Nieuwe motor!!!

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Ik kan het toch niet laten. Ik wil even laten weten dat ik naast mijn Suzuki SV650s nu ook een Kawasaki ZZR600 gaat rijden. Het begon een maand of twee geleden naar het zoeken naar een woon- / werkmotor omdat mij SV inmiddels al best veel gereden heeft in die twee jaar (60.000 km). Ik had deze nieuw, maar ik wil er nog leuk op blijven rijden. Dus die andere gaat nu veel kilometers rijden. Toen zag ik pas in Dark Angel zo\'n ZZR en die vond ik mooi. Even gezocht, en die prijs viel mee. En vorige week belde mijn garage op dat hij iets leuks had staan, etcetera...

Maandag heb ik een proefrit gereden. Het is er één uit \'94, in de 12.000 km, ziet er prima uit, geen schade. Kost F 12.950,-, maar voor dit geld krijg ik een nieuwe set banden Bridgestone BT010 (rij ik nu ook op), en een Givi kofferdrager (is niet zo mooi, maar goed, die heb ik nodig), oh ja en een beurt natuurlijk. En vanmorgen heb ik hem gekocht!

Het is geen twee cilinder, maar volgens mij uitstekend voor woon- / werkverkeer, en hij gilt wel lekker ;) .

Dit is ze niet, maar wel een piccie:
misc.php


En ik ben blij blij blij... (Weet iemand trouwens een website / club of iets anders interessant op Internet over deze motor? TNX, Martin.)
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd... Mooie fiets hoor, heb ook eens op een ZZR600 gereden en \'t lijkt me perfect voor woon-werkverkeer...
 
das een verdomd fraai fietsje wat de sint gegeven heeft dit jaar. Je bent niet ondeugend geweest dit jaar, anders had je wel iets anders gekregen (een harley bijvoorbeeld :+ )

Ik heb gisteren ook een fiets voor mijn vriendin gekocht. Ze werd er doodziek van dat ze de hele tijd bij mij achterop moest en nu kan ze zelf lekker :]

Het was een union, met bel, licht, bagagedrager en in het modelletje oma tegen de schappelijke prijs van 25,- van een junk (en ga nu aub niet lopen zeiken dat het niet mag en dat de heler slechter is dan de dief, want als jouw fiets 4 keer in twee maanden word gejat doe je hetzelfde!!!)
 
das een verdomd fraai fietsje wat de sint gegeven heeft dit jaar. Je bent niet ondeugend geweest dit jaar, anders had je wel iets anders gekregen (een harley bijvoorbeeld :+ )

Ik heb gisteren ook een fiets voor mijn vriendin gekocht. Ze werd er doodziek van dat ze de hele tijd bij mij achterop moest en nu kan ze zelf lekker :]

Het was een union, met bel, licht, bagagedrager en in het modelletje oma tegen de schappelijke prijs van 25,- van een junk (en ga nu aub niet lopen zeiken dat het niet mag en dat de heler slechter is dan de dief, want als jouw fiets 4 keer in twee maanden word gejat doe je hetzelfde!!!)

:+ kun je dat ook met motorfietsen doen???
 
Gefeli met je motor :) Als je toch bezig bent met extra motoren te kopen, en het sinterklaas is (en binnenkort kerst); zou je zo vriendelijk willen zijn om mij een Yamaha FZR600 te geven? :9

Je hebt trouwens veel km\'s erop zitten met die SV.. 30.000 per jaar, das geen kattepis ;)
 
Lieve beste Sint, ik ben dit jaar heel lief geweest voor iedereen (nou ja, bijna iedereen), wilt u alstublieft een Yamaha R6 door de schoorsteen laten zakken? Als het niet past, mag u hem ook wel voor de deur parkeren.

Dank u lieve Sint :}
 
Fantastische keus.
Rijd zelf ook een ZZR600 96er als woon-werkverkeer voertuig. Weinig problemen behalve soms wat startproblemen.
Denk zelf ook aan Givi koffers maar inderdaad maakt het niet mooier op.
 
Gefeliciteerd Martin! Wat een luxe zeg, gewoon kiezen.. Poeh wat zal ik vandaag weer eens gaan doen, 2 of 4 cilinders.. ? :)
Ziet er goed uit die motor.
 
Gefeliciteerd Martin! Wat een luxe zeg, gewoon kiezen.. Poeh wat zal ik vandaag weer eens gaan doen, 2 of 4 cilinders.. ? :)
Ziet er goed uit die motor.

ja leuk hè, dan ik ook eens kijken hoe een vier cilinder rijdt... het geluid is niet zo mooi, zeker niet als je vanaf 4000 RPM weg trekt, dan gaan zo\'n twin zo lekker grommen (bepaald geluid, is heerlijk, maar moeilijk uit te leggen).

k, zo\'n viercilinder gilt wel lekker, en ik heb steeds het gevoel alsof ik vet in z\'n toerenbegrenzer ga terwijl ik nog minstens 4000 toeren over heb...

ach het is handig, en leuk (SV kan echt niet nog eens twee jaar rijden, 120k op de teller is wat veel om hem dan nog mooi te houden...)

(btw zouden ze ruzie krijgen als ze samen in één garage staan :? }) Kawasaki Suzuki...)
 
Laatst bewerkt:
ja leuk hè, dan ik ook eens kijken hoe een vier cilinder rijdt... het geluid is niet zo mooi, zeker niet als je vanaf 4000 RPM weg trekt, dan gaan zo\'n twin zo lekker grommen (bepaald geluid, is heerlijk, maar moeilijk uit te leggen).

k, zo\'n viercilinder gilt wel lekker, en ik heb steeds het gevoel alsof ik vet in z\'n toerenbegrenzer ga terwijl ik nog minstens 4000 toeren over heb...

ach het is handig, en leuk (SV kan echt niet nog eens twee jaar rijden, 120k op de teller is wat veel om hem dan nog mooi te houden...)

(btw zouden ze ruzie krijgen als ze samen in één garage staan :? }) Kawasaki Suzuki...)

Nee, gaat best goed m\'n gpz en bandit hebben ook niet gevochten
 
ik heb hem opgehaald, en mee gereden, rijd heerlijk, tot 10.000 RPM voelt ie het zelfde als m\'n sv, daarboven iets meer.

leuk geluid, gilt lekker, maar niet zo\'n mooie roffel als m\'n sv, het is anders... maar niet minder leuk of zo.

alleen wel ff wennen aan dit motorblok!
 
Terug
Bovenaan Onderaan