Nieuwe motoren worden lelijker?

Mooiste motor die ik sinds lang uit Japan heb zien komen:

Honda-RC-E-Concept-Bike-2011-EICMA.jpg


:} :} :} :9~ :9~ :9~

Nu nog even echt in productie nemen. Met een vette elektromotor.
Heel misschien krijgen ze me dan op een Honda.
 
Dat geeft te denken, want de fabrikanten hopen op kopers uit mijn leeftijdscategorie.
Die hebben het geld en de gelegenheid om nieuwe motoren te kopen.

Klopt, en er zijn sowieso ook veel meer mensen met middelbare leeftijd die motor rijden dan jongere mensen. Het wordt steeds minder populair helaas. Dus slim is het niet van de fabrikant.

Daarnaast snap ik het wel, motoren die uit je eigen tijd zijn zullen meestal het mooist voor jou zijn. Want die motoren die zag je vroeger als klein kind op straat en droomde je altijd van.

Van mij mogen ze lekker zo doorgaan maar het moet niet te futuristisch worden want sommige modellen zien er echt niet uit.
 
ik vind de z800 toch echt wel uberwoest :9~ is er al meer van bekend over de prijs en wanneer ze geleverd worden? *O* *O*
 
Tja... Katana, die laatste 2 zijn toch wel een beetje nep hoor. Zijn gewoon gsx-f.
(zelfde verhaal bij de ZZR/zx6r) :+
In USA worden ze wel als Katana verkocht, maar oke, voor Europa heb je gelijk.

Weiger je ook te geloven dat de Nissan GTR R-35 daadwerkelijk een Skyline is? (of ben ik offtopic met koekblikken?)
 
In USA worden ze wel als Katana verkocht, maar oke, voor Europa heb je gelijk.

Weiger je ook te geloven dat de Nissan GTR R-35 daadwerkelijk een Skyline is? (of ben ik offtopic met koekblikken?)

Geen idee. Mijn kennis houd op bij de peugeot 106. :$ (en dat van die USA weet ik, maar daarom is het nog wel BS)
 
Laatst bewerkt:
Bij een proefrit op een nieuwe z1000 zou ik echt rustig met het gas zijn.
Niet omdat ik 1000cc niet kan hebben maar omdat ik bang zou zijn om op Jupiter te eindigen.
 
Haha, het enige model dat door sommige nog te pruimen is, is de Z800.

Dat is ook meteen de enige die zo goed als ongewijzigd is qua styling t.o.v. de 750
 
[*]
Nieuwe motoren worden lelijker?
sjorrit 03-10-2012 22:05
...ja, en ook de nieuwe motorrijders :+
Naar mate ze ouder worden ( met name van voor '80) worden ze steeds knapper *D
 
Doe mij die CB750 op de achtergrond maar, das pas mooi.
 
Tsja, over smaak valt niet te twisten he. Gisteren op de Intermot toch wel heel wat moois gezien :-)
 
Helemaal mee eens, heb hem zelf ook (de oude dus), maar dan wel rood/wit en goud kleurige wielen.

De mijne heeft nu de helft van de een (mijn eerste) en de helft van de ander (mijn tweede), na een topkuipspijtende crash en deuken in de tank.

Maar de VFR hebben ze helaas niet in de rode kleurstelling uitgebracht, anders had ik die kleuren gebruikt.
 
In USA worden ze wel als Katana verkocht, maar oke, voor Europa heb je gelijk.

Weiger je ook te geloven dat de Nissan GTR R-35 daadwerkelijk een Skyline is? (of ben ik offtopic met koekblikken?)

Officieel gezien is de GT-R geen opvolger van de R34. Nissan heeft gewerkt aan een echte opvolger, de V35. Dit is gebouwd op het FM platform met als doel om naar Amerika te gaan. Echter hebben ze hierbij veel elementen laten vallen die mensen origineel associeerden bij de Skylines. Geen 6 in lijn, geen turbo en dus ook geen GT-R uitvoering.
Veel mensen weten namelijk niet dat de Skyline in feite gewoon een luxe en sportieve sedan of coupe is. Vergelijkbaar met de 3 serie van BMW of de A4 van Audi. In de basis een sportieve en luxe, maar niet enorm spannende auto. Die zie je in Japan dus net zoveel als je hier de sportieve Duitse merken ziet. De GT-R is echter een uitvoering die te vergelijken met de Motorsport versies van BMW of de Renn Sport versies van Audi. De auto krijgt een zwaardere motor, betere ophanging, betere remmen, lichter. Het hele pakket. De meest begeerlijke versie dus. En die gaat naar het buitenland. Net zoals je in Nederland maar weinig lullige versies van bijvoorbeeld de klassiekere Mustangs vindt, werden ook alleen de topversies van de Nissan Skyline geimporteerd. Immers, gemiddelde auto's kun je ook van een Europese fabrikant wel krijgen.

1993-1996_Nissan_Skyline_%28R33%29_GTS25t_sedan_01.jpg

(R33)

sky_p_image01-l.jpg

(R34)
(Spannend he :+ )

Zo werd na de R34 dus besloten om de Skyline alleen nog maar in de markt te zetten als luxe en sportieve auto, en de 350z daar tegenover te zetten als de echte sportauto in plaats van de twee met elkaar te laten concurreren. De auto is nooit Japan uitgekomen geloof ik en in Amerika alleen uitgebracht als Infiniti G35 en niemand nam de moeite om het ding in Europa op de weg te krijgen.

Daarna is er ook nog een V36 versie ontwikkeld. Ook nooit Japan uitgekomen en alleen geleverd in Amerika als Infiniti.

De GT-R is er dus naast ontwikkeld. Geen opvolger van. Echter dat weet bijna niemand omdat de Skylines na de R34 gewoon suffe hokken waren. De GT-R badge is er gewoon opgeplakt door de associaties die mensen daarmee hebben.


Zo... ;) Heb ik mijn autolesje weer gegeven vandaag 8-)
 
Laatst bewerkt:
Motor die nog nooit door een ander merk of model overtroffen is, en het ook nooit meer zal kunnen (puur door de mooie 2t pijpen)

NSR250
1993-honda-nsr250r-wallpaper%202.jpg


beat this!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan