Nieuwe motor

Anman

Rookie
23 jul 2012
17
0
Hoi allemaal,

Een paar maanden geleden heb ik mijn motor rijbewijs gehaald een een Kawasaki GPX600R gekocht. Deze motor bevalt me prima, maar is misschien een beetje klein voor mij. Nu lijkt het erop ik voor mijn werk niet meer met de fiets kan. Ik wil graag gaan forensen met een motor en nu zoek ik eigenlijk een degelijk, betrouwbare motor voor elke dag. Mijn budget is 1000 euro. Hebben jullie suggesties?

Alvast bedankt,

Anman
 
Ik zou in elk geval een motor pakken met een cardan, dat scheelt alvast in onderhoud. Verder kijken hoe de staat van onderhoud is, banden accu en meer van dat soort spul
 
En anders een Honda cbr 600 f en een Suzuki gsx 600 of 750 f zijn wel aardig betrouwbare bikes en volgens mij wel voor rond die prijs te krijgen... :Y
 
Laatst bewerkt:
"misschien een beetje klein"? Rij je er niet lekker op? En als je er wel lekker op rijdt, waarom niet naar je werk? Ik heb een Suzuki gsx r600, ben zelf vrij lang, dus het is wat passen en meten, maar gaat prima, en ik doe alles wat ik eerst met de auto deed, nu met de motor.
 
Ik zou kiezen voor een motor met elektrische start. Voor zover ik weet bestaan er hier meerdere van.
 
Zaterdag komt iemand voor mijn CBR 1000 f kijken. Als hij hem niet koopt is het misschien wat voor jou. Technisch 100% goed. Optisch minder. Wordt iedere dag woon werk mee gereden.
 
"misschien een beetje klein"? Rij je er niet lekker op? En als je er wel lekker op rijdt, waarom niet naar je werk? Ik heb een Suzuki gsx r600, ben zelf vrij lang, dus het is wat passen en meten, maar gaat prima, en ik doe alles wat ik eerst met de auto deed, nu met de motor.
full


Waarom zou je geen woon-werk kunnen rijden met die GPX? Is toch een prima fietsje daarvoor?
 
Ik zeg Fireblade!
EN dan vooral die van mij, al is die iets boven jouw budget..

Maar even serieus, kies de fiets waar je je lekker op voelt.
Ik zie in WW fietsen in alle soorten en maten voorbij komen, SS, Choppers etc.

Cardan is wel lekker inderdaad, en een kuip(je) is ook prettig.
Ik zie op MP etc. af en toe knappe BMW's voorbij komen waarvan het enige nadeel vaak de leeftijd van de fiets is..
 
Laatst bewerkt:
Ik rij zelf ook gpx 600 zoetermeer -rotterdam dagelijks en bevalt prima. In het begin erg wennen qua sturen en je zit, maar na een maand heerlijk rijden...
 
En anders een Honda cbr 600 f en een Suzuki gsx 600 of 750 f zijn wel aardig betrouwbare bikes en volgens mij wel voor rond die prijs te krijgen... :Y


die zijn qua maat niet heel anders dan die gpx.
Beter kijk je naar een ALL-road. die zijn wat hoger en geschikt voor langere afstanden.
Vaak ook met handkappen en subtiel scherm om je ietswat tegen de elementen te beschermen en mogelijkheden zat om bagage op de motor mee te nemen.

zelf het broertje gehad. de gpz 600. voor mij was t goed te doen (1.86m) maar echt lange afstanden merkte ik wel in de knieen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan