nieuwe Pan of toch een Goldwing

ferry

MF'er
15 feb 2002
240
0
Mijn Pan is bijna 3 jaar oud en heeft bijna 200.000 probleemloze kilometers gereden.

Ik wil een nieuwe motor erbij en de pan erbij houden. Eerst wilde ik de nieuwe Pan, maar ben nu toch aan het twijfelen. Misschien is de nieuwe Goldwing wel iets voor mij. Per jaar rij ik tussen de 60 en 80.000 kilometer. Volgens mij is dit op de Goldwing wel uit te houden. Er zit overigens wel veel stadsverkeer bij.

Iemand ervaringen met deze motoren?
 
Heb in verschillende tests gelezen dat je met de Goldwing net zo lekker kunt sturen als met de Pan. Ben wel benieuwd of dit zo is.
Overigens hou ik mijn eigen Pan erbij.
 
PAN!

Ik denk dat een goldwing tegen gaat vallen in de stad en het korte-bochten werk
 
Nee, maar ik zou voor de Pan gaan (overigens :} voor je km's)...stuk veelzijdiger.
Ja, mar hij wil z'n 'ouwe' pan ook houden,
2 verschillende motoren is nog veelzijdiger.

Maar hoe wil je ze gaan gebruiken, de nieuwe motor als speelgoed erbij en de pan als woon-werk-fiets of juist andersom?
(en gaat het stadsverkeer-manoeuvreren je op de pan goed af, vraag je af of de goldwing dat beter zou kunnen(denk het niet))


hmmm, trage vingertjes. :(
 
De Goldwing voor de droge dagen en bij vies weer de Pan.
Hoef ik er niet 2 schoon te houden.

Ik denk toch dat de Goldwing goed uit de voeten kan in de stad.
 
Ik denk dat er weinig zijn die een 3 jaar oude pan als 'pekelfiets' hebben ;)
En zo te horen(lezen) wil je gewoon die goldwing hebben hè!
 
Denk ook dat er weinig zijn die er in minder dan 3 jaar 200.000 km mee rijden.

Twee Pan's lijkt mij ook iets overdreven.
 
Kijk eens op de diverse pan fora. De modificaties aan de STX schijnen wel verbeteringen op te leveren, maar echte problemen blijven bestaan. Er zijn er die juichen om hun fiets, maar wie doet dat niet. Maar er zijn er ook velen die spijt hebben van hun (dure) aankoop.
 
Over de Pan heb ik al van alles gehoord. Maar ik wil graag de meningen over de Goldwing horen.
 
hoi

rij al bijna 20jaar goldwing
rijd perfect
maar als er veel stadsverkeer bij zit zou ik een pan kopen

groetjes Jicro
 
Nee, het wordt een Pan of Goldwing. Omdat ik al een Pan heb en ook hou, denk ik ernstig aan een Goldwing.

Er zal hier toch wel iemand zijn die ervaringen heeft met de nieuwe Goldwing
 
Nee, het wordt een Pan of Goldwing. Omdat ik al een Pan heb en ook hou, denk ik ernstig aan een Goldwing.

Er zal hier toch wel iemand zijn die ervaringen heeft met de nieuwe Goldwing

Ja hoor, ik heb inmiddels ruim 15000 km op de nieuwe Goldwing 1800 gereden. Veel als volgmotor tijdens rijlessen, maar ook redelijk wat in mijn spaarzame vrije tijd (hoewel ik dan liever een Ducati 749 of MV Agusta meeneem). Als volgmotor rij ik veel in de stad, en als je wat ervaring hebt, rijdt dit net zo makkelijk als een Pan (mijn vorige volgmotor, dus ook veel op gereden). De reactie op het gas is zelfs nóg vriendelijker, en de radio en cruise control zijn ook erg handig. Bovendien heb ik werkelijk álle bestaande ruiten voor de Pan geprobeerd, maar geen één is zo goed als de standaard verstelbare ruit van de Goldwing. Een nadeel vind ik wel de zitpositie: als ik er lang (minimaal 6 uur met enkele pauzes) op zit, krijg ik pijn in mijn onderrug. Dit komt omdat je erg rechtop zit, en na verloop van tijd toch onderuit zakt. Omdat je vrijwel niet op je armen steunt, voel je je hele gewicht op je rug drukken. Op de Pan heb je daar geen last van, omdat je gewicht verdeeld wordt over benen, armen en kont (lees: rug). Ik ben trouwens 1.92m.

Maarrehhh... je kunt de nieuwe Goldwing 1800 ook bij ons huren! Beetje sluikreclame, maar zo kun je wel een goed oordeel vellen!
 
Voordat ik een Goldwing koop zal ik er zeker een huren. Ik zit dagelijks zo'n 10 uur op de motor. Alleen heb ik niet zoveel tijd om dat eens op mijn gemak te doen.
Als jij zendapparatuur op je motor heb kan ik die van jou misschien eens huren.
 
Voordat ik een Goldwing koop zal ik er zeker een huren. Ik zit dagelijks zo'n 10 uur op de motor. Alleen heb ik niet zoveel tijd om dat eens op mijn gemak te doen.
Als jij zendapparatuur op je motor heb kan ik die van jou misschien eens huren.

De zendapparatuur is er zo op gemonteerd, dus geen probleem!
 
Terug
Bovenaan Onderaan