Nieuwe motoren worden steeds kleiner

Dat idee kan best kloppen. Je ziet dat het beste bij de 600 cc klasse. De motor zelf wordt niet echt korter maar het model slanker en de zitpositie is gemaakt voor mensne die niet groter zijn dan 1.75 ofzo. Maar kijk ook eens naar de kontjes, die worden steeds smaller en spitser. Als je al uberhaupt iemand wil meenemen op dat soort motoren moet die persoon aan anorexia lijden want veel zitplek is er niet meer. Dus ook voor de passagier wordt het er al niet beter op.
Ook wordt het al stukken lastiger om tassen die naast je duo zit hangen te bevestigen. De meeste modellen hebben er nog een beetje een gekke hoek in waardoor je de tassen of krom trekt of te ver naar voren of naar achteren moet hangen. Waardoor ze al niet meer goed te bevestigen zijn.

Het is jammer maar shit happens :P

Maar is er nou vraag naar of wordt het door onze strot geduwd?
 
Maar is er nou vraag naar of wordt het door onze strot geduwd?

Het komt denk ik omdat "iedereen" geilt op specificaties. Het moet allemaal lichter, want het is natuurlijk stoer om te zeggen dat je motorfiets 1 pk per kilo heeft...

en kleiner is kan lichter.

Een gevalletje van be careful what you wish for
 
Gewoon proefrijden :9
Ben zelf +/- 2 meter en breed / stevig gebouwd.
Om 't display te kunnen zien moest ik door de originele ruit heenkijken :X
Dus meteen maar een verhoogde ruit besteld en dat werkt perfect :Y
heb 10 jaar terug al proefgereden _O-
 
Ik vind het juist mooi die kleine fietsjes.

Vooral die oude 400 CC-tjes zoals destijds die baby-Blades. En ook een aantal Italiaanse exotische fietsen uit die kleine fabriekjes vind ik schitterend.
 
Ik ben 1.76, dus dat gaat nog net.


Ja, denk 't wel.

d86u84072do4.jpg

d86u8240mf1.jpg




Ik heb d'r wel op gereden uiteraard ;)
 
Laatst bewerkt:
Het komt denk ik omdat "iedereen" geilt op specificaties. Het moet allemaal lichter, want het is natuurlijk stoer om te zeggen dat je motorfiets 1 pk per kilo heeft...

en kleiner is kan lichter.

Een gevalletje van be careful what you wish for

Daar kun je wel eens gelijk in hebben Flagg.
 
Het valt mij op dat nieuwe motoren zo klein worden en persoonlijk vind ik dat niet mooi.
Zo keek ik eens bij een motorzaak of er ook een Ducati S4R stond en ik keek er gewoon over heen omdat het wel een brommer leek.
Maar ook de Honda fireblade of de CB1000R is meer te vergelijken met een minibike dan met een motor en wat dacht je van de Triumph Street Triple of de Yamaha FZ1 of de Buell?
Het lijken wel brommers en als je dat nou eens vergelijkt met de Honda CB1300 wat een retrobike is dan vind ik persoonlijk zo´n volle zware motor veel mooier.
Kijk maar eens naar foto´s van die brommers waar dan reuzen op lijken te zitten, dat is toch geen gezicht?
Waarom is de trend dan dat die motoren zo klein moeten zijn?

Geen probleem met de grote van die dingen hoor. Soms is het best handig om klein te zijn. 1.70m *D Maar het is waar wat je aangeeft. Ze zien er idd kleiner uit. Maatje van me heeft net een nieuw CBR1000RR en vergleken bij mn R6 scheelt het niet echt veel. Oke ja hij is wel mooier. Maar ja die van mij is een 2k3 en bevalt me nog altijd }) 8-)
 
Erg gunstig voor mij met m'n 1.63.

Hehe wordt snel een erg nieuwe fiets kopen dan :P, daar pas ik goed op
 
Sportieve motoren zijn altijd wat kleiner.
Groot is meer Toer.
Je kunt natuurlijk ook een Goldwing kopen, die zijn ietswat groter zeg maar......
Mooi man :+
 
het gaat niet om hoe groot ie is, maar wat je ermee doet ;) O-)

ik vind het een goeie trend, wat ik nog beter zou vinden als ze weer een nieuwe 400 cc markt opzetten. moet toch geweldig zijn om zon hele lichte motor te hebben met toch 100 pk ofzo :P
Als je zoals ik 1,96 bent vind je dat toch een wat mindere trend :X Is ook de reden waarom ik niet meer op een SS rijd :Y
 
Laatst bewerkt:
Erg gunstig voor mij met m'n 1.63.

Hehe wordt snel een erg nieuwe fiets kopen dan :P, daar pas ik goed op


WOOT denk da ik ook maar even snel ga kijken. En damm moet ik weer in die mal om mn tank aan te laten passen. Heb nog last van de vorige keer.
_O- :W

Tjonge jonge wat boffen wij eigenlijk met onze lengte :D Alleen jammer dat je er tijdens uitgaan geen Kloot aan hebt -O- Of bij een massa mensen waar je overheen wil kijken -O-

Tja elk voordeel heeft ook weer zn nadeel :W *D
 
Dit is gewoon het tijdsbeeld en wat de markt vraagt. Kijk maar naar de motorfietsen in de 60-er jaren, dat waren pas brommers. Vervolgens kwam er een tijd waarin de motoren steeds groter werden naar de top in de 80-er jaren. Toen waren ook de auto's lekker dik en werd je niet vreemd aangekeken als je met een Chevrolet etc kwam aanrijden. In de huidige tijd past dat soort modellen niet meer, aantal uitzonderingen daargelaten zoals de Goldwings e.a., maar vraagt de markt (wij dus) om steeds rankere modellen met betere prestaties die beter aansluiten bij ons tijdsbeeld. Vraag (=markt) creeert het aanbod in dit geval en daarbij heb je je dus aan te sluiten bij wat de massa wil.

En om het bovenstaande nog even lekker te ontkrachten: :P
Grappig dat je ook juist de S4R noemt. Ik rij een S4R en ben 1.92m lang en dat past prima.
Ik pas er veel beter op dan op m'n andere monster van 15 jaar terug.
Dus hij lijkt mss kleiner (wat hij niet is, kijk maar naar de foto) maar is ergonomisch veel beter in elkaar gezet.
(onderstaande foto is 15 jaar monster-evolutie)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
plaatje heeft er nou wel weer lang genoeg gestaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vet :D ziet er goed uit. De kleur stelling is ook wel gaaf. Wat heb je trouwens voor banden op die S4R liggen.
 
Ik wou ook wel dat er meerdere TL1000Retjes en ouwe grote fireblades werden gemaakt

Ik hou ook van groot en vol (motoren heb k t over)

Enige wat nog een beetje groot is, is die busa
(en ja die vind ik mooi :o )
 
Terug
Bovenaan Onderaan