ik nu binnenkom hebben ze alle tijd voor me. "Gratis" Vip arrangement voor de TT (helaas geen tijd voor gehad), ochtend spelen met een supermotard en een multistrada, een dag een leenmotor omdat het spuitwerk net wat langer duurde dan verwacht, dus iets meer bij de aanschaf betaalt zich ook weer terug. Just my two cents...
 
Ik kocht ooit eens een nieuwe auto na stevig onderhandelen.
Een half jaar na aanschaf kwam ik nog eens in gesprek over de deal.
Toen werd mij aangegeven dat de korting die ik had gekregen, veel meer was als gangbaar. Ze zouden er niet veel aan hebben verdiend??????
Ja, voor mij dus kennelijk een prima koop. Soms loont het om alles op scherp te zetten........................
 
over een prijs is altijd te praten....
probeer wel de kerk in het midden te laten...je moet wel redelijk blijven natuurlijk...
de truuk is om te proberen een deal te maken waar beide partijen mee kunnen leven....
 
Ik onderhandel niet echt.
Ik zeg dat ik ook nog een helm en kleding nodig heb.
Daarna komt er een voorstel voor bijbetaling wat ik tot nu toe altijd redelijk vond.

Handjeklap en niet pingelen betaald zich daarna in de loop van de jaren altijd terug.
 
Niet met een motor maar wel met een auto. 10% korting gevraagd, 8% korting gekregen wel zonder inruil.
 
bij de aankoop van m'n motor heb ik banden gekregen waar ik graag op rij. gratis montage van filter, uitlaat bochten, dempers, spiegels, korte kentekenplaathouder en andere knippers.
 
Op nieuwe motoren (zeker bij Honda) is de marge helemaal niet zo vet, ondertussen onder de 10%, en daarvoor moet de dealer nog wel de motor rijklaar maken.
Verwacht dus ook geen honderden € eraf te lullen.
Je kunt natuurlijk heel Hollands elke cent eruit proberen te halen maar de kans is groot dat jouw onderhoudsbeurt net ff duurder uitvalt.....:P
En vaste klanten kunnen sowieso een betere deal verwachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan