Nieuwe motor rijder 125cc!

BramH!

Rookie
7 sep 2022
14
2
Hallo allemaal!
Ik had een vraag waar ik werkelijk waar niet weet waar ik terecht moet. Ik wil mijn motor rijbewijs halen, ik ben maar 19 jaar oud dus ik mag maar een 125cc. Maar de enige rijschool in de buurt heeft geen 125cc motor dus moet ik er zelf een halen! Ik zat te denken aan een ktm duke of een yamaha r125. Mijn voorkeur gaat uit naar de r125 maar die is moeilijker bij de examen. Daarna zou ik een van de twee moeten kopen maar ik weet niet waar ik dat het beste kan doen? Tweedehands moet wel want ik heb het geld niet liggen voor een nieuwe. Maar waar moet ik naar kijken?
 
Hallo allemaal!
Ik had een vraag waar ik werkelijk waar niet weet waar ik terecht moet. Ik wil mijn motor rijbewijs halen, ik ben maar 19 jaar oud dus ik mag maar een 125cc. Maar de enige rijschool in de buurt heeft geen 125cc motor dus moet ik er zelf een halen! Ik zat te denken aan een ktm duke of een yamaha r125. Mijn voorkeur gaat uit naar de r125 maar die is moeilijker bij de examen.
Waar is in de buurt? Misschien kent iemand hier een rijschool die wel 125cc heeft.
 
Vreemde gang van zaken. Is ook nog niet zo vanzelfsprekend ook.

Lijkt me beter om even verder te kijken naar andere rijschool.

Houd er ook rekening mee dat je tijdens de voertuigbeheersing redelijke kans hebt om hem eens neer te leggen. Die kosten zijn dan ook voor jezelf, dus op zn minst moeten die rijlessen dan flink goedkoper zijn dan normaal.

Daarnaast is een motor op naam hebben zonder rijbewijs geen probleem, maar die moet wel verzekerd zijn. En een verzekering krijg je niet tot nauwelijks als je geen rijbewijs hebt.

Tot slot:
"Heb je al een eigen motor en wil je heel graag op die motor motorrijles volgen, informeer dan eerst bij je toekomstige motorrijschool of deze dit toe staat. Is je motorrijschool akkoord, dan zal je ook bij je verzekeringsmaatschappij moeten melden dat je motor als lesmotor gebruikt gaat worden en ook op die manier verzekerd dient te worden. Niet alle verzekeringsmaatschappijen doen dit, en kan het wel, dan brengt dit extra kosten met zich mee. Je rijschool zal de polis willen zien om te verifieren of alle risico’s voor de motorrijschool (zoals het instructierisico) zijn gedekt.

Daarnaast mag je natuurlijk niet op je eigen motor naar de motorrijschool rijden. Dus of iemand moet de motor daar elke motorrijles heen rijden voor je, of je moet je motor bij de rijschool laten staan."

Bron: Rijbewijsinfo - Cookie consent
 
Excuses, ik heb mijn bericht verwijdert ivm gebrekkige kennis mijnerzijds😬👴
 
Laatst bewerkt:
Rijschool hier had geen (rijdende) 125cc meer, er was geen vraag naar. Heeft er toch een aangeschaft en junior hier heeft er gisteren z’n A1 op gehaald. Gaat -zodra het mag- bij diezelfde rijschool voor A2.
Inmiddels zijn er meer kandidaten voor de 125, ik zou gewoon even doorzoeken naar een rijschool die hem heeft. Niet met eigen spullen doen, lessen zijn al duur zat.
 
Lekker even naar een andere rijschool kijken. Uit ervaring weet ik dat een kappenset van een r125 je al gauw een euro of 400 kost. Stuurslag is net wat kleiner dan bij een naked dus is wat moeilijker met keren enzo. Gewoon zonde om je eigen motor om te laten vallen. Liever wat verder rijden voor een rijschool die wel een a1 motor heeft lijkt mij
 
Ik lees geen technische vraag, dus heb ik het topic verplaatst naar het forum 'Algemene motorpraat'
:W
 
TS is na z’n 1e en enige bericht niet meer teruggekomen. We zien hem wel weer als z’n motor geen vonk heeft ofzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan