Nieuwe motorrijder -> Advies nodig!

Heissenberrug

Rookie
29 mei 2019
7
6
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik nog bezig met het behalen van mijn motorrijbewijs en heb nog geen ervaring met motors in het algemeen, ik weet er vrij weinig tot niks vanaf. Nu is mijn situatie zo dat ik op korte termijn naar Sint-Maarten ga emigreren voor een paar jaar en daar gebruik wil maken van een motor voor mijn woon-werk verkeer. Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven over de aanschaf van een eerste motor.

- Afstand woon-werkverkeer zal ongeveer 15 km (enkele rit) bedragen;
- Tropisch klimaat;
- Geen snelweg kilometers;
- Staat van de wegen is beduidend minder dan in NL, dus goede vering lijkt me verstandig;
- Ik ben klein van stuk, slechts 1.72m en rond de 70 kg;

Zelf denk ik aan iets van een naked-bike omdat deze denk ik wendbaar en makkelijk bedienbaar zijn? Daarnaast moet ik ook even kijken waar ik de motor aanschaf, hier in NL en verschepen of in Sint-Maarten maar dan is de keuze weer zeer beperkt.

Alle tips en hulp is welkom!

Bedankt alvast!

Gr.
 
Ik zou daar voor een motor kijken, en in overweging nemen waar de locale op rijden. Dan weet je ook dat het onderhoud en eventueel reserveonderdelen goed zit. Als je weer naar NL gaat kan je een 'local' motor ook makkelijker weer kwijt daar.

Verschepen lijkt me een dure optie.
 
Volgende week ga ik voor een weekje die kant op, ik zal inderdaad eens kijken wat daar gangbaar is en wat er zoal rond rijdt. Verschepen kost denk ik zo rond de 500 Euro.
 
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik nog bezig met het behalen van mijn motorrijbewijs en heb nog geen ervaring met motors in het algemeen, ik weet er vrij weinig tot niks vanaf. Nu is mijn situatie zo dat ik op korte termijn naar Sint-Maarten ga emigreren voor een paar jaar en daar gebruik wil maken van een motor voor mijn woon-werk verkeer. Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven over de aanschaf van een eerste motor.

- Afstand woon-werkverkeer zal ongeveer 15 km (enkele rit) bedragen;
- Tropisch klimaat;
- Geen snelweg kilometers;
- Staat van de wegen is beduidend minder dan in NL, dus goede vering lijkt me verstandig;
- Ik ben klein van stuk, slechts 1.72m en rond de 70 kg;

Zelf denk ik aan iets van een naked-bike omdat deze denk ik wendbaar en makkelijk bedienbaar zijn? Daarnaast moet ik ook even kijken waar ik de motor aanschaf, hier in NL en verschepen of in Sint-Maarten maar dan is de keuze weer zeer beperkt.

Alle tips en hulp is welkom!

Bedankt alvast!

Gr.
He Swa ,dat moet een dragrace bike word jongen anders hoor je er niet bij,

8-)

Verder zou ik iets wat op een Suzuki sportmotor lijkt mijden als de pest,die ben je zo kwijt.
Schaf de meest oninteressante en saaiste motor aan die je kan vinden,met enig geluk hou je die een poosje.
 
Laatst bewerkt:
Haha, ja ik ben bekend met het fenomeen drag race daar! Een mooie motor leek me ook niet perse gelijk slim, ik moet niet raar opkijken als deze binnen no-time niet meer voor mijn voordeur staat.
 
Eiland is 34 vierkante km groot,je kan beter een elektrische of gewone fiets aan schaffen.
 
De reden dat ik daar een motor wil gaan rijden is omdat het verkeer erg druk is en ik zodoende de files kan vermijden. Het liefst ga ik voor een schakelmotor en geen motorscooter omdat ik het motor rijden ook goed onder de knie wil gaan krijgen.
 
:W Heissenberrug
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan