Nieuwe motoren worden lelijker?

sjorrit

MF veteraan
23 sep 2005
7.644
553
Groningen
Nu de intermot is begonnen weten we al aardig wat meer over de nieuwe modellen die in 2013 komen. Maar zelf vind ik de meeste geen vooruitgang op het huidige model.

1200GS:

Oud:
102259056_1thumb_550x410.jpg


Nieuw:
BMW_R1200GS_2013_04.jpg


Z750/Z800:

Oud:
Kawasaki_Z750R_2011_24_1920x1080.jpg


Nieuw:
kawasaki-z800-1-2013.jpg


Street Triple:

Oud:
Triumph_Street_Triple_R%202.jpg


Nieuw:
Triumph_Street_Triple_R_2013_02.jpg


V-strom 1000:

Oud:
Suzuki-DL-1000-V-Strom-2002-2.jpg


Nieuw:
3mDGS.jpg



*Ik heb geprobeerd foto's uit dezelfde hoek te zoeken maar was niet altijd mogelijk*
 
Laatst bewerkt:
Je hebt 100% gelijk.

Alle bovengenoemde modellen zijn verkracht.

Enkel de Z800 vind ik wel te pruimen, maar wat ze met de straat triple gedaan hebben '(
 
Laatst bewerkt:
Afgezien van die topkuip is de z800 indd gaaf. Het gaat niet voor alle motoren op, maar voor een aantal... :X
 
Nu de intermot is begonnen weten we al aardig wat meer over de nieuwe modellen die in 2013 komen. Maar zelf vind ik de meeste geen vooruitgang op het huidige model.

1200GS:

Oud:
[afbeelding]

Nieuw:
[afbeelding]

Z750/Z800:

Oud:
[afbeelding]

Nieuw:
[afbeelding]

Street Triple:

Oud:
[afbeelding]

Nieuw:
[afbeelding]

V-strom 1000:

Oud:
[afbeelding]

Nieuw:
[afbeelding]


*Ik heb geprobeerd foto's uit dezelfde hoek te zoeken maar was niet altijd mogelijk*

Er is al een tijdje een enorme 'design-drift' op gang. En de vertegenwoordigers van de fabrieken die plastic kapjes van flutkwaliteit maken, zijn succesvol :')

Gelukkig doen niet alle merken er aan mee.

Het houdt vanzelf een keer op, en dan blijven de echt mooie motoren over :Y
 
Ik heb nergens gezegt dat het voor alle motoren geld, zoals de nieuwe ZX6R is wel weer een stuk mooier dan de voorganger (in mijn mening)

13_ZX636EF_Con.jpg
 
2012

moderne techniek, prima rij-eigenschappen, nog steeds mooi en herkenbaar:

2012_Harley-Davidson_Electra_Glide_Classic_Motorcycle.jpg
 
Vind die uitlaten zo afschuwelijk lelijk :X Van die rare lompe dingen met plastic en alles eraan..
 
Volgens mij is het design niet (meer) leidend in een ontwerp, kostenbesparing is dat wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik vind die Z800 echt super gaaf geworden hoor, rest is allemaal wat minder ben ik het met je eens. maarja dan maar zelf aanpassen aan je smaak :P
 
Ik vind sowieso de nieuwe modellen niet zo heel mooi :$ :j Gewoon alles weggestopt, uitlaten zo veel mogelijk meeverwerkt in de body, mwah..
 
Ik heb dat altijd van de R1 gevonden:

Eerste R1:

file_331406_phprEaPqf.jpg


Af en klaar. (los of je fan bent van enorme kachelpijpen)


2011-Yamaha-YFZ-R1-smackdown-street-3.jpg


Gekunsteld.
 
Laatst bewerkt:
Motoren in het algemeen worden er niet mooier op vind ik persoonlijk... (uitzonderingen natuurlijk daar gelaten)
Maar dat vind ik met auto's ook.

Dat is waarschijnlijk de reden dat ik een hok van 33 jaar oud heb.
Misschien ben ik wel gewoon 25 jaar te laat geboren.
 
Laatst bewerkt:
eens, over het algemeen zie je veel dat de kontjes spitser en smaller worden en de voorkanten/voorkuipen drukker en futuristischer.

ook de uitlaatsystemen worden met de dag ondragelijker voor het oog!

natuurlijk zijn er uitzonderingen maar kijk bijvoorbeeld naar een CBR1000rr van 2006 is in mijn ogen vele malen mooier dan het nieuwe model, hetzelfde vind ik van de RSV1000R en de RSV4 en een kawasaki ZX6R van 2004 wordt in mijn ogen nooit meer overtroffen door kawasaki met de huidige modellen.

maar zo heeft ieder zun smaak en dat is maar goed ook.

mij zul je in ieder geval niet snel een motor van na 2006 zien kopen of het moet een ducati zijn, die gaan er in mijn ogen wel blijvend op vooruit in design.
 
Terug
Bovenaan Onderaan