Nieuwe motorvrienden

Debian

Rookie
19 jan 2014
19
8
Ik ben mijn motor hobby weer aan het oppakken en het lijkt mij leuk om wat later in het jaar als het beter weer is om gewoon weer wat ritjes te maken, misschien ook een trip naar het buitenland. Voorheen heb ik altijd alleen gereden want ik heb helaas nog geen vrienden zover gekregen om ook hun motorrijbewijs te halen maar het lijkt mij wel leuker om samen te rijden. Ik heb al een beetje zitten googlen naar een motorclub in de buurt maar bij degene die ik kon vinden waren het vooral boomers in hells angel vestjes op choppers en daar voel ik me niet echt thuis tussen. Ik zoek een beetje relaxte mensen van gemengde leeftijden met mannen en vrouwen, geen patserig gedoe met burnouts bij de mcdonalds enzo. Hoe kan ik zoiets vinden?
 
Wat versta je onder 'in de buurt'?
Waar kom je vandaan?
Ik verwijs je naar dit topic;

 
En sowieso ook in je eentje gaan rijden. Je moet je er even doorheen zetten, maar voor mij zijn de mooiste motorritten (en ook vakanties) degenen die ik in mijn eentje maak. Als je alleen op pad bent maak je veel makkelijker contact met vreemden en je stopt wanneer jij zin hebt om te stoppen en rijdt weer verder als jij er zin in hebt.

Rijden met een groepje is ook leuk, maar ik moet bij mezelf dan altijd de knop omzetten dat het dan niet om het rijden gaat, maar om een dagje gezellig met elkaar uit, waar het rijden op het tweede plan komt.
 
Ik geloof dat TS die ervaring juist wat wilde verminderen. Mike heeft een punt hoor maar ik rij veel met een vaste groep en dat zijn zowel ritten als uitjes, in een. We zouden qua gedrag aan TS zijn omschrijving voldoen maar op een hele enkele uitzondering na is het heel moeilijk om je in een 45 jaar oude cultuur te nestelen.
 
We zijn in dat topic een appgroepje gestart. Heel veel geouwehoer en een groepsrit op 22 maart. Ook allemaal losse ritjes met elkaar tussendoor. Gemengde groep, gemiddelde leeftijd ergens begin 30 ofzo. Geef effe een gil in het ZH topic als je d'r bij wil!
 
Tuurlijk niet, dat zijn saaie ouwelullen die verouderde ideeën hebben over motorrijden en bijbehorende gezelligheid :+

Millenials!
 
Millenials, van die typetjes die pas willen tanken als hun benzinemeter aangeeft dat het moet. En dan zijn opeens in paniek omdat ze nog maar 40km kunnen rijden en moet iemand anders een tankstation voor ze zoeken.
 
Tuurlijk niet, dat zijn saaie ouwelullen die verouderde ideeën hebben over motorrijden en bijbehorende gezelligheid :+

Millenials!
Oh èèèh boemers is dus een leeftijdsaanduiding.
Dan zal ik met m’n 49 jaar wel te oud zijn om dat te begrijpen?

Millenials, met een uitroepteken en alles...
Heb je enig idee hoe onzeker dat overkomt?

Millenials, van die typetjes die pas willen tanken als hun benzinemeter aangeeft dat het moet. En dan zijn opeens in paniek omdat ze nog maar 40km kunnen rijden en moet iemand anders een tankstation voor ze zoeken.
En dan gelijk door naar het riagg, slachtofferhulp of de rechtswinkel?

wat een toestand...

Gelukkig hebben we voor die gevallen ook een Boomer op een BMW met een fluoriserend regenpak, navigatie en dergelijke die ons naar het dichtstbijzijnde tankstation kan leiden _O-

Gôh, wat een avontuurlijk volkje dan, zeker de generatie die nooit uit de luiers komt die millenials?
Zo van de pampers door naar de incontinetieluiers?

poehé, wat een consternatie weer zeg..
 
Willem! Ga je nou zelf beginnen met generatietermen zonder te weten wat het inhoudt?! Zonde! Hieronder effe een overzichtje, ik snap best dat je dit als Boomer niet zo makkelijk zelf op het grote internet terug kan vinden :j

Generation X (Baby Bust)19651979
Xennials19751985
Millennials Generation Y, Gen Next19801994
iGen / Gen Z19952012

De incontinentieluiers laten dus nog even op zich wachten *D
 
Laatst bewerkt:
We kunnen 'm uitbreiden!

En niet al te serieus nemen allemaal hé, ik loop gewoon gezellig te kutten. Liefde voor iedereen! *O*

Generation Name
Births
Start
Births
End
Youngest
Age Today*
Oldest Age
Today*
The Lost Generation
The Generation of 1914
1890​
1915​
105​
130​
The Interbellum Generation
1901​
1913​
107​
119​
The Greatest Generation
1910​
1924​
96​
110​
The Silent Generation
1925​
1945​
75​
95​
Baby Boomer Generation
1946​
1964​
56​
74​
Generation X (Baby Bust)
1965​
1979​
41​
55​
Xennials
1975​
1985​
35​
45​
Millennials
Generation Y, Gen Next
1980​
1994​
26​
40​
iGen / Gen Z
1995​
2012​
8​
25​
Gen Alpha
2013​
2025​
1​
7​

(*age if still alive today)
 
Willem! Ga je nou zelf beginnen met generatietermen zonder te weten wat het inhoudt?! Zonde! Hieronder effe een overzichtje, ik snap best dat je dit als Boomer niet zo makkelijk zelf op het grote internet terug kan vinden :j

Generation X (Baby Bust)19651979
Xennials19751985
Millennials Generation Y, Gen Next19801994
iGen / Gen Z19952012

De incontinentieluiers laten dus nog even op zich wachten *D
Dat kan ik wel, het interesseert me alleen niet zo veel. Volgens bovenstaand schema dus een baby bust.
Ik ben dus van generatie X, onder de x ligt altijd een schat. Dat weet ik uit m’n jeugd.

👍🏻
 
Waarom niet lekker alleen rijden ? ik snap dat groepsgedoe nooit zo , :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan