Nieuwe Motor

Pheatus

Die hard MF'er
13 mrt 2004
820
0
Voor mijn vakantie besloot ik mijn Yamaha eens weg te brengen om deze even een beurt te laten geven.

Ik wist dat er een aantal dingen niet helemaal jofel waren maar daarvoor had ik ook niet te veel betaald voor dat ding.

Na een kleine anderhalf uur werd ik gebeld... Foute boel dacht ik gelijk. En dat klopte:

Mijn voorrem was zwaar verrot (dat merkte ik wel bij het remmen maar ok, je went eraan)
Achtervering naar de klote
banden uitgedroogd
achterwiel zat speling in
compressie was verrot
Voorvering had problemen
enz enz enz..

Het was zo erg dat de mannen van Axel's Bikeshop in Heerhugowaard me niet meer terug wilden laten rijden op dat ding.

Complete reparatie zou op 2000 euro komen... Die motor heb ik bij Dennis Ott vandaan die nu in Hippolytushoef zit (vlak bij Motoport) en nu het erge... 4 MAANDEN GELEDEN!!! Hij doet niet aan garantie maar ik kon niks anders omdat ik met een auto zat die in elkaar stortte....

Dus binnenkort zal ik nog even een bezoekje brengen om mijn ongenoegen te uiten tegenover Dhr Ott.

Dus iedereen die in de noordkop woont. NIET naar Dennis Ott gaan in Hippolytushoef (voorheen Den Oever) Geef het door!!!

Nu heb ik een Yamaha Diversion 600 gekocht en deze heb ik vandaag opgehaald en GOD wat rijdt dat lekker. Heeft een grote beurt gehad, nieuwe bandjes erop en gewoon 3 maanden garantie op het blok en de bak. Zojuist een kleine 100 kilometer gereden met een brede grijns op mijn smoel (ondanks de regen en wind)
 
Leuk dat je een nieuwe Div hebt. Je hebt die vorige motor toch ZELF gekocht bij die motorzaak. Had je geen idee hoe slecht die vorige was(prijs)

Afijn veel plezier met de Div
 
ik heb er incl inruil van de auto 400 euro voor betaald. En ik wist dat er wat kleine dingetjes waren maar die wimpelde hij af van dat het kleinigheidjes waren en dat de remblokken nog in moesten slijten waardoor hij een beetje hobbelende remde. Maar dat werd niet minder, vandaar dat ik em even liet controleren
 
De hamvraag is nu natuurlijk hoeveel de auto nog waard was? Zo te lezen ook niet veel, 't is maar wat je verwacht natuurlijk. Over wat voor een motor gaat het trouwens, leeftijd enzo?
 
Heb je er geen foto van, ben wel benieuwd nu :P

Maar in elk geval gefeliciteerd met de diversion!
 
400 eurie is ook niet echt veel en ja, die rotte auto :?

heb gelest op een div. 600...rijd best lekker...

veel plezier ervan!
 
Ja, is inderdaad niet veel, nee daar mag je geen geweldige motor voor verwachten, zeker niet één die nog 10 jaar meegaat.

Maar....als een zaak zo'n motor verkoopt, moet ie toch tenminste technisch in orde zijn.
 
Ja, is inderdaad niet veel, nee daar mag je geen geweldige motor voor verwachten, zeker niet één die nog 10 jaar meegaat.

Maar....als een zaak zo'n motor verkoopt, moet ie toch tenminste technisch in orde zijn.

Inderdaad jah, daar was ik ook van uit gegaan. Hij zei ook dat ie technisch verder in orde was. Ik had ook niet verwacht dat ik er jaren mee zou gaan doen maar 4 maanden is overdreven.

Hij heeft gewoon een motor verkocht die NIET technisch in orde is.. Sterker nog, levensgevaarlijk.

Hier een pic van de div
diversion2.jpg
 
tis een fijne motor hoor :) voor wat ik nu gereden heb hierop stuurt ie heel lekker de bochten in..

gelukkig heb ik nu vakantie dus ik kan lekker veel rijden (alleen jammer dat het zo'n slecht weer is :(

wanneer ga je beginnen? als je nu gaat beginnen wordt je wel een bikkel namelijk met dit weer :)
 
tis een fijne motor hoor :) voor wat ik nu gereden heb hierop stuurt ie heel lekker de bochten in..

gelukkig heb ik nu vakantie dus ik kan lekker veel rijden (alleen jammer dat het zo'n slecht weer is :(

wanneer ga je beginnen? als je nu gaat beginnen wordt je wel een bikkel namelijk met dit weer :)

wanneer ik ga beginne....<kuch kuch> als ik 18 ben en mijn theorie heb gehaald
(heb geen autorijbewijs dus ik moet eerst theorie hale voor ik op een motor kruip)
en uhm dus ik denk eind november een keer.... Wat zal ik dadelijk een die hard motorrijdster worde... is nie van iedereen te zegge op dit forum!

ach ja ik zal mijn motoruitrusting dan toch maar gaan uitbreiden met zo'n warmhoudpakje (ben de naam ff kwijt)
 
Is wel duur hoor, zo'n warmhoudpak, las ergens anders op het forum dat verwarmde handschoenen rond de 130 euro kosten. Laat staan een pak

Wat zal ik dadelijk een die hard motorrijdster worde... is nie van iedereen te zegge op dit forum!

ach ja ik zal mijn motoruitrusting dan toch maar gaan uitbreiden met zo'n warmhoudpakje (ben de naam ff kwijt)

Ja hoho, dat klopt niet he, een die hard heeft geen verwarmd pak.. Hoogstens handvatverwarming (wat ik wel heb O-) )
 
Laatst bewerkt:
Als je een bike koopt voor 400 euro's, dan ken je d'r natuurlijk
vanuit gaan dat ie nie helemaal jofel is |( Zeker waneer de verkoper
zegt dat er wat dingetjes aan mankeren, dan weet je natuurlijk
al genoeg. Ik vind het een beetje belachelijk dat je die verkoper
hieroo zwart maakt terwijl je zelf gewoon een gok hebt genomen. Je
kan natuurlijk nooit verwachten (en terrecht) dat ie op een fiets
van 400 euro garantie geeft waarvan ie zelf al zegt dat er wat aan
mankeert. Maar das mijn mening maar.

Anyway, veel plezier met je nieuwe motor en eel veilige kilometer :)


:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan