Nieuwe motor, via internet of de dealer?

Bram

MF'er
28 feb 2002
103
0
Groningen
Ik heb even een vraagje namens mijn Pa. Hij wil graag een nieuwe motor kopen en is tot de conclusie gekomen dat een motor op de website van www.motorgoedkoop.nl goedkoper is dan bij de dealer. Vandaar nu zijn en mijn vraag: Is deze site te vertrouwen bij de aankoop van een nieuwe motor? En wat vinden jullie, via internet kopen of bij de dealer (die duurder is)? :?
 
Als je via internet een fiets wil kopen ga je toch ook kijken neem ik aan.
Om een proefrit enzo te maken.

Geen ervaring met Motorgoedkoop, maar het is daar toch geen verplicht kopen zonder kijken?

Edit:
Net eens op de site gekeken en fiets wordt thuis afgeleverd.

Ik persoonlijk zou er niet aan beginnen. Tenzij je het volste vertrouwen heb erin.
Maar wanneer er wat is heb je denk ik meer gedram als wanneer je particulier of bij dealer koopt.
 
Kweetutnie... Zit er wel aan te denken om via hun een paar handschoenen en een tailbag aan te schaffen, maar een motor? Nogal een bedrag waar je over praat.
 
Das toch de eigenaar of voerige eigenaar van Kruisinga Gouda? Heb over die motorzaak eigenlijk nog nooit negatieve geluiden gehoord dus neem aan dat dit ook wel goed zit.

Als je naar een dealer gaat krijg je er ook altijd wel wat vanaf al is het alleen maar in de vorm van kleding en accesoires waar je normaal gesproken de hoofdprijs voor betaald.
 
motorgoedkoop is iig betrouwbaar.

Ten tweede, je kan bij hun geen motor inruilen, ga naar een motorzaak een nieuwe motor kopen zonder inruil en je krijgt ook korting, kom je op hetzelfde uit.
 
motorgoedkoop is iig betrouwbaar.

Ten tweede, je kan bij hun geen motor inruilen, ga naar een motorzaak een nieuwe motor kopen zonder inruil en je krijgt ook korting, kom je op hetzelfde uit.

En je kan ff langswippen als je denkt dat er iets
mis is e.d.
 
Ik heb bij motorgoedkoop.nl een offerte aangevraagd voor een GSX-R600 met Akrapovic demper, ben benieuwd wat het daar moet kosten. Als ik bij hen niet goedkoper uit ben dan bij een dealer met korting, dan ga ik naar de dealer.
 
Ik heb bij motorgoedkoop.nl een offerte aangevraagd voor een GSX-R600 met Akrapovic demper, ben benieuwd wat het daar moet kosten. Als ik bij hen niet goedkoper uit ben dan bij een dealer met korting, dan ga ik naar de dealer.

He bananenmoes ;) , heeft je grijze massa ook een deuk opgelopen? |( Je gaat gewoon naar de dealert!! Als er wat is, kun je daar gewoon verhaal halen. Lijkt me wat handiger toch?

bovendien, ik wil proefritjes maken!
 
Motor zou ik als ie nieuw is gewoon via de dealer kopen. Idd gewoon korting bedingen of gratis extra's die je erbij wilt.

Hoe is het dan eigenlijk geregeld met motorgoedkoop.nl? Hij is de verkoper en moet dus garantie geven, das wettelijk bepaald. Staat daar iets op over de site?
 
Motorgoedkoop werkt samen met een bepaalde dealer zover ik weet, enne, elke dealer moet je garantie vernemen. Maar ga er maar wel vanuit dat ze dat niet zomaar doen. :(
 
Motorgoedkoop werkt samen met een bepaalde dealer zover ik weet, enne, elke dealer moet je garantie vernemen. Maar ga er maar wel vanuit dat ze dat niet zomaar doen. :(

Precies mijn punt Gizzmo. Vandaar mijn opmerking naar Bananenman. Als je dan wat hebt, hoe word je dan verder geholpen? :?

Iemand hier ervaringen mee?
 
Precies mijn punt Gizzmo. Vandaar mijn opmerking naar Bananenman. Als je dan wat hebt, hoe word je dan verder geholpen? :?

Iemand hier ervaringen mee?

Nou, wat ik al eerder zei, iedere dealer moet je helpen, dat is wettelijk, dus je moet hem even overtuigen, waarschijnlijk zegt die dat het pas over 2 maanden kan, echter kan je ook in het midden laten waar je hem gekocht heb, of je maakt je afspraak telefonisch.
Trouwens, het is vooral slechte reclame voor het merk, dus een telefoontje naar de importeur dat een dealer je niet wild helpen, effe dreigen met een brief schrijven naar elk motorblad in nederland en je wordt wel geholpen.
 
motorgoedkoop is iig betrouwbaar.

Ten tweede, je kan bij hun geen motor inruilen, ga naar een motorzaak een nieuwe motor kopen zonder inruil en je krijgt ook korting, kom je op hetzelfde uit.
Mijn pa heeft dus geen inruil en heeft eigenlijk ook alle kleding enzovoort al.
Bij een gewone dealer krijg je ook wel korting, op hoeveel kan je rekenen bij een dealer?
De betreffende motor is bij motorgoedkoop €1401,- goedkoper, dat is dus een hoop geld. *D
 
Mijn motor was bij motorgoedkoop 600 euro goedkoper. Kreeg bij de dealer (zonder inruil) 1200 euro korting (incl acc.), voor 500 euro kleding (was een aktie) en 15 % korting op alle andere aanschaf (helmen en kleding voor de fam.).
 
Net bij motorgoedkoop sidi vertebra chromo tepor laarzen besteld. Zover ik weet goedkoper dan bijv. Termaat in Nijmegen waar ik normaliter mijn kleding haal.
Tja..als motorgoedkoop gewoon garantie geeft..waarom niet?
 
motorgoedkoop.nl mag volgens mij niet op deze manier leveren. Importeurs zijn er op tegen (en proberen het ook te voorkomen), dus waarschijnlijk koopt hij de motoren en accessoires via een andere dealer in.

Mensen die vooral op korting uit zijn zullen hier geen probleem van maken, persoonlijk ben ik toch blij dat ik m'n brommer bij de dealer gekocht heb. Voor garantie of schade heb je dan direct een werkplaats bij de hand, grote/kleine beurten cq. bandenwisselen gaat ook lastig in html 8-) .
 
Motor goedkoop is de vorrige eigenaar van Kruizinga (naam weet ik ff niet zeker ) in Gouda. Die zaak zat daar aan het water.

Maar de nieuwe eigenaar vertelede mij van deze praktijken en ja, je kan daar een fiets bestellen. Maar als er wat aan gebeuren moet onder garantie dan ben je dus pas als laatste aan de beurt.

Ze doen het wel, het moet. Maar verwacht niet dat ze haast hebben. Ik persoonlijk koop m wel bij een dealer.

Als je de prijs weet waarvoor je de bike kan kopen kan je toch ook eens met een dealer voor die prijs gaan praten?

veel suc7
 
Weinig kans dat ik mijn volgende motor bij motorgoedkoop haal hoor, maar als je een offerte met een leuke prijs hebt sta je altijd sterker bij andere ("echte") dealers. Hoop ik dan. :)

Iets als laarzen e.d. wil ik wel bij ze bestellen, gewoon ff bij Safe gaan passen en de maat onthouden })
 
Op zondag 30 juni 2002 22:02 schreef The Saint het volgende:

... Als je de prijs weet waarvoor je de bike kan kopen kan je toch ook eens met een dealer voor die prijs gaan praten?

veel suc7
Ik raad mijn pa ook aan dit te doen maar hij en ik vroegen ons af wat de voor en tegens waren om een motor te kopen via internet.
 
Motor goedkoop is de vorrige eigenaar van Kruizinga (naam weet ik ff niet zeker ) in Gouda. Die zaak zat daar aan het water.

Maar de nieuwe eigenaar vertelede mij van deze praktijken en ja, je kan daar een fiets bestellen. Maar als er wat aan gebeuren moet onder garantie dan ben je dus pas als laatste aan de beurt.

Ze doen het wel, het moet. Maar verwacht niet dat ze haast hebben. Ik persoonlijk koop m wel bij een dealer.

Als je de prijs weet waarvoor je de bike kan kopen kan je toch ook eens met een dealer voor die prijs gaan praten?

veel suc7

Klopt helemaal, maar dealers zijn ook zelf eikels, had een motor gekocht, was niet helemaal blij met hun service, voor onderhoud naar andere dealer gegaan, vertelt, was allemaal geen probleem, maar toen ik een garantie geval had had die ineens geen tijd, ik bedoel, wil je het een, moet je ook het ander doen, heb ik hem ook vertelt. :j
 
Zal eerder bij een dealer kopen, maar da's meer een gevoelskwestie. Bovendien heb ik altijd een inruil staan (of ik moet die particulier verkopen...)
 
Voor mij gewoon de dealer. Voor garantie kan ik snel en probleemloos bij hem aankloppen. Zelfs een akkefietje na 3 jaar (normaal 1 jaar garantie) is probleemloos door mijn dealer opgelost! :} Zie ik die internettoko nog niet zo snel doen.

Ook voor kleding wist de dealer aangepast prijsjes te verzinnen. :}

M.i. als je een goede band opbouwt met je dealer kan deze veel meer voor je betekenen dan een html-leverancier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan