Nieuwe motor / verzekering te veel power

Sorry, idd niet goed gelezen...............
Het lijkt er dus op dat de verzekering jou echt niet wil hebben.
Dus voeren ze een 'wegpest'-beleid.
Maak de premie achterlijk hoog, dan haken ze vanzelf wel af...............................
 
Nou zelfs met 8 schadevrije jaren komt het op 1.800,- ex assurantiebelasting.
Dat vind ik het niet waard, gaat nergens over.

Welkom in NL
 
Dat wordt incl belasting bijna €2200 pj. :X
Verzekeringmij's hebben wrs heel slechte ervaring en hoge uitbetalingen moeten doen.
Oke, bij 'ons' verzekeren is wel mogelijk, maar dan wel de hoofdprijs.

Maar niks schandalig. Heel simpel, ze willen jou gewoon niet!
Je bent niet verplicht om 'daar' te verzekeren. Je kan gewoon naar een andere mij.
Gedachte is: Maak de premie onbenullig hoog, dan gaan ze vanzelf wel naar een ander.
En als je een stumperd hebt die er toch in trapt, dan kan de directeur weer een leuk reisje gaan boeken. (op jouw kosten)
 
Zit hem net even test te draaien op een willekeurige site en kom met 0 (niet echt) schadevrije jaren voor een 2020 S1000RR uit op 218 per maand.
Met 8 schadevrije jaren op 96,20.

Dat zijn toch geen rare bedragen voor een fiets 22K? Dat is een boel geld. Bekijk het van de andere kant, waarom zou ik als klant die geen PK kanon heeft die 22K waard is moeten betalen voor de schade aan dergelijke fietsen. Ergo als de premie lager is betaald iemand anders, wat denk je wat de schade aan een S1000RR kost. Een dure fiets heeft nou eenmaal een dure verzekering, dit werkt bij auto's net zo.
 
Dat wordt incl belasting bijna €2200 pj. :X
Verzekeringmij's hebben wrs heel slechte ervaring en hoge uitbetalingen moeten doen.
Oke, bij 'ons' verzekeren is wel mogelijk, maar dan wel de hoofdprijs.

Maar niks schandalig. Heel simpel, ze willen jou gewoon niet!
Je bent niet verplicht om 'daar' te verzekeren. Je kan gewoon naar een andere mij.
Gedachte is: Maak de premie onbenullig hoog, dan gaan ze vanzelf wel naar een ander.
En als je een stumperd hebt die er toch in trapt, dan kan de directeur weer een leuk reisje gaan boeken. (op jouw kosten)
Ze willen je niet als verzekerde....
 
Geldt niet alleen voor motoren hoor.
Heb het ook met mijn 2e hobby auto gehad.
De premie daarvan was een stuk hoger als mijn dagelijkse auto.

Terwijl de hobby bj 99 is en de dagelijkse js van 2014.
Hobby, kaal WA en de dagelijkse beperkt casco.

Dus ja...
🤷
 
Zit hem net even test te draaien op een willekeurige site en kom met 0 (niet echt) schadevrije jaren voor een 2020 S1000RR uit op 218 per maand.
Met 8 schadevrije jaren op 96,20.

Dat zijn toch geen rare bedragen voor een fiets 22K? Dat is een boel geld. Bekijk het van de andere kant, waarom zou ik als klant die geen PK kanon heeft die 22K waard is moeten betalen voor de schade aan dergelijke fietsen. Ergo als de premie lager is betaald iemand anders, wat denk je wat de schade aan een S1000RR kost. Een dure fiets heeft nou eenmaal een dure verzekering, dit werkt bij auto's net zo.

Het punt is dat hij met andere motoren al meer dan genoeg schadevrije jaren heeft opgebouwd.


@SchuiverGalore is het een optie om met alles naar een assurantiekantoor te stappen? Daar is ooit wel wat meer mogelijk.
En anders de motor met de 8 schadevrije jaren verkopen (aan een kennis), de supersport met die 8 schadevrije jaren verzekeren en dan die verkochte motor terug nemen en verzekeren met 0 schadevrije jaren.
 
Ik heb al mijn verzekeringen bij dezelfde tussenpersoon
Daar ging ik mijn ktm verzekeren,ik kwam ook van een ktm af die ging naar mijn zoon 990 smr
Toen kreeg ik een prijs op die ik veel te hoog vond,dus ik gebeld en kreeg vrij vlot een berichtje terug dat ze hem wel bij een ander onder konden brengen voor bijna de helft,ra ra hoe kan het allemaal
Één ding is zeker ik betaal niet te veel en geen enkel probleem om mijn ktm superduke 1290 r se te verzekeren.
 
Ja ra ra ra hoe komt dat nou? Nou wat denk je van een tussenpersoon, die werken namelijk zeker niet gratis.
 
Het punt is dat hij met andere motoren al meer dan genoeg schadevrije jaren heeft opgebouwd.


@SchuiverGalore is het een optie om met alles naar een assurantiekantoor te stappen? Daar is ooit wel wat meer mogelijk.
En anders de motor met de 8 schadevrije jaren verkopen (aan een kennis), de supersport met die 8 schadevrije jaren verzekeren en dan die verkochte motor terug nemen en verzekeren met 0 schadevrije jaren.

Valt toch ook te verzekeren, ja goedkoop is met bijna 1200 per jaar niet. Maar dat heb je al snel met een dure fiets. Je kan het ook zo bekijken het is zo'n 5% van de nieuw waarde, dus waar heb je het over?
 
Beter onderhandelen of beter zijn in provisie binnen halen?

Stel verzekering A heeft exact dezelfde voorwaarden als verzekering B maar werkt met vaste prijzen, geen kortingen, geen provisies. Take it or leave it.
Dan heb je verzekering B, standaard 50% duurder dan A, maar jouw tussenpersoon is daar zijn goede klant die weet daar 30% korting te bedingen.

Jij denkt superdeal, want 30% goedkoper uit. Verzekeraar denkt superdeal want 20% boven marktwaarde. Tussen persoon denkt superdeal want provisie binnen.
Iedereen tevreden.

Je bent daar echter niet goedkoper mee uit.
 
Valt toch ook te verzekeren, ja goedkoop is met bijna 1200 per jaar niet. Maar dat heb je al snel met een dure fiets. Je kan het ook zo bekijken het is zo'n 5% van de nieuw waarde, dus waar heb je het over?

Je mist het punt.
 
Zit hem net even test te draaien op een willekeurige site en kom met 0 (niet echt) schadevrije jaren voor een 2020 S1000RR uit op 218 per maand.
Met 8 schadevrije jaren op 96,20.

Dat zijn toch geen rare bedragen voor een fiets 22K? Dat is een boel geld. Bekijk het van de andere kant, waarom zou ik als klant die geen PK kanon heeft die 22K waard is moeten betalen voor de schade aan dergelijke fietsen. Ergo als de premie lager is betaald iemand anders, wat denk je wat de schade aan een S1000RR kost. Een dure fiets heeft nou eenmaal een dure verzekering, dit werkt bij auto's net zo.

Het moet wel in relatie tot het risico staan, echter omdat het een supersport betreft krijg je vooroordelen en max je de premie x2 betalen.

Ik begreep van de verzekeraar dat een Ducati SF V4 goedkoper is om te verzekeren omdat het een naked is, ondanks vergelijkbaar aantal PKs.

Het punt is dat hij met andere motoren al meer dan genoeg schadevrije jaren heeft opgebouwd.


@SchuiverGalore is het een optie om met alles naar een assurantiekantoor te stappen? Daar is ooit wel wat meer mogelijk.
En anders de motor met de 8 schadevrije jaren verkopen (aan een kennis), de supersport met die 8 schadevrije jaren verzekeren en dan die verkochte motor terug nemen en verzekeren met 0 schadevrije jaren.
Ik heb geïnformeerd bij Combi motoren en daar kwam een premie van 1600 ex uit rollen, maar dan zouden de andere verzekeringen weer wat duurder uitvallen.
Onderaan de streep scheelt dat niet zoveel.
Eigenlijk ben ik meer gebaat bij goedkopere overige verzekeringen en de BMW het duurst omdat ik hem zakelijk wilde zetten.

Ik heb al mijn verzekeringen bij dezelfde tussenpersoon
Daar ging ik mijn ktm verzekeren,ik kwam ook van een ktm af die ging naar mijn zoon 990 smr
Toen kreeg ik een prijs op die ik veel te hoog vond,dus ik gebeld en kreeg vrij vlot een berichtje terug dat ze hem wel bij een ander onder konden brengen voor bijna de helft,ra ra hoe kan het allemaal
Één ding is zeker ik betaal niet te veel en geen enkel probleem om mijn ktm superduke 1290 r se te verzekeren.
Ik heb een tussenpersoon, maar zoals gezegd het segment icm gewicht en pks leveren gewoon een hoge premie op.
 
Het moet wel in relatie tot het risico staan, echter omdat het een supersport betreft krijg je vooroordelen en max je de premie x2 betalen.

Ik begreep van de verzekeraar dat een Ducati SF V4 goedkoper is om te verzekeren omdat het een naked is, ondanks vergelijkbaar aantal PKs.


Ik heb geïnformeerd bij Combi motoren en daar kwam een premie van 1600 ex uit rollen, maar dan zouden de andere verzekeringen weer wat duurder uitvallen.
Onderaan de streep scheelt dat niet zoveel.
Eigenlijk ben ik meer gebaat bij goedkopere overige verzekeringen en de BMW het duurst omdat ik hem zakelijk wilde zetten.


Ik heb een tussenpersoon, maar zoals gezegd het segment icm gewicht en pks leveren gewoon een hoge premie op.
Heeft mijn ktm geen pk,s dan ,ik vind 180 pk best pittig
Ik betaal wa casco dekking ( all risk) €46 per maand
 
Laatst bewerkt:
Heeft mijn ktm geen pk,s dan ,ik vind 180 pk best pittig
Ik betaal wa casco dekking ( all risk) €46 per maand
Ligt er ook aan waar je woont, ik betaal 20km boven Amsterdam ff 80 voor mijn KTM adv 1190 all Risk.
Univé doet/deed helemaal niet moeilijk, kon alleen niet via site alleen telefonisch. Schadevrije jaren gingen gewoon mee, ook bij 2de auto
 
Ik had dit probleem ook (zx10r met -1 schadevrije jaren), online was verzekeren niet mogelijk, fysiek langs gegaan of bellen en bij unive was het geen enkel probleem (wel icm enkele andere voertuigen waarvan er eentje 10 schadevrije jaren had). Mijn zx10r was 87 euro per jaar (WA+) en op papier was die bijna net zo snel als een S1000RR.

Categorie van motor maakt inderdaad behoorlijk uit, een street triple rs is bijvoorbeeld goedkoper om te verzekeren dan een daytona, terwijl ze elkaar qua pk/gewicht nauwelijks ontlopen.
 
Laatst bewerkt:
Beetje off topic, maar tellen de schade vrije jaren van je auto mee voor je motorverzekering of zijn dit aparte schade vrije jaren?
 
Bij de verzekeraars staan de jaren zowel op voertuig als op naam, in ieder geval bij unive. Bij mij stonden er 10 schadevrije jaren op mijn panda en street triple, -1 op mijn zx10r en nog 7 op de daytona van mijn vriendin. Voor de premie zijn ze allemaal naar de goedkoopste trede getrokken omdat we een huishouden zijn. Als ik schade rijd met zowel de panda als street triple dan zou ik dus terugvallen naar de 7 schadevrije jaren van de daytona qua premie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan