Nieuwe motorrijder-to-be

BaRF

Die hard MF'er
8 mei 2007
305
0
Vlissingen
Hallo medeforummers!

Vanaf jongs af aan wilde ik al motorrijden. Nu op mn 26e heb ik besloten om echt serieus iets bij elkaar te sparen en gewoon voor mn A te gaan! Ik heb al 7 jaar mn B dus qua verkeer lijkt het me in elk geval geen probleem. Het motorrijden zelf líjkt me ook geweldig (en volgens mn familie is het 'echt iets voor mij' - je kent het wel).

Maar nu, ik woon in Vlissingen, Zeeland. Als rijschool wil ik gaan voor Actief, heb daar mn B ook gehaald en was er zeer tevreden over. Zijn er mensen met alternatieven en zoja waarom? Uiteraard is er ook Wolf, iemand daar ervaring mee?

En dan kleding e.d., wat zijn goede adressen? Ik ken zo alleen Motoport hier in vlissingen, die zullen wel ok zijn? Verder nog goede winkels? Of is het dan verstandiger om een keer naar Rotterdam ofzo te gaan?

Verder heb ik nog geen ideeee wat voor motor iets voor me is. Ik hoef geen scheurfiets, Maar gewoon een lekkere toermotor. Zo'n ding waar je gewoon voor je lol een end op gaat rijden :) Suggesties?

alvast bedankt!
 
Als adressen zou ik het niet echt weten , want ik woon totaal niet in de buurt

Maar qua motor zou ik kijken naar een naked zoals Kawasaki Z750 , Honda Hornet , Yamaha FZ6N , Suzuki GSR 600 , ... Ze zijn goedkoop , aardig wat pk's en goed als eerste motor en zeker ook leuk om er een eind mee te gaan rijden
 
meld je gezellig eens in het rijlestopic :) link staat hierboven ergens :)
 
Kijk ff op zmvc.nl

Ennuh..................................... motoport Vlissingen bestaat al een poos niet meer, meer dan een jaar denk ik ondertussen.

Ik heb vroeger gelest bij Dek in Goes, maar das niet heel dichtbij natuurlijk. Wel goed. :)
 
Welkom, altijd leuk die nieuwe motorrijders!

Voor een motor kan ik je zeker een Duc Monster aanraden, zit en rijdt super relaxt, en natuurlijk heerlijke sound! Maar zowieso is een relaxte naked wel een goed idee :)

Veel succes!
 
Motoport in Vlissingen is al een tijdje weg hoor, deze zit nu in Goes.
Ik ben zelf in Middelburg opgegroeid en kan je vertellen dat er op een paar kleintjes na niet zo veel in jouw gebied zit.

Motorini in Yerseke... maar daar heb ik niet zo'n hele hoge pet van op.... is erg klein en concetreerd zich erg veel op scooters i.p.v. motoren.

Wel kun je aan de overkant(Terneuzen) een paar mooie zaken vinden.
Harry's motorshop(Honda)
Auto/Motorboulevard(van alles, ook redelijk wat kleding)
Motorcentrum Terneuzen(Ducati... mooie zaak dit)
 
Laatst bewerkt:
thanks voor de tips! :w ik dacht dat de vlissingse mp verhuist was naar industriegebied ofzo :)
maar ik zal eens gaan kijken bij de genoemde zaken! Duc monster raadde een collega ook aan, erg mooi ding!
 
full
 
Op te beginnen: Welkom op MF!

Ik les ook bij Actief, is hardstikke leuk!!

Bij wolf heb ik mn B gehaald, alleen maar goede ervaringen mee, maar vergeet niet dat zij in Middelburg eo de bekendere rijschool zijn, waardoor ze waarschijnlijk wel wat duurder zijn dan anderen (weet dit niet zeker hoor) Ook aan de nieuwe vlissingse weg (iets voor Actief als je vanaf Vlissingen komt) zit Jasperse, kleine rijschool. Hier ben ik ook geweest voor informatie, maar bij Actief vond ik het gezelliger.

Actief heeft trouwens as. zaterdag van 11 tot 16uur een open dag achter het station in Vlissingen, is misschien handig om daar eens te kijken. Kan je vast een gratis proefles doen en misschein hebben ze wel leuke acties.

hmm, ben nu wel heel erg mn rijschool aan het promoten, hahaha

Kijk eens op:
- http://www.rijschoolactief.nl/
- Rijschool Jasperse
- WOLF rijbewijsshop - de Grootste Rijschool van Nederland

Wat motorkeuze betreft heb ik geen tips voor je, ben zelf nog aant lessen en weet niet niet precies wat voor motor ik zelf wil.

Groetjes Esther
 
Laatst bewerkt:
Welkom,

als motorkleding zaken zou je kunnen denken aan:
Motorport Goes in Goes (duh)
Gerrits motoren in Goes heeft veel Richa
Rijschool Jaspers, leverancier van o.a Bering (mocht je dat mooi vinden) Nieuwe Vlissingseweg in Middelburg.
Ovaa motoren in Oost-Souburg

Ik zelf heb ook gelest bij Actief, is reuze gezellig en toffe instructeurs (Jos en Bob).
Zelfs nu ik geen les meer heb en ze weer eens tegen kom is het gelijk weer gezellig.
en nee ik heb geen aandelen *D ik ben gewoon erg tevreden.

Zoals Esther al zei houden ze as. zaterdag van 11 tot 16uur een open dag achter het station in Vlissingen en ik denk dat ik voor de gezelligheid gewoon weer ff ga buurten :)
(Ben je eindelijk van je instructeurs af ga je ze weer opzoeken :? ach is gewoon leuk)

En wat voor een eerste motor je moet kiezen is altijd een zaligheid en ramp tegelijk,
na heel veel dubben ben ik er eindelijk uit, mijn eerste motor word een sportmotor (zx6r) lekker om mee te rijden en de voordelen van kuipen, aangezien ik graag ook Zeeland uit wil kunnen om te toeren en met een sjopper of naked-bike zit je vol in de wind en das niet lekker voor lange afstanden/snelweg.
Ik zou niet voor een al te zware gaan 500 of 600cc is om te beginnen meer dan genoeg.

succes!
 
eey Borgstein ik ken jou!
hahaha ik zag het nu pas (aan je website.)

Ik ben één van De Ruigemannen van Het Pleintje(de laaste nieuwkomer) hahaha je komt ze ook overal tegen hè! _O-

Bennie Stroo is de naam.
Mooie foto's heb je staan op je website, ik hobby ook wat met een fototoestel maar heb nog niet de kwaliteit die jij hebt zie ik al hahaha.

Nu ik weet dat jij het bent denk ik dat zo'n soort politiemotor wel wat voor je is, of iets met samoerai zwaarden ;) _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan