Nieuwe motor

Hans uut Zwolle

Die hard MF'er
14 okt 2014
619
74
Zwolle
Een lastige beslissing: Mijn Hayabusa begon de laatste weken olie te gebruiken, en niet te zuinig ook.... 1 ltr. op 1000 kilometers. Dan kun je het blok wel laten reviseren, maar dan heb je nog steeds een motorfiets van ruim 15 jaar oud met bijna een ton op de teller. TT motoren in Zwolle had een wel heel erg mooie Kawasaki Z1000 SX staan, echt een plaatje! Dus ik heb vandaag met heel veel pijn in het hart afscheid genomen van mijn Busa (iedereen die me kent weet dat het best wel pijn doet), maar ergens best ook blij met mijn Kawa.... morgen maar even een rondje over het TT circuit..... gewoon omdat het kan....
 
Een lastige beslissing: Mijn Hayabusa begon de laatste weken olie te gebruiken, en niet te zuinig ook.... 1 ltr. op 1000 kilometers. Dan kun je het blok wel laten reviseren, maar dan heb je nog steeds een motorfiets van ruim 15 jaar oud met bijna een ton op de teller. TT motoren in Zwolle had een wel heel erg mooie Kawasaki Z1000 SX staan, echt een plaatje! Dus ik heb vandaag met heel veel pijn in het hart afscheid genomen van mijn Busa (iedereen die me kent weet dat het best wel pijn doet), maar ergens best ook blij met mijn Kawa.... morgen maar even een rondje over het TT circuit..... gewoon omdat het kan....

Met de Busa? doe je wel voorzichtig dan?:+
 
Nee, niet met de Busa, die wil veel te graag rechtuit. Maar een rondje met de Kawa moet wel lukken. Eerst ff een rondje over de baan, en dan aan het werk in het medisch centrum, in de hoop dat we overbodig zijn.... en dat iedereen lekker blijft zitten!
 
Een lastige beslissing: Mijn Hayabusa begon de laatste weken olie te gebruiken, en niet te zuinig ook.... 1 ltr. op 1000 kilometers. Dan kun je het blok wel laten reviseren, maar dan heb je nog steeds een motorfiets van ruim 15 jaar oud met bijna een ton op de teller.

Niet lullig bedoeld hoor, maar...

"Ja.."
"En...?"


Het gaat hier om een bijzondere motor. Als hij optisch en technisch in goede staat blijft, doet het bouwjaar en de kilometerstand er toch helemaal niet aan toe?

Ik heb dat met mijn Vmax uit '98. Daar zit een hoop geld in, maar dan heb je ook wat. Zo'n fiets heeft gewoon een cult status, net als de Busa en wat andere fietsen. Of hij nou 10 km of 100.000 km heeft gereden.

Maar goed, tot zo ver mijn preek. :+

Gefeliciteerd met je nieuwe motor. :t
 
Ruilblok eronder..... :?

Maar een motor van 15 jaar is toch niet het probleem, ok economisch heb je een punt maar als je de rijeigenschappen waardeert dan wordt het zoeken naar een andere blok.
 
Zo is het
ouwe meuk eruit en nieuw rijden
mijn laatste 2 motoren zijn nieuw
Had ik veel eerder moeten doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan