Nieuwe motoren worden steeds kleiner

rookpluim

MF veteraan
5 jun 2006
1.207
0
Oudewater
Het valt mij op dat nieuwe motoren zo klein worden en persoonlijk vind ik dat niet mooi.
Zo keek ik eens bij een motorzaak of er ook een Ducati S4R stond en ik keek er gewoon over heen omdat het wel een brommer leek.
Maar ook de Honda fireblade of de CB1000R is meer te vergelijken met een minibike dan met een motor en wat dacht je van de Triumph Street Triple of de Yamaha FZ1 of de Buell?
Het lijken wel brommers en als je dat nou eens vergelijkt met de Honda CB1300 wat een retrobike is dan vind ik persoonlijk zo´n volle zware motor veel mooier.
Kijk maar eens naar foto´s van die brommers waar dan reuzen op lijken te zitten, dat is toch geen gezicht?
Waarom is de trend dan dat die motoren zo klein moeten zijn?
 
Laatst bewerkt:
Klein is fijn, als je et mij vraagt. :Y
Ik ben zelf best klein (1.80m)..en een kleinere (en lichtere) motor is toch veel wendbaarder?
Zo'n zware toer motor lijkt me helemaal niks...als je lange afstanden wilt dan kan je netzogoed met je koekblik :+
 
Klein is fijn, als je et mij vraagt. :Y
Ik ben zelf best klein (1.80m)..en een kleinere (en lichtere) motor is toch veel wendbaarder?
Zo'n zware toer motor lijkt me helemaal niks...als je lange afstanden wilt dan kan je netzogoed met je koekblik :+

Dus jij komt nooit verder dan je eigen provincie? Spannend :P
 
Klein is fijn, als je et mij vraagt. :Y
Ik ben zelf best klein (1.80m)..en een kleinere (en lichtere) motor is toch veel wendbaarder?
Zo'n zware toer motor lijkt me helemaal niks...als je lange afstanden wilt dan kan je netzogoed met je koekblik :+


Ieder z´n smaak natuurlijk maar het moet wel passen vind ik.
Aangezien de mensen steeds langer worden is het wel gek dat de motoren steeds kleiner worden.
 
Gewoon een Aprilia RSV Mille kopen, heerlijke en grote fiets :9

e9edbe36cb37a2b39ed3aa01f116b8ca
 
Ja echt he.. Ik ging laatst op een nieuwe CBR1000RR zitten, VEEELS te klein!!! net een brommertje, maarja jappen zijn klein, italianen zijn klein.. dat ze maar eens denken aan die hollanders!
 
Gewoon een Aprilia RSV Mille kopen, heerlijke en grote fiets :9

[afbeelding]


en dat is dan wéér raar... de gemiddelde italiaanse vrouw is groter dan de italiaanse man.. :?

dus m.a.w. aprilia is een vrouwenfiets... :+


geintje AeroX, nice bike :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja echt he.. Ik ging laatst op een nieuwe CBR1000RR zitten, VEEELS te klein!!! net een brommertje, maarja jappen zijn klein, italianen zijn klein.. dat ze maar eens denken aan die hollanders!


Herkenbaar, da's ook de reden dat ik geen Tesi II heb gekocht. Hoeveel verdriet me dat ook deed. Kneedowns waren wel gemakkelijk met dat ding, kon zelfs op het rechte stuk.
 
het gaat niet om hoe groot ie is, maar wat je ermee doet ;) O-)

ik vind het een goeie trend, wat ik nog beter zou vinden als ze weer een nieuwe 400 cc markt opzetten. moet toch geweldig zijn om zon hele lichte motor te hebben met toch 100 pk ofzo :P
 
da's dan ook gelijk de enige fiets waarvan ik denk dat het wel wat voor mij is *D


Gewoon proefrijden :9
Ben zelf +/- 2 meter en breed / stevig gebouwd.
Om 't display te kunnen zien moest ik door de originele ruit heenkijken :X
Dus meteen maar een verhoogde ruit besteld en dat werkt perfect :Y
 
het gaat niet om hoe groot ie is, maar wat je ermee doet ;) O-)

ik vind het een goeie trend, wat ik nog beter zou vinden als ze weer een nieuwe 400 cc markt opzetten. moet toch geweldig zijn om zon hele lichte motor te hebben met toch 100 pk ofzo :P

400 cc met 100 pk :? ,die wil ik wel :P (al ben ik 1.92) :Y :Y
 
het gaat niet om hoe groot ie is, maar wat je ermee doet ;) O-)

ik vind het een goeie trend, wat ik nog beter zou vinden als ze weer een nieuwe 400 cc markt opzetten. moet toch geweldig zijn om zon hele lichte motor te hebben met toch 100 pk ofzo :P


ah, net als met m'n schaap. ik begrijp het

full
 
Dat idee kan best kloppen. Je ziet dat het beste bij de 600 cc klasse. De motor zelf wordt niet echt korter maar het model slanker en de zitpositie is gemaakt voor mensne die niet groter zijn dan 1.75 ofzo. Maar kijk ook eens naar de kontjes, die worden steeds smaller en spitser. Als je al uberhaupt iemand wil meenemen op dat soort motoren moet die persoon aan anorexia lijden want veel zitplek is er niet meer. Dus ook voor de passagier wordt het er al niet beter op.
Ook wordt het al stukken lastiger om tassen die naast je duo zit hangen te bevestigen. De meeste modellen hebben er nog een beetje een gekke hoek in waardoor je de tassen of krom trekt of te ver naar voren of naar achteren moet hangen. Waardoor ze al niet meer goed te bevestigen zijn.

Het is jammer maar shit happens :P
 
koop je een BMW :? klaar... van al het gezeik af

moet zeggen dat ik het ook geen gezicht vind al die gasten in het (rrrrrrrrrrrrrrr) leer op z'n klein SS-je.
Net een kikker aan het humpen op een doosje lucifers
 
Klein is fijn, als je et mij vraagt. :Y
Ik ben zelf best klein (1.80m)..en een kleinere (en lichtere) motor is toch veel wendbaarder?
Zo'n zware toer motor lijkt me helemaal niks...als je lange afstanden wilt dan kan je netzogoed met je koekblik :+

:^

'k ben ook 1m80 en pas perfect op / bij mijn CB-1! :Y Ik wil niet in m'n motor zitten, helemaal ingepakt tussen ruit, kuip en koffers, maar er bovenop! :+ En lange afstanden kunnen er uitstekend mee.

het gaat niet om hoe groot ie is, maar wat je ermee doet ;) O-)

ik vind het een goeie trend, wat ik nog beter zou vinden als ze weer een nieuwe 400 cc markt opzetten. moet toch geweldig zijn om zon hele lichte motor te hebben met toch 100 pk ofzo :P

:^

Dan moeten de klanten (wij dus) wel blijven zeuren om die 400cc. }) En die 100 pk hoeft voor mij niet zo; op de openbare weg heb je aan 50 pk ook genoeg. :Y
 
:^

'k ben ook 1m80 en pas perfect op / bij mijn CB-1! :Y Ik wil niet in m'n motor zitten, helemaal ingepakt tussen ruit, kuip en koffers, maar er bovenop! :+ En lange afstanden kunnen er uitstekend mee.:^

Dan moeten de klanten (wij dus) wel blijven zeuren om die 400cc. }) En die 100 pk hoeft voor mij niet zo; op de openbare weg heb je aan 50 pk ook genoeg. :Y
Dan ga jij toch lekker op 50pk rijden....ik heb d'r liever 100 bij hoor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan