Nieuwe oplichter? of serieuze koper :s

Mikethebike

Die hard MF'er
5 sep 2003
316
0
Jistrum
Hello,

Good day mr seller, am,an international dealer from NETHERLAND that purchse all kind of goods for my personal seller in SWEDEN I have a customer who is interested in
purchasing your { kawasaki zzr 1100 bj 1990 )if you are intend to sell kindly get
back to me with the exact price and picture Payment do you
accept a cashier check? cos i have a client who is owing me
some funds and as agreed to pay e back interm of cashier
check .
Shipment i will be responsible for the shipping myself, I willbe
looking forward to hear from you.
Regard

Deze reactie kreeg ik op mij zzr1100 die op internet te koop staat, beetje vreemd, hij kan in ieder geval geen engels. Mijn vraag is nu is dit een oplichter en wat voor truuc probeert hij op me los te laten??

groeten geert
 
wat denk je nou zelf :?



mocht je er niet uitkomen, ja het is een oplichter ;)



edit: mail hem maar terug. Dan krijg je een mailtje van hem dat ie een grote cheque klaar heeft die je kunt innen met wat extra geld. Dat extra geld moet je gebruiken om de transporteur te betalen. Jij betaald braaf alles en stuurt de motor op en de bank boekt na een paar dagen het geld terug omdat de cheque ongedekt is :Z
 
Oplichter. Vast met een ongedekte cheque of iets dergelijks. Er zijn tig van dit soort oplichters actief. Altijd in gebrekkig engels en met een wazig aanbod.

Gewoon mailtje deleten en wachten op een echte koper.

edit: Viccie heeft het ook al door. :P
 
Volgens mij is het nog een automatisch gegenereerd mailtje ook, waarschijnlijk heeft iedereen die een motor aanbiedt dit mailtje gehad
 
1 tip voor iedereen. Ga gewoon alleen maar in zee met iemand die bij jou thuis komt kijken. Niemand koopt een motor vanaf een foto zonder hem life gezien te hebben. Wantrouw niet iedereen maar zodra men geen nederlands spreekt, afkappen die boel.
 
Hahaha dikke oplichter als je het mij vraagt zou persoonlijk heel simpel antwoorden op zo'n mailtje go **** yourself }) niet vriendelijk maar wel duidelijk lol
 
oplichter? jazeker
Nieuw? Nee, volgens mij wordt er minimaal 1x per week een topic aan gewijd.
op http://www.motor.2dehands.nl (www.motor.2dehands.nl) waarschuwen ze zelfs al op de site.
"Let op bij aanbiedingen vanuit het buitenland, vooral als men met cheque wil betalen. Meer op internetoplichting.nl"
 
Terug
Bovenaan Onderaan