Nieuwe motorscooter

gefeliciteerd met je aankoop. Ik heb wat info gelezen en er een plaatje bij gezet, ik kende het merk niet.
sym%20gts250.jpg
 
Ik zal vandaag foto's maken en plaatsen.

De Sym is een Taiwanese scooter, een zusje van Kymco, dat weer van het Hyundai concern is.

Ik dacht dat de Sym GTS 250 sinds een jaar op de markt is. Vorig jaar was dat nog met een carburateurversie en nu heeft de motorscooter inspuiting. In Australie rijden deze ook en daar werden goede reviews afgegeven. Goede wegligging, degelijk afgewerkt en rijdt prima. De injectieversie heeft 23 kw. Ik heb nu de 1e 300 km gereden.

Tot op heden vind ik de machine snel optrekken en zit meteen op de 100 km.
 
Vorige week heb ik bij de importeur in Veenendaal met de Sym VS125 gereden,omdat ik op zoek ben naar een alternatief voor mijn Yamaha Cygnus.
De VS is een leuke scooter alleen was het ding niet boven de 80 km/h te krijgen.
Gezien dat feit en dat ik dan ook geen injectie en een vrij simpel instrumentenpaneeltje zou krijgen denk ik dat ik voor 100 euro meer toch maar weer een Yamaha koop.
 
Laatst bewerkt:
Volgens de site van de importeur heeft ie idd 15.5kw =23 pk.

Volgens mij rijden er in Amsterdam een paar van dit type rond van een motortaxibedrijf,
 
Je hebt gelijk, in het Owners Manual staat: GTS 250 heeft 21 ps en de GTS 250 EFI (inspuiting) 23,4 ps.

Verkeerde veronderstelling.
 
Ik moet nogal wennen aan de werking van het forum. De foto's komen nog.

Theunie heeft gelijk: de mistlampen zijn geweldig: al twee keer gebruikt, zijn bermlampen.
 
We kunnen helaas (nog) niet bij je op de harde schijf kijken........
Maar we zijn wel nieuwsgierig naar de (detail) foto's en ervaringen !!!
 
Zal ik zaterdag gaan doen. Alfathull, hoe is het met de Burgman 200?

Deze loopt nu zonder ingereden te zijn rond de 135.

Vandaag door de boerenweggetjes gereden met veel modder van de mais-campagne, maar de stabiliteit viel met niet tegen. De modder was nat, dus glad.

De machine ziet er niet uit.
 
Zal ik zaterdag gaan doen. Alfathull, hoe is het met de Burgman 200?

Deze loopt nu zonder ingereden te zijn rond de 135.

Vandaag door de boerenweggetjes gereden met veel modder van de mais-campagne, maar de stabiliteit viel met niet tegen. De modder was nat, dus glad.

De machine ziet er niet uit.

Door een zeer leuke aanbieding van Arie Molenaar ben ik op een 125 cc uitgekomen.
Verschil tussen beide modellen werd hierdoor 1600 euro, ipv van de 400 volgens de catalogus. En dat voor 6 pk verschil !
Was dit niet geweest, dan had ik voor 400 euro extra de 200 cc genomen.

Laat hem maar lekker vies worden, hij wordt tenminste gebruikt. De meeste motoren worden weer langzaamaan ingepakt onder dekentjes voor de winter, en wij tuffen lekker door :]
 
Ik heb nu bijna 1.000 km. gereden en de Sym valt met goed mee. Ik heb altijd off the roads gereden, maar scooter rijden is gewoon leuk. Snel, wendbaar, redelijk droog, niet teveel wind, heerlijk.

Het verbruik heb ik uitgerekend ligt in de buurt van de 1 op 30. Afhankelijk van de snelweg met 130 of binnendoor met 70 is toch een aardig verschil.

De mistlampen werken prima in het buitengebied, de smalle weggetjes verlicht die prima, dat vind ik echt ideaal.

Meer ervaringen volgen
 
[Mooi ding, ik had vorig jaar de importeur aangeschreven voor een folder en wat informatie over verbruik en max snelheid, moet nog reactie krijgen.
Maar hij ziet er echt top uit.
 
YP125r,

Wat raar dat je geen folder gekregen hebt. De website is ook summier en staat nog het oude type op. De folder die ik kreeg was ook kort en er stonden veel bromscooters in. Je mist daar niet zoveel aan.
Mijn sym heeft nu injectie. Tot op heden heb ik op de teller 140 gehaald, maar dat zullen 130 echte kilometers zijn.

In Australie en Nieuw Zeeland kwam ik nog leuke reviews tegen op onderstaande link

Sym GTS 250

De reviews geven een paar aardige punten: de spiegels en een hik bij een 60 mijl.
De spiegels zijn nu verbeterd en door de injectie heb ik geen last van die hik.
 
Nu alweer 1500 km gereden met de Sym GTS 250i. De wegligging is echt klasse vind ik en hij loopt steeds beter. Even aan het gas draaien en je bent snel weg. Afgelopen vrijdag wat dat helemaal klasse met die gekantelde vrachtwagen bij Arnhem. Automobilisten stonden lekker 3 uur in de file...

Ik was gewone tijd thuis.

Ik overweeg nog wel een groter scherm te plaatsen. Bij harde wind of regen gaat die met het standaard scherm net niet over je heen. Dat levert veel lawaai op en je vangt de wind net iets teveel.

Heeft iemand van jullie ervaring met een groter scherm? Betekent dat meer verbruik en langzamer rijden?
 
Wel met een kleiner scherm, maar volgens mij is ie niet veel lager dan de jouwe.

Komt de wind weer wat lager, minder herrie en minder schudden van je helm.

Wel afentoe een beetje tocht in de helm, maar dat is alleen op illigale snelheden O-)

Misschien is een MRA spoilertje een optie?
 
Laatst bewerkt:
rij nu bijna een jaar met sym gts 250 met 8500 km op teller. op 6000 km heeft dealer reeds kleppen geregeld. is dit normaal en wanneer moet het de volgende keer gebeuren ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan