Nieuwe motoren worden steeds kleiner

Dat is nou weer een typische reactie van een Duc-rijder.......

Ducati was zeker niet de eerste met een naakte fiets. Leuke fiets, die Monster, ga je me niet over horen. Maar op zich niet uniek of de eerste in z'n soort.
Wat dat betreft kan ik je geen ongelijk geven; heb als eerste motor een CB 750K gereden, was ook naked en 10 jaar ouder dan de eerste monster.
Maar ergens bekruipt me het gevoel dat de monster wel een nieuw tijdperk heeft ingeluid.
Iets met wens / vader / gedachte?
 
Wat dat betreft kan ik je geen ongelijk geven; heb als eerste motor een CB 750K gereden, was ook naked en 10 jaar ouder dan de eerste monster.
Maar ergens bekruipt me het gevoel dat de monster wel een nieuw tijdperk heeft ingeluid.
Iets met wens / vader / gedachte?
Naked fietsen zijn er altijd al geweest. Wat de Monster zo vernieuwend maakte was dat het in de basis een supersport was, waarvan min of meer het kuipgedeelte is afgeschroefd en met slechts een paar kleine aanpassingen een pracht van een naked uit voortkwam.
 
De markt/meerderheid en dus wij als kopers (als groep) vragen om dit soort aanpassingen.
Maar ben met je eens dat dit een kip en het ei-verhaal is. Nieuw model, wordt met veel lof ontvangen, mensen kopen de motor omdat men denkt dat dat de nieuwe trend is en deze vraag creeert de mogelijkheid om door te gaan met de vernieuwingen.
Edit: 888 kan even niet zo snel op een model komen dat bij introductie door het publiek is uitgekotst en een misser werd. Hoewel Triumph in het verleden wel z'n best heeft gedaan

Ik heb sterk de indruk dat mensen elk model met veel lof ontvangen alleen al omdat het een nieuw model is.
Als ik zo eens kijk naar een FZ1 forum ( www.FZ1.nl) of een K1200R forum dan zie je dat het na een jaar of 2 vrij dood is, na 2 jaar al.
Nee, nu is een CB1000R de motor of een naked van Triumph of een andere nieuwe motor.
Dus het zou zomaar kunnen dat we alles kopen en alles pikken als het maar nieuw is.
 
De Honda Hawk Gt 650 is zo'n fiets die toen hij nieuw was niet werd verkocht, maar later kwamen we er achter wat een geweldig motorfietsje het is.

Dus het kan ook andersom.
 
ik hoor ook vaak van andere mensen dat ze verbaasd zijn over hoe klein m'n 600RR is.

hij zit echter heel goed, en ik zou hem niet groter (of kleiner) willen hebben. Ben zelf 1.84 lang.
 
Kleine beetjes gas is ook niet leuk met een zware fiets dus ik weet zeker dat ik me te pletter ga rijden een keer,,,,,,,,, want ik gooi toch vaak het gas helemaal open. Stomme ik. Fout,fout,fout,fout,fout,fout. Ga morgen meteen 100 pk of zo inleveren want jouw bericht heeft waarlijk mijn ogen geopend. Dus nooit meer 200 - 250+ voor mij. Dat die anderen zich maar te pletter rijden maar wij lekker niet hè. :Z :Z :Z

Wow dude, je schiet wel heel erg snel en hevig in de verdediging, vraag me af hoe dat zou komen...
 
Ik heb sterk de indruk dat mensen elk model met veel lof ontvangen alleen al omdat het een nieuw model is.
Als ik zo eens kijk naar een FZ1 forum ( www.FZ1.nl) of een K1200R forum dan zie je dat het na een jaar of 2 vrij dood is, na 2 jaar al.
Nee, nu is een CB1000R de motor of een naked van Triumph of een andere nieuwe motor.
Dus het zou zomaar kunnen dat we alles kopen en alles pikken als het maar nieuw is.

spijker ende kop (op sommige uitzonderingen na die echt niet door de beugel kunnen/konden)
misschien een idee voor een nieuw topic? introductie-flaters :P
 
Ik herken de "kleine" trend ook en ik vind het hardstikke goed!

Met name de supersports zoals de cbr600rr. Lekker klein, super wendbaar en licht. Het zijn immers sportmotoren en die moeten geen wind vangen en weinig gewicht hebben.

Een dikke motor kan vaak ook heel mooi zijn, maar heeft meestal een wat minder sportief karakter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan