Nieuwe motorverzekering met SVO

Turbodesk

MF'er
12 sep 2021
97
83
Niebert (Gr)
Ik ben op zoek naar een motorverzekering waar ik mijn motor all risk kan verzekeren en ook een SVO kan afsluiten.
Hiermee bedoel ik dus een schadeverzekering opzittenden. Een OVO vind ik niet toereikend en ik heb al een verzekering voor overlijden.
Het lijkt wel of dit niet meer afgesloten kan worden voor een motorverzekering.
Als ik oudere topics terug lees dan kon dat bij de meeste bekende verzekeringen wel.

Voor mij komen bikerpolis en unive als de goedkoopste en beste er uit. Ongeveer 28 euro per maand.
Maar bij beide alleen een OVO af te sluiten.

Iemand een idee welke verzekeraar dit aanbied voor een redelijke prijs?
Ben er wel een paar tegengekomen, maar voor absurde prijzen.
 
Ik heb laatst de mijne verzekerd bij Quakel assuradeuren via combimotors, met een SVO. Goede voorwaarden en nette prijzen + erg goed geholpen aan de telefoon met het afsluiten.
 
Ik ben verzekerd bij ASR die ook deze verzekeringen aanbiedt. Hoe goed deze verzekering is, weet ik niet goed omdat ik er nog geen gebruik van heb gemaakt. Hoe veel het kost weet ik ook niet goed omdat het een totaalbedrag is met allerlei verzekeringen die ik daar heb lopen. Ik krijg bovendien korting voor iedere extra categorie verzekering die ik daar afsluit (woning, reisverzekering, rechtsbijstand, …).
 
Ik kan niet zeggen dat ik heel blij ben/ was met ASR.

Ik kreeg een brief van mijn autoverzekering dat ze er mee stopten en dat alles werd overgedragen aan ASR.
Tot hier nix verkeerd. Maar er zat ook een rekening bij voor het volgende jaar.
Meestal kijk je (ik iig) dan niet.(verder) Betalen en weer klaar. Toch leek het bedrag mij aan de hoge kant.
Toen de premie van het voorgaande jaar opgezocht. Bleek dat bedrag bijna werd verdubbeld.
Direct een andere verzekering gezocht, die zelfs nog ietsje goedkoper was dan de oude. Voor mij dus geen ASR!

Vlgs mij wordt er bij die verzekeraars maar een slag in de lucht gedaan met die premies!
 
Vandaag met Quakel Asseradeuren contact opgenomen en ben zeer goed te woord gestaan, Ze dachten met mij mee naar een geschikte oplossing.
Als ik mijn auto zou overhevelen naar hun dan kon ik ook mijn 18 schadevrije jaren op de motor gebruiken. Vind ik geen probleem als de voorwaarden gelijk of beter zijn. Verzekering is zelfs nog iets geoedkoper en ben ook beter verzekerd.
Op de motor maximale noclaim gekregen en heb bij hun ook een SVO kunnen afsluiten. Ben ik erg blij mee.
Voor de geintresseerden, ik ga 27 euro per maand betalen voor een all risk motor verzekering met 3 jaar aanschafwaarde garantie. Daar zit zelfs nog pechhulp en rechtsbijstand bij. Hoefde voor mij niet, maar kon er niet uit gehaald worden.

Ik vind een SVO verzekering erg belangrijk. Een ongeluk is zo gemaakt met de motor.
Hieronder het verschil tussen een SVO en OVO.

Bij het afsluiten van een verzekering ziet u hem vaak als optie staan; Schadeverzekering opzittenden, of in het kort SVO. Wat is het en waar verzekerd u zich voor? Hieronder een korte uitleg.

Allereerst een misvatting over de schadeverzekering opzittenden; dit is geen bijrijdersverzekering, dit is een verzekering voor alle opzittenden van de motorfiets, dus juist ook voor u als bestuurder. Dus ook als u alleen rijdt is het overwegen van een SVO zeker de moeite waard!

Waarvoor bent u dan verzekerd?

De SVO dekt alle schade die tijdens het ongeval zijn veroorzaakt, maar óók de gevolgen hiervan. Materiële zaken van u als bestuurder en de bijrijder zijn gedekt, zoals navigatie-, communicatieapparatuur, kleding, etcetera. Maar ook indien een ongeval langdurige gevolgen voor uw woonsituatie met zich meebrengt: dus indien uw woning als gevolg van een ongeval aangepast moet worden, dekt de schadeverzekering opzittenden de kosten. Bij een aantal verzekeraars is zelfs een deel inkomstenderving verzekerd; voor het geval dat u door een ongeval (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt raakt.

Wat is het verschil met een ongevallen opzittenden verzekering (OVO)

Waar een OVO alleen kijkt naar de schade die direct bij het ongeval is veroorzaakt bij de bestuurder (overlijden, invaliditeit etcetera), in verzekeringstermen is dit een sommenverzekering, wat inhoudt dat er bij een bepaalde gebeurtenis het overeengekomen bedrag uitgekeerd wordt. Dit bedrag staat los van de werkelijk geleden schade. De bedragen bij het uitkeren van een OVO zijn gelimiteerd per schade (en dus niet per persoon). Vaak is het gelimiteerde bedrag vrij laag, als voorbeeld; in het geval van overlijden staat er bij een aantal verzekeraars slechts een uitkering van €5.000,- in de polis. Dat staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot de werkelijk geleden schade.

Een SVO kijkt ook naar de gevolgschade, dus denk hierbij aan medische kosten (eigen risico van uw zorgverzekering), inkomstenderving, het aanpassen van het huis in de vorm van een traplift bijvoorbeeld.

Bijvoorbeeld: Wanneer Valentino Rossi een pink mist krijgt hij bij een OVO 5% van de verzekerde som (Bijv. € 500,-). Bij een SVO (welke inkomstenderving dekt) krijgt hij zijn inkomsten terugval uitgekeerd.
 
Vandaag met Quakel Asseradeuren contact opgenomen en ben zeer goed te woord gestaan, Ze dachten met mij mee naar een geschikte oplossing.
Als ik mijn auto zou overhevelen naar hun dan kon ik ook mijn 18 schadevrije jaren op de motor gebruiken. Vind ik geen probleem als de voorwaarden gelijk of beter zijn. Verzekering is zelfs nog iets geoedkoper en ben ook beter verzekerd.
Op de motor maximale noclaim gekregen en heb bij hun ook een SVO kunnen afsluiten. Ben ik erg blij mee.
Voor de geintresseerden, ik ga 27 euro per maand betalen voor een all risk motor verzekering met 3 jaar aanschafwaarde garantie. Daar zit zelfs nog pechhulp en rechtsbijstand bij. Hoefde voor mij niet, maar kon er niet uit gehaald worden.
Mooi! Ik heb mijn auto ook overgeheveld via hen en icm het gebruik van de schadevrije jaren op de motor betaal ik ook voor de auto relatief weinig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan