nieuwe pinkers aansluiten lukt niet.

Kevain

MF'er
8 mei 2007
32
0
Hey,

Wou juist mijn nieuwe pinkers aansluiten (geen led's maar wel maar 6W) maar het lukt niet echt...

De rechtervoorpinker heb ik erop gezet en als ik dan de rechterkant laat pinken dan pinkt de rechterkant sneller als normaal (dus de voor en achterkant)
Nu heb ik ook de linkervoorpinker erop gezet en als ik dan de linkerkant doe dan springt de zekering telkens... Als ik wa aluminiumfolie rond de zekering doe en nog eens probeer dan zie ik dat de linkerkant maar heel lichtjes oplicht maar wel nog aan de normale snelheid pinkt...

Wat is de oorzaak hiervan?? Verkeerde pinkerrelais of moet ik weerstanden gaan kopen??

Ohja als ik op de linkerkant terug de originele pinker monteer maar op de rechterkant nog de nieuwe hou dan blijf ik hetzelfde effect hebben, de rechterkant bolt goed tot ik de linkerkant wil laten gaan, dan springt de zekering weer...

iemand hulp??
 
Hey,

Wou juist mijn nieuwe pinkers aansluiten (geen led's maar wel maar 6W) maar het lukt niet echt...

De rechtervoorpinker heb ik erop gezet en als ik dan de rechterkant laat pinken dan pinkt de rechterkant sneller als normaal (dus de voor en achterkant)
Nu heb ik ook de linkervoorpinker erop gezet en als ik dan de linkerkant doe dan springt de zekering telkens... Als ik wa aluminiumfolie rond de zekering doe en nog eens probeer dan zie ik dat de linkerkant maar heel lichtjes oplicht maar wel nog aan de normale snelheid pinkt...

Wat is de oorzaak hiervan?? Verkeerde pinkerrelais of moet ik weerstanden gaan kopen??

Ohja als ik op de linkerkant terug de originele pinker monteer maar op de rechterkant nog de nieuwe hou dan blijf ik hetzelfde effect hebben, de rechterkant bolt goed tot ik de linkerkant wil laten gaan, dan springt de zekering weer...

iemand hulp??


Links lijkt sluiting te maken. Dus nooit alu-folie in de zekering doen om em te overbruggen.
Links moet je dus even checken op sluiting.


Rechts (en straks ook links als die gefixt is) knippert sneller omdat het idd maar 6 watt is. Dus hier zul je een weerstand voor moeten nemen. Of gewoon zo laten.. Kan geen kwaad verder.
 
Wat bedoel je juist met sluiting? Kortsluiting??

hoe kan ik dit controleren?? Als ik de originele pinker terug links opzet dan blijft hij dit ook doen, hiervoor werkten ze alle vier nog goed dus moet het toch mssn ook te maken hebben met de rechtste voorpinker ofnie?

Zou nie weten waar de kortsluiting zich plaats vindt, heb gewoon originele kabels overgeknipt en de andere eraan gezet, zou normaal poepsimpel moeten zijn.. :-(
 
Te snel pinken op foutloze lijn en lampjes kan alleen maar komen doordat het knipperrelais verbruiksafhankelijk is; ander relais nemen of groter verbruik forceren (parallelweerstand is electrisch kacheltje).

Doorslaande zekering linkerlijn: even proberen met de lampjes er uit, indien dan geen doorslag dan deugt zo goed als zeker 1 van de lampjes niet, hoewel een kleine kans ook blijft dat er iets krom zit in een fitting waardoor onder druk van het lampje kortsluiting ontstaat. Nog kleinere kans uiteraard dat je een draad verkeerd zou hebben aangesloten.
 
Wat bedoel je juist met sluiting? Kortsluiting??

hoe kan ik dit controleren?? Als ik de originele pinker terug links opzet dan blijft hij dit ook doen, hiervoor werkten ze alle vier nog goed dus moet het toch mssn ook te maken hebben met de rechtste voorpinker ofnie?

Zou nie weten waar de kortsluiting zich plaats vindt, heb gewoon originele kabels overgeknipt en de andere eraan gezet, zou normaal poepsimpel moeten zijn.. :-(

Heb wel eens meegemaakt dat het lampje zelf kortsluiting maakt.
Dus dat de "+" binnenin tegen de massa aankomt.
 
Het lampje zelf zal het ook wel niet geweest zijn want als ik het origineel op de linkervoorkant had en op de rechtervoorkant het nieuw dan deed hij dit ook (enkel als ik het linker gedeelte liet pinken)

Heb nu de vier originele pinkers terug aangesloten en nu doet ie het weer perfect, zal morgen eens naar de motorzaak gaan en eens zien wat ze daar zeggen... ma ik vermoed gewoon andere pinkerrelais..
 
Als de pinkers het nu weer perfect doen zal het relais zo rap niet stuk zijn. Het zal dan eerder in een van je nieuwe pinkers zitten, ik heb zoiets gehad met een cb450s. Daar knipperde heel het spul gelijktijdig, best wel grappig maar niet de bedoeling (nee, er zit geen alarmknipperfunctie op)

Ben wel benieuwd naar wat de dealer zal zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan