Nieuwe motor ( welke SM-achtige ) ??

evil6nr

Die hard MF'er
3 mei 2009
802
0
Groningen 050
Halloo iedereen.

Ik rijd nu op een naked maar wil graag een sm gaan rijden. Kameraad van mij heeft een KTM 990 sm en ben nu ook verslaafd geraakt aan hoe zoiets rijd.

Kan niet echt kiezen tussen een paar SM's lastig!
Vind zelf de Duc hypermotard, Aprilia dorsoduro, KTM 950 of KTM 990 er bruut uitzien.

Iemand ervaring met 1 van deze motoren? zo ja? + punten en - puntjes graag.

Goede advies is zeer welkom :Y

:W
 
een Dorso is echt een geweldige speelfiets! Zal je geen spijt van krijgen.

enige minpunt dat ik ondervind is de kleine benzine tank, maar heb er niet zo veel moeite mee, sta wat vaker aan de pomp maar kost dan wel weer minder geld ;)

Groot PLUS punt zijn de looks van de Appie, blijft een super mooi apparaat. :}
 
Laatst bewerkt:
misschien even titel aanpassen;
SM weegt nog niet de helft als de jouw aangehaalde motoren, met nauwelijks minder power. de zogenaamde crossers met snelle wielen.(even kort door de bocht).

jouw keus is prima maar zijn geen sm's. hyper-motard of mega moto of super motard dekt de lading iets beter.

verder lekker rijden. zelf vind ik de zitpositie van de duc en de ktm nogal kort op het stuur, wat lekker is voor kort bochtenwerk en handig om je wiel aan de grond te houden maar mij net niet past, dus proberen is het woord.

effe een piccie voor erbij.


195677261_KpwNe-L.jpg
 
misschien even titel aanpassen;
SM weegt nog niet de helft als de jouw aangehaalde motoren, met nauwelijks minder power. de zogenaamde crossers met snelle wielen.(even kort door de bocht).

jouw keus is prima maar zijn geen sm's. hyper-motard of mega moto of super motard dekt de lading iets beter.

verder lekker rijden. zelf vind ik de zitpositie van de duc en de ktm nogal kort op het stuur, wat lekker is voor kort bochtenwerk en handig om je wiel aan de grond te houden maar mij net niet past, dus proberen is het woord.

effe een piccie voor erbij.


[afbeelding]

:+ klopt had beter iets andere titel kunnen gebruiken zal het wel even aanpassen

:W
 
misschien even titel aanpassen;
SM weegt nog niet de helft als de jouw aangehaalde motoren, met nauwelijks minder power. de zogenaamde crossers met snelle wielen.(even kort door de bocht).

jouw keus is prima maar zijn geen sm's. hyper-motard of mega moto of super motard dekt de lading iets beter.

verder lekker rijden. zelf vind ik de zitpositie van de duc en de ktm nogal kort op het stuur, wat lekker is voor kort bochtenwerk en handig om je wiel aan de grond te houden maar mij net niet past, dus proberen is het woord.

effe een piccie voor erbij.


[afbeelding]

Een SM is toch een Supermotard of ben ik nou dom?
 
Een SM is toch een Supermotard of ben ik nou dom?

Of je dom bent.. geen idee, maar je hebt wel gelijk:
SM = Supermoto / Supermotard.

Ben het echter wel eens met air-cooled dat TS waarschijnlijk niet zoekt naar een SM, maar naar een iets zwaardere motor.
 
Zonder twijfel....

SMV%20750%203_4%20Dorsoduro.jpg


En als je echt van sm houd......
icon3_kinky.gif


Kun je ook gaan voor de sxv.

aprilia_sxv_550_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
misschien even titel aanpassen;
SM weegt nog niet de helft als de jouw aangehaalde motoren, met nauwelijks minder power. de zogenaamde crossers met snelle wielen.(even kort door de bocht).

jouw keus is prima maar zijn geen sm's. hyper-motard of mega moto of super motard dekt de lading iets beter.

verder lekker rijden. zelf vind ik de zitpositie van de duc en de ktm nogal kort op het stuur, wat lekker is voor kort bochtenwerk en handig om je wiel aan de grond te houden maar mij net niet past, dus proberen is het woord.

effe een piccie voor erbij.


[afbeelding]

Altijd grappig als iemand zich voordoet als alleswetende
Maar totaal niets blijkt te weten :r

Een SM is een SuperMotard
En de afbeelding is een Adventure en dat heeft niets met SM te maken.

@TS de vraag aan jezelf moet zijn wat ga ik met de motor doen
- lekker "korte" ritjes binnendoor met een hoge FUN factor kies dan één van de door jouw genoemde. (welke? ga lekker proefrijden!)
- Woon/werk en daarnaast lekker dijkjes knallen dan zou ik persoonlijk kiezen voor een motor met iets meer comfort (Kawasaki Versys, Fazer, V-strom, etc. etc.)
- Lange ritten (dagjes eifel, rondje europa etc. etc.) kies een tourmotor (Triumph Tiger 1050, KTM adventure, BWM GS, Fazer, V-strom)

Maar ga lekker twee dagen naar jouw dealer en ga lekker proefrijden op alles wat hij heeft staan.
Wil jouw dealer dit niet, lekker naar een andere dealer gaan!
 
Duidelijk toch? Stuurt super strak, en ziet er super uit, echt een nekkedraaier.

IMG_1610.jpg


IMG_1612.jpg


IMG_1609.jpg


IMG_1615.jpg
 
Laatst bewerkt:
ja jongens ik kan ook wel lezen hoor en ik ben echt niet al wetend, in de verste verte niet. belerend wil ik ook niet overkomen want ook dat schiet niet op.

wel hoop ik dat het verschil wordt erkent tussen een aprilia sxv en een dorsoduro. want dat is nu net het verschil wat ik bedoel. het verschil dat er is tussen de ktm adv en de ktm sm en alle tussen uitvoeringen met t en rren erachter is minder groot. en dat is net het segment dat TS bedoelt.

met een adv, en dat was de bedoeling van de foto, die ook nog mooi is genomen, kan je ook lekker sturen.


wederom een piccie.

549834951_Az7HD-L.jpg
 
Altijd grappig als iemand zich voordoet als alleswetende
Maar totaal niets blijkt te weten :r

Een SM is een SuperMotard
En de afbeelding is een Adventure en dat heeft niets met SM te maken.

@TS de vraag aan jezelf moet zijn wat ga ik met de motor doen
- lekker "korte" ritjes binnendoor met een hoge FUN factor kies dan één van de door jouw genoemde. (welke? ga lekker proefrijden!)
- Woon/werk en daarnaast lekker dijkjes knallen dan zou ik persoonlijk kiezen voor een motor met iets meer comfort (Kawasaki Versys, Fazer, V-strom, etc. etc.)
- Lange ritten (dagjes eifel, rondje europa etc. etc.) kies een tourmotor (Triumph Tiger 1050, KTM adventure, BWM GS, Fazer, V-strom)

Maar ga lekker twee dagen naar jouw dealer en ga lekker proefrijden op alles wat hij heeft staan.
Wil jouw dealer dit niet, lekker naar een andere dealer gaan!

Ben bevriend met de TS en we zijn al naar verschillende dealers gegaan maar hier in het Noorder zijn geen demo's te vinden van de Dorsodruo en Hyper 1100. Binnenkort maar een dagje uittrekken en dan gaan we naar Goedhart motoren (220km rijden vanaf Groningen B| ).
 
Ben bevriend met de TS en we zijn al naar verschillende dealers gegaan maar hier in het Noorder zijn geen demo's te vinden van de Dorsodruo en Hyper 1100. Binnenkort maar een dagje uittrekken en dan gaan we naar Goedhart motoren (220km rijden vanaf Groningen B| ).

Verstandig!

Goedhart is voor Turtle 6 km
 
Ik heb zelf laatst even op een 990 SM gezeten, maar ik vond dat wel een enorm apparaat. Tegenover de 550 SXV vooral. Ik zou zelf het liefste een 550SXV nemen, maar die is net niet zo praktisch. Kleine motor, vederlicht, maar geen mogelijkheden om iemand eens even een stukje mee achterop te nemen. De Dorsoduro is dan het beste vind ik, prachtig uiterlijk, schijnt perfect te rijden en gewoon net handiger. Maarja, ik wil binnenkort eens op een KTM rijden om een baseline te zetten.
Ik denk dat je zult gaan moeten proefrijden. Puur op smaak zou de SXV bij mij op de stoep staan, wat een motor, en niet eens gek duur.
 
Ik heb zelf laatst even op een 990 SM gezeten, maar ik vond dat wel een enorm apparaat. Tegenover de 550 SXV vooral. Ik zou zelf het liefste een 550SXV nemen, maar die is net niet zo praktisch. Kleine motor, vederlicht, maar geen mogelijkheden om iemand eens even een stukje mee achterop te nemen. De Dorsoduro is dan het beste vind ik, prachtig uiterlijk, schijnt perfect te rijden en gewoon net handiger. Maarja, ik wil binnenkort eens op een KTM rijden om een baseline te zetten.
Ik denk dat je zult gaan moeten proefrijden. Puur op smaak zou de SXV bij mij op de stoep staan, wat een motor, en niet eens gek duur.

TS heeft al een 450 SXV gehad die het na 500km begaf (zuiger is niks van over :N )

Heb zelf op de Dorsoduro gereden maar vond het vermogen van de KTM 990 bruter, powerwheelies in de 3de versnelling zijn zelfs mogelijk! Dorsoduro ziet er idd mooier uit, de KTM lijkt logger maar is iets lichter dan de Dorsoduro.
 
De hypermotard is meer naked bike dan de andere 2 kwa zithouding en veerweg.
De dorsoduro heeft budget vering, De KTM heeft hele fijne WP spulletjes erop. Blok van de KTM is bruter en sterker dan de Aprilia.

De Aprilia is zeker geen verkeerde motor en erg mooi, als je niet zo ervaren bent is het een hele fijne motor. De KTM is net wat ruiger en agresiever, meer lol voor een gevorderde rijder.

Maar idd de beste tip is proefrijden.

P.s. als je goed zoekt kan je nog nieuwe overjarige 950 SMR`s vinden voor hele goede prijzen.
 
ja jongens ik kan ook wel lezen hoor en ik ben echt niet al wetend, in de verste verte niet. belerend wil ik ook niet overkomen want ook dat schiet niet op.

wel hoop ik dat het verschil wordt erkent tussen een aprilia sxv en een dorsoduro. want dat is nu net het verschil wat ik bedoel. het verschil dat er is tussen de ktm adv en de ktm sm en alle tussen uitvoeringen met t en rren erachter is minder groot. en dat is net het segment dat TS bedoelt.

met een adv, en dat was de bedoeling van de foto, die ook nog mooi is genomen, kan je ook lekker sturen.


wederom een piccie.

[afbeelding]

Die lui liggen gewoon stil. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan