Nieuwe motorrijder keuze hulp nodig

Ravenfall

Rookie
12 mei 2019
1
0
Hallo,

Ik ben Felix en ben 23 jaar en ga weer op voor mijn A80 rijbewijs daarna wil ik zo snel mogelijk een motor kopen om er in te blijven.


Ben zelf nog student en ik wil graag een motor aanschaffen, als het kan zo goed koop mogelijk. Ik ben zeer van de veiligheid gesteld. Daarom twijfel ik eraan om een tweedehands HONDA CBF 500 A.

Die kost zegeaar 3000 euro. ABS vind ik zeer belangrijk.

Als je dan gaat kijken naar een Kawasaki Z400 (6000 euro) of een Honda CBR 300 voor ook (6000) is het dubbel zo duur, maar mooier en volgensmij ook veiliger met slipper clutch, etc wat er nog meer moderner aan is.


Zou iemand mij hierin kunnen ondersteunen of andere modellen kunnen aanraden. Meer dan 6000 euro word het echt niet. Alles lager, mag zolang het ABS heeft en gedowngrade kan worden naar A2 vermogen.



MVG

Felix
 
Koop een nieuwe A2-motor en lees de tig andere topics over dit onderwerp door.

Standaard antwoorden die elke keer gegeven worden:

-Hayabusa
-Eerst proefrijden
-Koop een goedkope, omdat dat minder erg is wanneer je ermee valt
-Koop een Yasuducati, want die heb ik zelf ook.
-Een rode, want die zijn sneller.
 
Een rooie, goedkope hayabusa ( met verlengde achterbrug ) , wel eerst even proefrijden natuurlijk.
En als die afschrijft door een beginnersfoutje ( die je zeker gaat maken ) maak je meteen het straatbeeld wat mooier.

* maar als je echt van de rubbertegelgeneratie bent en prat gaat op veiligheid..
Is misschien motorrijden niet helemaal dé manier om je door het verkeer te begeven :)

Maar met 6k budget kan je heel wat geinig spul uitzoeken , zou het op 2k houden.. ( let op, je rijd hem kort! ! ) en een handje
geld voor fatsoenlijke kleding / helm reserveren... de rest in de zak houden .
 
als je aan het kijken bent naar een CBF500.. schrap dat en ga kijken naar een CBF600.
Stuk meer power, makkelijk terug te zetten naar 25kw door de 2e type goedkeuring.. 4 cilinder dus heerlijk soepel.
Verder vaak met ABS.

Zowel te krijgen als naked en fairing model. Ik had hem voor mijn A2 rijbewijs en zou hem zo terug kopen.
 
Tuurlijk is ABS belangrijk, maar om nu gelijk alle motoren zonder ABS buiten te sluiten is pure discriminatie :+
 
Iemand die ABS niet belangrijk vindt lijdt aan ernstige zelfoverschatting of godsdienstwaanzin.
Nieuwe motoren zonder ABS mogen al jaren niet meer verkocht worden en dat is niet voor niets.

Sorry maar wat een onzin :/
Ik rij zelf ook een motor zonder ABS en dat kan natuurlijk prima.
 
Iemand die ABS niet belangrijk vindt lijdt aan ernstige zelfoverschatting of godsdienstwaanzin.
Nieuwe motoren zonder ABS mogen al jaren niet meer verkocht worden en dat is niet voor niets.

Ja echt wel. Zonder ABS ga je hartstikke dood.

:+
 
Ja en als er net een boom oversteekt als jij de bocht doorgaat ook..


Tuurlijk is ABS veiliger, maar ik zou mijn keuze niet laten bepalen door wel of niet ABS.

Dat is het zelfde als nu een auto kopen waar geen lane assist, adaptive cruisecontrol, automatic city brake etc etc op zit...

Ja het is minder veilig dan een auto zonder al deze snufjes, maar zonder gaat ook 999 van de 1000 keer goed..

Als je er zelf een goed gevoel bij hebt moet je het uiteraard gewoon doen! Iemand die ook in de regen/vorst rijd zal veel meer baat bij ABS hebben dan iemand die alleen met mooi weer een rondje rijd.
 
Iemand die ABS niet belangrijk vindt lijdt aan ernstige zelfoverschatting of godsdienstwaanzin.
Nieuwe motoren zonder ABS mogen al jaren niet meer verkocht worden en dat is niet voor niets.

ik had niet verwacht jou nog een keer een duimpje te geven op een reactie, maar hier sta ik volledig achter.
(Micheal Rutter op het circuit misschien daargelaten ;) )
 
als ik de reacties zo lees vraag ik me af hoe ik 30 jaar heb kunnen rijden zonder abs :?
blijkbaar ga je dan binnen 10 km dood door een verschrikkelijk ongeluk _O-:N
 
@ TS als je zo begaan bent met veiligheid zou ik niet eens aan motorrijden beginnen.....:N

als je je op voorhand al ongerust maakt over je veiligheid roep je het onheil en verschrikkelijke verminkingen door zware crashes over jezelf af als je het mij vraagt.......
maar goed, je vroeg mij niet...;)
 
als ik de reacties zo lees vraag ik me af hoe ik 30 jaar heb kunnen rijden zonder abs :?
blijkbaar ga je dan binnen 10 km dood door een verschrikkelijk ongeluk _O-:N
Ik snap het ook niet ik. rij nog niet lang motor 3 jaar maar ik heb nog nooit abs gemist of nodig gehad. ik rij ook voornamelijk wel mooi weer maar ik heb meer dan een keer een noodstop gemaakt en nog nooit mn remmen geblokeerd je bent beter af het te kunnen zonder. dan blindelings te vertrouwen dat abs je leven zal redden . Maar ik zal blijkbaar wel levens moe zijn 8)7:? .daarbij is het handig om te hebben maar het is geen must voor mij dan
 
Op de motoren met ABS waar ik op heb proefgereden vond ik de ABS maar veel te snel ingrijpen, en dan rem ik nog helemaal niet zo heel hard naar mijn idee
 
ik heb 52 jaar mijn rijbewijs en zo lang rijd ik al zonder ABS
had dus al lang dood moeten zijn volgens deskundigen hier.:X
 
Terug
Bovenaan Onderaan