Nieuwe motoren worden lelijker?

Skyteam Snake

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.406617452718149.87174.170600496319847&type=1



DV2KZ.jpg
 
Ik vind bij de moderne motoren veel nutteloze lijnen in zitten, ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dit moet duidelijk maken.
Vroeger bij een motor zaten er geen onnodige vreemde vormen en lijnen in, tegenwoordig bijna alleen maar.
Dat vind ik er niet uitzien.


de mooiste ss motoren zijn de Suzuki's tot 1989, hoe ouder hoe mooier, met zo'n mooi vierkant achterkant.
 
Ik vind bij de moderne motoren veel nutteloze lijnen in zitten, ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dit moet duidelijk maken.
Vroeger bij een motor zaten er geen onnodige vreemde vormen en lijnen in, tegenwoordig bijna alleen maar.
Dat vind ik er niet uitzien.


de mooiste ss motoren zijn de Suzuki's tot 1989, hoe ouder hoe mooier, met zo'n mooi vierkant achterkant.

Toen wisten ze nog niet wat aerodynamisch was.
 
Ik denk dat die gasten op de ontwerp afdeling ook wel wat druk voelen.
Heb je een mooie gestroomlijnde motor waar harmonie in zit, dan MOET een jaar later nog beter uitzien.. volgens mij is een model ook een keertje af..
Op een gegeven moment wordt een motor een freak...

Bij de huidige Z1000 gaan de haren in me nek van overeind staan.
Hoe kan je je baas recht in de ogen kijken en te zeggen dat dit een schitterend ontwerp is voor op de weg? _O- -O-
[afbeelding]
[afbeelding]

Oude model is zo mooi licht(al ben ik geen fan streetfighter achtige kuipjes)
ik vindt de nieuwe juist mooie kwa vorm alleen heeft deze wel een lelijke kleur :9
in het groen of zwart is tie veel mooier *O*
 
suzuki gsx-r uit begin jaren 90 zijn echt buitengewone motoren,

stel dat je je stoort aan de dikke achterkant is er vrij eenvoudig een andere kont op te zetten, denk aan een R1 kont.

ook dat frame is prachtich icm die platte tank :)

valt het op dat ik een beetje spijt heb dat ik mijne weg heb moeten doen? haha
 
Gaat zeker niet voor alles op nee...
Oud:
ducati_multistrada_620_2005_2.jpg


Nieuw:
la-ducati-multistrada-1200-s-pikes-peak-special-edition-c-dr-58343-1-zoom-article.jpg


Daar wil ik best m'n VFR V-tec voor inruilen, alleen de prijs -O- (en de verbouwing hier thuis kost ook genoeg dus de VFR ligt uit elkaar voor een overhaul :P )

Even ter verduidelijking dat uit elkaar ook echt uit elkaar is...
full
 
Ik vind het helemaal geen gek idee als fabrikanten oude modellen weer opnieuw gingen maken, maar dan misschien een beetje moderniseren, dat zou voor koekblikken ook geen gek idee zijn...
 
Toen wisten ze nog niet wat aerodynamisch was.
Onzin.
Je kan hooguit stellen dat men nog niet hard genoeg ging, om er daadwerkelijk wat mee te doen.

deze ging dat 65 jaar geleden wel;

full


maar is wel GP.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan