Nieuwe motor? Welke dan? Help!

Brinkmeister

MF veteraan
16 nov 2003
1.173
617
Het verhaal:

Mijn vader vond het ontzettend leuk dat ik motor wilde gaan rijden. Het is er bij hem, na het dodelijk verongelukken van zijn broer, nooit van gekomen, dus zoals het een goede vader betaamt probeer je je dromen te projecteren op je kind.

Dus toen ik tegen de 18 liep, kreeg ik van mij pa een motor. Wat was ik er blij mee, een echte Honda VTR250:
1120466_1.jpg


Toen ik eenmaal van mijn lichte rijbewijs af was, heb ik een GSX600F gekocht, en daarna mijn huidige CBR1100, die in augustus 2009 onzacht in aanraking kwam met het asfalt.

Mijn pa is altijd trots en blij gebleven dat ik motor rijd en vond het geluid en de snelheid erg mooi. Vond. Want helaas is mijn vader vorige week plotseling overleden. 65. Kut.

Dankzij een scheiding en mijn vaders beperkte drang tot reproductie ben ik de enige erfgenaam, en het lijkt er vooralsnog op dat ik voorzichtig kan gaan denken aan een nieuwe motor. Met het voorgaande in mijn achterhoofd weet ik ook dat dat mijn vaders goedkeuring zou kunnen wegdragen.

Maar wat moet ik nu in vredesnaam? Ik wil niet terug in vermogen of koppel, de Blackbird rijdt echt fenomenaal. Wat ik dus zoek is een goede stuurfiets met genoeg vermogen en vooral koppel. Ik neig naar een naked, maar dan wel een dikke naked.

De XJR1300 leek me leuk, maar heeft slechts 100PK. De Z1000 is wellicht een mooie optie, of de FZ1. Maar die vind ik weer niet heel mooi.

Ik heb de bladen ook slecht gevolgd de laatste jaren, dus ik weet niet eens zeker wat er allemaal te koop is.

En eigenlijk wil ik vooral vloeken, schelden en schreeuwen dat het kut is dat mijn pa er ineens niet meer is. Ik weet eigenlijk helemaal niet wat me nu ineens allemaal te doen staat.
 
Allereerst, k*t voor je. Sterkte ermee. Ten tweede: heb je al aan de Z1000SX gedacht? Heeft volgens mij alles wat je zoekt!
 
De Speed Triple is zowat de meest evenwichtige naked van dit moment. Stuurt de max, klinkt de max,...
Vanaf 2000 toeren tot en met de rode zone over de 100nm koppel.
 
Thanks.

Ik begin een ouwe lul te worden; vroeger waren motoren mooier. :Y Ik vind het vorige Z1000 model eigenlijk mooier, vooral de uitlaten. Maar ja, de nieuwe is beter.

Zo vind ik de opvolger van de Blackbird, de VFR1200, ook gewoon apelelijk. Maar hij schijnt wel briljant te rijden.
 
Speed Triple, daar heb ik ook al een proefrit voor aangevraagd. Lijkt me erg leuk. Maar wel dik 16K inclusief alle accessoires die ik zou willen.
 
Sterkte. Persoonlijk vind ik de cb1000r heel mooi. Helaas ver buiten mijn eigen budget, maar misschien wel iets voor jou. Geen idee hoe die rijdt maargoed.
 
Die firestorm vind ik niet heel mooi. En mijn oom (andere kant van de familie) had 'm; hij heeft een belachelijk kleine actieradius, qua tankinhoud.

Tuono is mooi, zeker.

CB1000r: niet verkeerd. Wel serieus geld.
 
Die firestorm vind ik niet heel mooi. En mijn oom (andere kant van de familie) had 'm; hij heeft een belachelijk kleine actieradius, qua tankinhoud.

Tuono is mooi, zeker.

CB1000r: niet verkeerd. Wel serieus geld.

Klopt. Iets te duur. Als ik ooit geld te veel heb wil ik die _O- Maar geld teveel zal niet zomaar gebeuren denk ik.
Ik was bij zo'n zelfde vtr gaan kijken als eerste motor. Maar gelukkig had ik iemand meegenomen die er verstand van had, want het bleek een schademotor, met krom frame etc.
 
Terug naar een Blackbird misschien? Is geen naked, maar zo te lezen was je er wel heel tevreden mee.
 
In eerste instantie sterkte

Mijn oude is binnen 4 weken gegaan op de 54ste afgelopen November.

Kan je maar 1 ding zeggen:
Je pa vond de blackbird het beste/mooiste de dikste fiets die je had?
keuze gemaakt gewoon weer een Blackbird.

Heb me vader over het ijs begeleid naar het crematorium met me Blade 919 en na invordering van me rijbewijs dacht ik ik doe hem weg.

Maar nee het ging niet begon iets te knagen.

Het was me vader: Dat ding gaat nooit de deur meer uit. Komt misschien wel iets naast (Hayabusha blijft me droom) maar deze gaat nooit weg al ligt ze in 1 miljoen stukken heropgebouwd gaat ze worden!!!! Me vader vond het ook een geile fiets en een juiste keuze dus.......

Hoe raar het ook klinkt volg naast je eigen hart en gevoel je vaders hart ;)
 
Ik zou toch een gsx nemen, anders moet je je MF-naam aanpassen en dat is ook zo'n gedoe..
 
Ja, er staat wel wat moois tussen. Die Speed Triple is cool, maar ik ben niet zo enorm gecharmeerd van de blauwe accenten.

Daarnaast wil ik, na het neerleggen van de Blackbird door het wegschieten van mijn voorwiel, eigenlijk graag ABS. Meteen ook de reden waarom een nieuwere Blackbird eigenlijk geen optie is.

Een dikke naked met ABS, daar moet toch keuze in zijn.
 
Of de Superduke, of de Tuono.
Dat zijn DE naked stuurfietsen met koppel.
 
Laatst bewerkt:
In de laatste motoplus staat een nakedbike test met allemaal meer dan 120pk's. Die misschien even doorlezen?
 
Goede middag

Ga lekker voor een zzr1400
Ik had een cbr1100 en ben overgegaan op deze kawa.
Als jij de blackbird goed vond rijden,
is dit een goede optie lijkt mijn die soepeler en krachtiger rijd.
Tevens met abs wat een pre is voor jou.
Ik wil echt niet meer terug naar een blackbird als je dit gewend bent.
 
Je kunt wel raad vragen , maar iedereen heeft zijn eigen ideeen, Gewoon zelf kopen wat je mooi vind en niet langer ouweh. Zonde van de ruimte.
 
Die ZZR1400 is zowaar ook goed te betalen, er staat een interessante in Bodegraven.
 
Laatst bewerkt:
Als je veel vermogen en een naked wil kan je eens kijken naar een BMW K1200 / 1300R ook met abs te krijgen. Als je echt een brute rouwe naked wil moet je een KTM superduke, Aprilia Tuono, Ducati streetfighter hebben. Zeker die nieuwe Tuono V4 is erg bruut.
 
Terug
Bovenaan Onderaan