Nieuwe motor / verzekering te veel power

SchuiverGalore

MF veteraan
Donateur
16 mei 2014
1.092
581
Utrecht
Beste lezer,

Ik wil een BMW S1000RR nieuw aanschaffen, maar de verzekering doet lastig.
Ze vinden het te veel power.
Verzekeraars redeneren namelijk dat hoe meer vermogen een voertuig heeft hoe groter de schade zal zijn als er wat gebeurt.

Het is van de zotte want een motor met 180pk zonder elektronische hulpjes wordt wel verzekerd...
Theoretisch gezien is dat minder veilig!?

Wellicht heeft iemand een suggestie?

Suggestie mag ook m.b.t. de motor zijn trouwens:
Ik heb reeds de DUC SF en Pani V4 gereden, maar de SF is vrij tam en de Panigale is niet te betalen.

Alvast fijn weekend.
 
Je zegt "de verzekering". Begrijp ik goed dat je 1 afwijzing hebt? Zo ja, bel er dan nog maar een paar, gaat je vast wel lukken om hem onder te brengen. Die van mij (ZX10R met ook teveel PK's) heb ik bijvoorbeeld bij de KNMV verzekerd.

Overigens is het niet van de zotte om veel PK's niet te willen verzekeren, maar dat is een hele andere discussie ;).
 
Op zoek naar een verzekering die er geen probleem van maakt.....dan maar niet je centjes naar zo’n verzekering.

Ik kan me herinneren dat BMW toentertijd zelf de grens van 100pk instelde , maar uiteindelijk ze roken geld en toen brak de pk’s race weer los.
....
 
Laatst bewerkt:
Hier ook gedoe, de Energica is ook een pk pakhuis helemaal omdat verzekeringen kijken naar droog/leeg gewicht en laat de Energica nu ineens 130 kg lichter bij het rdw staan omdat dat het gewicht is van de accu.
(alsof hij het doet zonder accu :z 8)7)

En dan heb je ineens heel veel pk's per kg en daar houden verzekeringen niet van.
Maar inderdaad belrondje, ik had er wel een aantal gevonden zit nu weer bij Unive. Ze doen niet allemaal moeilijk.

Unigarant hoef je alvast niet te bellen iig ;) (ANWB verekeringen)
 
Ik ken dit verhaal.
Had begin vorig jaar hetzelfde probleem om mijn Blackbird te verzekeren. Bij meerdere verzekeraars geprobeerd, maar overal NJET!
Nooit eerder een probleem gehad om een motor-voertuig te verzekeren. Dat ik in veilig postcode-gebied woon, dat ik met mijn andere motor nog nooit een claim heb gedaan en dat ik niet meer in de risico-leeftijd zit was alles GEEN argument. Nergens kon ik terecht voor een verzekering.
In de tussentijd stond de motor al wel op mijn naam. Dan moet ie VERPLICHT verzekerd zijn. Kan je hoop gedonder van krijgen!

Maar EUREKA! Op de site van de ANWB (Unigarant) zou ik wel verzekerd kunnen worden. <toen nog effe blij>
Helaas bleek bij officiële aanvraag dat ik toch werd afgewezen.:(
Ja meneer, wij verzekeren geen 'RACE'-motoren met 0 schadevrije jaren.
Gewoon GELUL :X Veiligheid zit niet de de PK's maar in je rechter hand!

Uiteindelijk kon ik verzekeren bij Combi Motors Verzekeringen in Alphen ad Rijn.
In de tussentijd heb ik nog steeds GEEN claim hoeven doen!
 
Een raar verhaal. Het ene moment schrijf je dat je een motor hebt en nooit een claim hebt ingediend.
Het volgend moment schrijf je "Ja meneer, wij verzekeren geen 'RACE'-motoren met 0 schadevrije jaren."
Hoezo? Je hebt toch een schadevrije historie met die andere motor.
 
Hoezo? Je hebt toch een schadevrije historie met die andere motor.

Schadevrije jaren gaan alleen over als je de ene motor vervangt door een andere. Als je er eentje bijkoopt begint die met 0 schadevrije jaren. Als je die bij dezelfde verzekeraar onderbrengt willen ze de schadevrije jaren nog wel eens overnemen. Maar als ze daar geen zin in hebben doen ze dat niet.
 
Ik ken dit verhaal.
Had begin vorig jaar hetzelfde probleem om mijn Blackbird te verzekeren. Bij meerdere verzekeraars geprobeerd, maar overal NJET!
Nooit eerder een probleem gehad om een motor-voertuig te verzekeren. Dat ik in veilig postcode-gebied woon, dat ik met mijn andere motor nog nooit een claim heb gedaan en dat ik niet meer in de risico-leeftijd zit was alles GEEN argument. Nergens kon ik terecht voor een verzekering.
In de tussentijd stond de motor al wel op mijn naam. Dan moet ie VERPLICHT verzekerd zijn. Kan je hoop gedonder van krijgen!

Maar EUREKA! Op de site van de ANWB (Unigarant) zou ik wel verzekerd kunnen worden. <toen nog effe blij>
Helaas bleek bij officiële aanvraag dat ik toch werd afgewezen.:(
Ja meneer, wij verzekeren geen 'RACE'-motoren met 0 schadevrije jaren.
Gewoon GELUL :X Veiligheid zit niet de de PK's maar in je rechter hand!

Uiteindelijk kon ik verzekeren bij Combi Motors Verzekeringen in Alphen ad Rijn.
In de tussentijd heb ik nog steeds GEEN claim hoeven doen!
Vreemd,met alle respect maar een Blackbird is naar huidige maatstaven nou geen racer te noemen zoveel vermogen
heeft die niet,ik had geen enkel probleem mijn GSX-R1000 met veel meer vermogen te verzekeren bij de KNMV.
 
Schadevrije jaren gaan alleen over als je de ene motor vervangt door een andere. Als je er eentje bijkoopt begint die met 0 schadevrije jaren. Als je die bij dezelfde verzekeraar onderbrengt willen ze de schadevrije jaren nog wel eens overnemen. Maar als ze daar geen zin in hebben doen ze dat niet.

Jep, had t zelfde gelazer , was nogal verbaast ook.

Auto , 20+ schadevrij ( nog nooit een claim sinds t halen van m'n papiertje )
Motor, jaar of 6 ish .. zelfde verhaal

Toen de "warme hand" erfenis, een 40 jaar oude XL proberen te verzekeren..
De pleuris... wat een gemeuter dat was. "oh nee, kan niet hoor.. " ... ding heeft 25 of 35 pk of zo...

Univé deed helemaal niet moeilijk uiteindelijk ( zat elders ) , puur uit nijdigheid als m'n verzekeringen ( van inboedel tot auto )
weggehaald bij de ouwe verzekeraar ( ING ) en ondergebracht bij Univé .

Bespaarde nog een leuk bedrag per jaar ook, de nieuwe verzekeraar bleek bij een hogere dekking nog behoorlijk goedkoper te zijn ook.
 
Een raar verhaal. Het ene moment schrijf je dat je een motor hebt en nooit een claim hebt ingediend.
Het volgend moment schrijf je "Ja meneer, wij verzekeren geen 'RACE'-motoren met 0 schadevrije jaren."
Hoezo? Je hebt toch een schadevrije historie met die andere motor.
Schadevrije jaren gaan alleen over als je de ene motor vervangt door een andere. Als je er eentje bijkoopt begint die met 0 schadevrije jaren. Als je die bij dezelfde verzekeraar onderbrengt willen ze de schadevrije jaren nog wel eens overnemen. Maar als ze daar geen zin in hebben doen ze dat niet.
Mijn andere motor zit in de old-timer-verzekering.
Bij deze verzekering bouw je GEEN schade-vrije jaren en ook geen no-claim op.
De premie is al vreselijk laag. Daar dan nog 75% no-claim op, dan kunnen ze van de premie niet eens meer de polis laten drukken.
 
Ik heb m’n verzekering laten uitzoeken door combi motors. De meeste deden namelijk ook moeilijk omdat ik 24 was, net m’n A rbw had gehaald en een supersport had gekocht. Waren er bij mij uiteindelijk maar 2 die me wilden verzekeren.
 
Maar EUREKA! Op de site van de ANWB (Unigarant) zou ik wel verzekerd kunnen worden. <toen nog effe blij>
Helaas bleek bij officiële aanvraag dat ik toch werd afgewezen.:(
Ja meneer, wij verzekeren geen 'RACE'-motoren met 0 schadevrije jaren.
Gewoon GELUL :X Veiligheid zit niet de de PK's maar in je rechter hand!
Eind vorig jaar mijn eerste motor = Blackbird bij ANWB verzekerd. Geen enkel probleem... Had toen pas half jaar motorrijbewijs in mijn bezit en verder geen andere verzekeringen of lidmaatschap van ANWB.
 
Onbegrijpelijk :X :X :X :(:(:(
Had je mss al een auto-verzekering daar lopen, die je hebt kunnen koppelen?
Want die mogelijkheid werd mij wel geboden. Maar mijn auto--verzekering was net enkele weken ervoor al verlengd bij een andere partij.
 
Beste lezer,

Ik wil een BMW S1000RR nieuw aanschaffen, maar de verzekering doet lastig.
Ze vinden het te veel power.
Verzekeraars redeneren namelijk dat hoe meer vermogen een voertuig heeft hoe groter de schade zal zijn als er wat gebeurt.

Het is van de zotte want een motor met 180pk zonder elektronische hulpjes wordt wel verzekerd...
Theoretisch gezien is dat minder veilig!?

Wellicht heeft iemand een suggestie?

Suggestie mag ook m.b.t. de motor zijn trouwens:
Ik heb reeds de DUC SF en Pani V4 gereden, maar de SF is vrij tam en de Panigale is niet te betalen.

Alvast fijn weekend.

Hoeveel schadevrije jaren heb je, want dat kan soms wel uitmaken of je een SS kan verzekeren
 
Herkenbaar.. ik ben 27, sinds 18e rbw, nooit wat geclaimd(bij motor of auto, brommer, nooit). De superduke kon ik overal verzekeren maar m'n oude fireblade was een probleem _O- Zo kansloos.
 
Hoeveel schadevrije jaren heb je, want dat kan soms wel uitmaken of je een SS kan verzekeren
DAT was bij mij juist 't probleem.
Door de oldtimer-verzekering van mijn andere motor had ik dus 0 (zero) schadevrije jaren. Die bouw je niet op met zo'n verzekering.
Je stapt in, met zoals zij dat noemen een RACE-motor, met 0 schadevrij.
Alles boven de 125PK.....................?? Dan willen ze je gewoon niet hebben.
Wrs teveel schadegevallen gehad in het verleden in deze categorie.

Inmiddels ben ik nu wel verzekerd en is 't allemaal opgelost!
Maar je wordt plots geconfronteerd met iets wat je gewoon niet verwacht.
 
Je zegt "de verzekering". Begrijp ik goed dat je 1 afwijzing hebt? Zo ja, bel er dan nog maar een paar, gaat je vast wel lukken om hem onder te brengen. Die van mij (ZX10R met ook teveel PK's) heb ik bijvoorbeeld bij de KNMV verzekerd.

Overigens is het niet van de zotte om veel PK's niet te willen verzekeren, maar dat is een hele andere discussie ;).

Zo even reactie gehad:
Onderstaand risico is niet beperkt casco te verzekeren gezien het een nieuwe motor betreft en de nieuwwaarde buiten de volmachtlimiet valt. Wel is een WA+casco dekking mogelijk op het tarief van ASR.

Wanneer wij uitgaan van de gegevens uit het opgegeven polisnummer dan wordt de premie € 1822,68 per jaar exclusief assurantiebelasting. Er is een eigen risico van € 150,- van toepassing. Voor dekking op dit risico is een beveiliging SCM klasse MC en een ART goedgekeurd slot klasse 4 vereist.
 
Hoeveel schadevrije jaren heb je, want dat kan soms wel uitmaken of je een SS kan verzekeren

Ik heb 4 voertuigen:
1 motor met 8 schadevrije, 1 motor met 3 schadevrij, 1 auto met 3 schadevrije en 1 auto met 7 schadevrije.

1 schuldschade in 2016 en 1x het waarborgfonds ingeschakeld.

Met de motor nog nooit wat geclaimd.
 
Ik heb m’n verzekering laten uitzoeken door combi motors. De meeste deden namelijk ook moeilijk omdat ik 24 was, net m’n A rbw had gehaald en een supersport had gekocht. Waren er bij mij uiteindelijk maar 2 die me wilden verzekeren.
Hen maar even een berichtje gestuurd.
 
Wanneer wij uitgaan van de gegevens uit het opgegeven polisnummer dan wordt de premie € 1822,68 per jaar exclusief assurantiebelasting.
Dat is dus een premie van 1.21*1822.68= €2205/ jr. incl ass belasting.

Een maandpremie van: €185 (de verzekeringsdirecteur is al aan het kijken voor een grotere villa!)
:X :X :X :X :X :X :X :X

Note:
In dit geval zou ik eerst maar eens een paar jaar met een oud gebakje gewoon in de WA gaan rijden.
Tussentijds doe je ervaring op en als je toch een keer op de weg stuitert, dan is het niet heel verschrikkelijk.
Veel startende rijders blijken aan de beurt te komen om het wegdek van nabij te inspecteren.
In de tussentijd (als het goed is) bouw je schadevrije jaren op, maw over een jaar of 3-4 ziet de premie er een heel stuk beter uit.
Tegen die tijd heb je ook de keus uit MEERDERE verzekeraars.


Edit: NVT: niet goed gelezen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is dus een premie van 1.21*1822.68= €2205/ jr. incl ass belasting.

Een maandpremie van: €185 (de verzekeringsdirecteur is al aan het kijken voor een grotere villa!)
:X :X :X :X :X :X :X :X

Note:
In dit geval zou ik eerst maar eens een paar jaar met een oud gebakje gewoon in de WA gaan rijden.
Tussentijds doe je ervaring op en als je toch een keer op de weg stuitert, dan ik het niet heel verschrikkelijk.
Veel startende rijders blijken aan de beurt te komen om het wegdek van nabij te inspecteren.
In de tussentijd (als het goed is) bouw je schadevrije jaren op, maw over een jaar of 3-4 ziet de premie er een heel stuk beter uit.
Tegen die tijd heb je ook de keus uit MEERDERE verzekeraars.

?

Zie mijn bovenstaande post.
Dit zou mijn 7e motor worden.

Het is de combinatie prijs, PK, supersport dat ze hem niet willen verzekeren.

Ik vind 185 per maand ook veel te duur. Volgens mij betaal ik nu 70 voor een heel jaar met de Z1000.
 
Terug
Bovenaan Onderaan