Nieuwe motorkleding, Goretex?

Nog een andere vraag, zijn er ook leren pakken die je draagt als een textielpak? Dus overspijkerbroek en shirt/trui heen?
 
gelamineerd is wat stugger in gebruik en bij warm weer al snel te warm. boven de 30 graden doet goretex niets meer en blijft je zweet in je pak en ga je dus nat worden vanbinnen.

Voor de zomer een doorwaaijas en voor de overige 3 kwartalen een goretex.

benno
 
Nog een andere vraag, zijn er ook leren pakken die je draagt als een textielpak? Dus overspijkerbroek en shirt/trui heen?

Ja iets dergelijks heb ik wel eens gezien bij een rijder. Leren broek ging gewoon over de spijkerbroek en de jas over een trui. In de binnenkant zat ook iets van een textiel laag. Was een erg mooi pak die mooi aansluitend zat ondanks de kleding eronder. Helaas geen idee welk merk het was.

gelamineerd is wat stugger in gebruik en bij warm weer al snel te warm. boven de 30 graden doet goretex niets meer en blijft je zweet in je pak en ga je dus nat worden vanbinnen.

Voor de zomer een doorwaaijas en voor de overige 3 kwartalen een goretex.

benno

Goretex doet het prima boven de 30 graden. Dat men harder zweet dan het vocht je pak uit kan diffunderen is een ander verhaal :P Goretex werkt niet meer als de luchtvochtigheid buiten het pak te hoog wordt.
 
Laatst bewerkt:
Nog een andere vraag, zijn er ook leren pakken die je draagt als een textielpak? Dus overspijkerbroek en shirt/trui heen?
ja die bestaan heb hier een rukka merlin pak. is waterdicht met gore-tex en van leer. is niet een race modelletje meer casual look maar wel een erg fijn pak als het wat warmer is.
 
Rij elke dag 30 min enkel op een motor zonder scherm, eerst een Lookwell goedkoop pak, en na zes jaar ging de broek lekken (kruis; is wel lastig), dus een goedkope Macna broek gekocht.
De laatste jaren slaat de jas wel door bij harde regen maar een natte plek op mijn shirt vind ik niet erg.
Het regent bijna nooit hard, dus voor mij kan een Goretex pak niet uit.

Volgens mij maakt het voor de slijtage ook uit, of je ver moet lopen met je pak aan, en hoe vaak je het aan en uittrekt; van stilzitten op een motor lijdt een pak nauwelijks.
 
En dan nog als klap op de vuurpijl... Hebben jullie nog goede adressen voor kleding? Liefst met een groot assortiment zodat ik van alles wat kan bekijken, passen etc?

Ik weet dat er in Breda een grote zit, maar als het een beetje kan zou in de regio Noord-Holland ook wel fijn zijn.
 
Arie Molenaar in IJsselstein heeft ook veel hangen.
In Noord-Holland weet ik geen motorkledingadressen.
(Behalve dan de BMW-dealer in Lijnden)
 
Motorkledingcenter in Hazerswoude-Rijndijk. Nog steeds geen NH maar wel dichterbij.
 
Laatst bewerkt:
Hier twee weken terug de Dane motorkleding gekocht jas Sealand en broek Lyngby. Meteen eerste keer gebruik een wolkbreuk maar pak blijft heerlijk droog, ook in de nek geen regen die langs je rug loopt. Jas en broek sluiten mooi aan op het lichaam en geen geflapper. Broek bij de laarzen goed dicht te doen met een rits en elastiek koort. Zakken in de jas hebben voldoende ruimte om bij tanken je navi even te kunnen wegstoppen samen met oordopjes en handschoenen.
Ging mij er om dat ik gewoon als ik zin heb de motor kan pakken voor langere ritten zakelijk zonder vooraf buienradar te checken of het misschien gaat regenen. Du geen regenpak meer mee, scheelt me zijkoffers en de rest kan in een tanktas mee, nette schoenen, broek, notebook, schrijfspullen etc.
De zwarte kleurstelling ziet er ook netjes uit als ik dan zakelijk binnen kom bij de receptie. Dat neon geel is meer voor de hulpdiensten.
 
Ondertussen heb ik de Rev'it neptune jas en de Held arese broek al een tijdje in gebruik. Ben er zeer tevreden over want je blijft goed droog. Maar nu ben ik ook nog op zoek naar nieuwe laarzen. Heb 2,5 jaar rondgereden met motorlaarzen van het merk Forma, ze waren niet super duur (110 euro ongeveer) maar slijten best snel. al na 2 jaar waren er scheurtjes te zien op de flexibele gedeeltes (zelfs met behandelen) en de plek waarmee je schakelt is helemaal weggesleten.

Welk motorlaars type/merk raden jullie aan? Ze moeten droog blijven bij een flinke regenbui ik rijd het hele jaar door. Budget ongeveer 200 euro. Heb gezien dat ze bij Motorkledingcenter de Alpinestars Web gore-tex motorlaarzen in het assortiment hebben. Vind het niet erg om wat meer te betalen dan de internet prijzen als ik ze ergens kan passen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Daytona Pro Rider GTX.
Nu bijna 5 jaar in gebruik, en nog weinig slijtage te zien.
Geen idee meer wat ze toen gekost hebben.
Zal wel beetje meer zijn geweest dan 200 euro.
Zeker hun geld waard in elk geval.
 
Ja iets dergelijks heb ik wel eens gezien bij een rijder. Leren broek ging gewoon over de spijkerbroek en de jas over een trui. In de binnenkant zat ook iets van een textiel laag. Was een erg mooi pak die mooi aansluitend zat ondanks de kleding eronder. Helaas geen idee welk merk het was.

Dat klinkt als het BMW Atlantis pak.
 
Hier ook een fan van Daytona laarzen. Ik heb de mijne al tien jaar, nog steeds waterdicht. Zijn inderdaad wel boven budget van 200 euro, maar hun geld dubbel en dwars waard.
 
Ik heb die sportievere laarzen van van alpinestars met gore-tex, volgens mij hete die gtx-6 dacht ik.
Uit mijn hoofd gezegd 300,- gekocht bij goedhart.

Wat een super laarzen, rij er het hele jaar woon-werkverkeer mee, in de sneeuw of vorst geen koude voeten, in de zomer geen warme, en nog nooit druppel water in gekomen.

Mochten ze kapot gaan koop ik zeker dit model weer terug
 
Het ligt eraan hoe vaak je rijd.
Ik heb zelf nu de Revit Horizon 2 set gekocht €399 voor de jas en €299 voor de broek.
Deze set is gelamineerd en heeft het voordeel dat de buitenlaag dus waterdicht is en geen water opneemt. Erg fijn als je veel kilometers maakt. Ik zou wat je ook koop hoe dan ook voor een gelamineerde versie gaan, scheelt een hoop gezeik.
 
Heb de Daytona road star GTX gekocht, Zien er degelijk uit en zitten geweldig (Zelfs als ze nog niet ingelopen zijn)
Ook fijn dat je de motorbroek in de laarzen kan doen en ze makkelijk kan sluiten en zo de gore-tex liners van de broek/laarzen aan kan laten sluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan