nieuwe mx merken topic deel 1

woutercr500

MF veteraan
30 dec 2010
5.100
0
In china worden ook mx-bikes gemaakt,kom je op het web iets tegen post het hier.


pitbike's mx off road quad maakt niet postem die hap :]
full
 



hier een demo met de nieuwe chinese variant van de honda crf250

hotbike 250rr
 
ik ben er best serieus in geintresseerd,de jappen werden in de 70's ook uitgelachen door merkenamen als:bultaco,maico,swm,montesa.

ik geloof dat yamaha,honda,kawasaki en suzuki zich aardig uit dat hoekje hebben bewezen dus laten we de chinese opmars van motorfabriekanten niet onderschatten.

het is nu 2013 niet zo dat ze vooraan staan in de verkooplijsten maar een begin is er.Wat mij betreft absoluut goed. om motorsport betaalbaar te houden.



leuk: jumptest in de shineray fabriek :)

 
Laatst bewerkt:
china zit gewoon veel geld.

er dat word flink geïnvesteerd.
het is nu dikke troep maar denk wel dat het in de loop van de jaren beter word.

vind het alleen jammer dat ze alles kopiëren.
als ze nou van uit het niets een compleet nieuwe motor ontwerpen die totaal anders is dan wat er nu is kwa ontwerp enzo en investeren in een b rijder en met die rijder bij de gp's een seizoen mee draaien dat het ontwikkelen van een goede motor zich met 100% verbeterd.
als die motor het een jaar goed uithoud in een gp seizoen en regelmatig finished.

worden de verkoopcijfers alleen maar hoger.
neem maar voorbeeld aan ktm
 
je hebt gelijk,ik dacht dat ze al eens meededen>? paar seizoen geleden?

btw de jappen kopieerden ook alle europese merken destijds

misschien straks als elecktrich crossen een must word dan kan het zomaar zijn dat er een e-mx1 kampioen rijd op een chinees fabrikaat?
 
je hebt gelijk,ik dacht dat ze al eens meededen>? paar seizoen geleden?

btw de jappen kopieerden ook alle europese merken destijds

misschien straks als elecktrich crossen een must word dan kan het zomaar zijn dat er een e-mx1 kampioen rijd op een chinees fabrikaat?
het heeft even tijd nodig.
het is al beter geworden afgelopen jaren.

en de techniek staat daar echt niet stil
en zoals ik al zei zit er veel geld in china
 
Ik ben ook niet zo sceptisch over china als de meeste mensen zijn... Die immi honda ss blokjes onder de skyteam daxen enzo zijn bijvoorbeeld best aardige kwaliteit. En, veel goedkope onderdelen voor te krijgen.
 
daar trekt ie uhm in de begrenzer,ziet er goed uit en loopt best aardig volgens mij :)


 
Ze hadden zo veel aftermarket onderdelen op voorraad dat ze een complete motor konden bouwen denk _O-

Alleen die naam he.. 'hot bike'
klinkt al zo cheap
 
Laatst bewerkt:
China en Japan niet te vergelijken.
China = snel cashen met Mickey Mouse wegwerpbrommertjes van pisbakkenstaal.
Japan = Ambitie om goeie spullen te maken
Jappen begonnen ook met imitatie, maar hadden de Europese techniek binnen enkele jaren al verbeterd.
Direct daarna waren ze al aan het innoveren, met de Honda Four 4 cylinder, en zelfs 6 cylinder blokken van de Kawa Z=serie.
Zal nog wel ff duren voordat we echte kwaliteit zien, om nog maar niet te spreken van innoveren.
 
Laatst bewerkt:
China en Japan niet te vergelijken.
China = snel cashen met Mickey Mouse wegwerpbrommertjes van pisbakkenstaal.
Japan = Ambitie om goeie spullen te maken
Jappen begonnen ook met imitatie, maar hadden de Europese techniek binnen enkele jaren al verbeterd.
Direct daarna waren ze al aan het innoveren, met de Honda Four 4 cylinder, en zelfs 6 cylinder blokken van de Kawa Z=serie.
Zal nog wel ff duren voordat we echte kwaliteit zien, om nog maar niet te spreken van innoveren.
er is hier niemand die china met japan vergelijkt.
dus snap niet hoe je daar bij komt.

chinesen zijn echt wel aan het ontwikkelen van hun kwaliteit.
geef ze de tijd en de kans om zich te bewijzen.
 
Zodra ze kwaliteit gaan maken, gaat de prijs een heel stuk omhoog. Kijk maar naar de automarkt, de japanse merken zitten op hetzelfde prijsniveau dan de Europese merken.
Daarnaast heeft hij wel een punt, de jappen hadden de kwaliteit heel snel op orde.
 
denk dat dat wel mee valt.
kijk naar scoda. stuk goedkoper maar komt overal goed uit de test.
werd laatst bij auto programma vergeleken met een mercedes.

maar de tijd van japan kun je niet vergelijken met de tijd van nu.
 
China maakt baggerkwaliteit omdat wij dat willen.... motoren voor 'n habbekrats. Dat doen ze niet omdat ze niets anders kunnen.
Heel veel kwaliteitsproducten worden in China geproduceerd.
Als jij een order plaatst van 10.000 "kwaliteitscrossers", krijg je dat....
 
Laatst bewerkt:
o das ook een mooie inzicht,zo is het ze hebben geld zat daar dus kwaliteits grondstoffen en now-how moet te regelen zijn.

komt bij: begin je met beetje crossen koop je voor een paas knaken een chinees en idd dat kunnen de andere merken gewoonweg niet.

toch zou een mx-1 kampioenschap of grandprix overwinning echt furore maken op een chinese.
voor een kwart van de prijs van een bv . ktm

ik vindt het allemaal wel leuk wat ze doen de chinese
 
Meer info?
Ik google ''Geico GRF'', maar ik vind niks behalve wat stickersetjes...

Geico is ook helemaal geen motormerk, maar een Amerikaanse verzekeraar... Zo te zien zijn de vormen van de kappen gelijk als die van een crf, en Geico sponsert een bepaald mx team en vandaar dat je " replica" setjes ervan kan kopen.
 
volgens mij staat de komma verkeerd, 2700 euro oid komt volgens mij aardig in de richting

het is een kopie honda crf.rmz suzuki en eerlijk is eerlijk hij ziet er best leuk uit,maar de kwaliteit is een punt van aandacht denk ik,
al moet wel gezegt worden dat de immitatie ss honda blokjes best goed zijn en incl. onstekin en carburateur nog geen 200 euro nieuw in doos.

das volgens mij geen geld en daar maken de chinese een voorsprong op de rest door de prijs laag te houden daar is een markt voor.
 
wat kost een nieuwe jappannner? volgens mij tussen de 7500 en de 8500..

kijk das leuk als je eens een keertje wilt crossen,niet van plan bent om op een afgejakkerde jap te rijden dan koop je gewoon een nieuwe chinees
 
Terug
Bovenaan Onderaan