Nieuwe pakking bij loshalen uitlaat??

tinus66

xvs 650 bobberstyle
9 okt 2018
84
123
Rotterdam eo
Hallo,

Ik wil mn olie(en filter) vervangen, om goed bij de oliefilter te komen moet ik de voorste uitlaat losmaken.
Moet ik dan ook gelijk de pakking van de uitlaat vervangen?

Alvast bedankt voor de reacties
 
Hallo,

Ik wil mn olie(en filter) vervangen, om goed bij de oliefilter te komen moet ik de voorste uitlaat losmaken.
Moet ik dan ook gelijk de pakking van de uitlaat vervangen?

Alvast bedankt voor de reacties
Vaak is het een astbestachtige substantie met aluminium opgerold. Toen dat er nog bij mijn motor in zat moest dat al verwisseld worden voordat er ook maaar iets van een noodzaak was om de pijpen eraf te halen. Nu zitten er geveerde dubbele koperringen in en dat zijn nog steeds de eerste. Ofwel: koper hergebruiken en die asbestdingen niet, kosten ook niet de wereld...
 
Die asbest dingen gebruik ik ook gewoon opnieuw, als t afdicht, dan dicht het af.

Als ie er weer goed tussen zit, dan hoeft ie niets meer te doen behalve daar te blijven zitten.

Maar dan moet je er wel in 1 stuk af kunnen krijgen, als er ergens een stukje af is of gebroken dan heeft t niet zoveel zin meer idd.
 
Hallo,

Ik wil mn olie(en filter) vervangen, om goed bij de oliefilter te komen moet ik de voorste uitlaat losmaken.
Moet ik dan ook gelijk de pakking van de uitlaat vervangen?

Weet je zeker dat de uitlaat eraf moet om t oliefilter te wisselen ?
Erg onhandige constructie.
Over wat voor motor (merk/type/bouwjaar ) hebben we eigenlijk ?
 
5 euro is altijd welkom. Moet t besteed worden aan nieuwe ringetjes ?

Maar t is niet voor t geld, zijn typische dingen die je vergeet te bestellen/halen. En dan ben ik een lui mens, als de oude hun werk doen, is t goed.
Zo werkt het wel...

Hou 's-Heeren wegen dit weekend maar in de gaten in jouw regio, mag je me staande houden. Besteden we die €5,00 wel aan een bakkie...
 
1579634495408.png


Die is levenslang. De clingeritpakking tussen de flens heb ik bij een eerste demontage al weggesmeten en de astbestring achter de ribbel is vervangen door koperdraad 6 QMM
 
Ach jongen... moet je van mij 5 euro voor nieuwe ringetjes hebben?
Het gaat niet om het geld, ik heb alle spullen voor het vervangen van de filter al in huis en kwam erachter dat ik net 1 inbusbout niet kan bereiken door de uitlaatpijp.
ik wil zowiezo de pijp eraf halen, maar als je de pakking moet vervangen dan haal ik eerst even een nieuwe zodat ik in 1 keer klaar ben met alles
 
Ik heb een xvs 650 `97. De bocht onder aan de pijp valt net voor de achterste inbusbout en kan er dus zo niet bij. de pijp zal er helaas toch af moetenB|
Wel bijzonder dat alle youtube filmpjes het niet hebben over het verwijderen van een stuk uitlaat.
Ook kan ik het me echt niet voorstellen dat dat zou moeten om basis onderhoud te doen. Zit er een andere uitlaat op?
 
Hallo,

Ik wil mn olie(en filter) vervangen, om goed bij de oliefilter te komen moet ik de voorste uitlaat losmaken.
Moet ik dan ook gelijk de pakking van de uitlaat vervangen?

Alvast bedankt voor de reacties
JA!

Nooit een pakking hergebruiken! Als je een verbinding losmaakt waar een pakking tussen zit, dan de pakking weggooien en nieuwe toepassen. De pakking heeft dan zijn werk gedaan en zal na hergebruik nooit meer 100% afdichten.
 
Weet je zeker dat de uitlaat eraf moet om t oliefilter te wisselen ?
Erg onhandige constructie.
Over wat voor motor (merk/type/bouwjaar ) hebben we eigenlijk ?
:^
het zal wss onhandig zijn maar met het juiste gereedschap zal hij vast kunnen blijven zitten.

JA!

Nooit een pakking hergebruiken! Als je een verbinding losmaakt waar een pakking tussen zit, dan de pakking weggooien en nieuwe toepassen. De pakking heeft dan zijn werk gedaan en zal na hergebruik nooit meer 100% afdichten.

Kom kom, het is een uitlaat pakking niet een vloeistof afdichting. Zoals MBM al zei, als het dicht is het dicht.

Normaal gesproken.... zou je vervangen ja.
 
Terug
Bovenaan Onderaan