Nieuwe Pirelli Diablo Supercorsa

MotorOllie

MF veteraan
29 okt 2001
1.483
0
Enschede
De nieuwe Pirelli Diablo Supercorsa, heb er nog niks over gelezen in de Nederlandse (motor)media? Achterband komt steeds dichter bij een slick! Ziet er veelbelovend uit!

full


08.2006 - Mit dem neuen Diablo Supercorsa der jetzt schon in der Supersport WM zum Einsatz kommt, möchte Pirelli nicht nur die Profis sondern auch den Hobbyracer überzeugen. Der Nachfolger wurde von der Presse in Misano ausgiebig getestet.
Deutlich weniger Negativanteil zu seinem Vorgänger was nur 4,1 % der Oberfläche ausmacht sind auch die Querrillen verschwunden. Vorteil daduch der Reifen wird nicht so schnell heiß und verschleißt weniger. Er ist auch stabiler bein bechlänigen und Bremsen. Er lenkt direkter eine und liegt besser in den Kurven. Die Kontur des Vorderreifens ist etwas spitzer, doch das Händling konnte nicht wesentlich verbessert werden.
"Ein Reifen den man richtig hernehmen kann" ist das abschießende Urteil der Profi Racers Arne Tode.

Erhältlich ist der Reifen in allen gängigen Dimensionen vorassichtlich ab Januar 2007 - vorne in drei, hinten in vier verschiedenen Gummimischungen.

full


full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit , zou met dit profiel ook weer stuk minder moeten slijten denk ik zo .... ben benieuwd wanneer die hier te verkrijgen is ...
 
Nu rijden we met DRAGON SuperCorsa SC en niet met Diablo! Gezien het grafiekje komt de DRAGON te vervallen. Maar dit is voor jou toch niet van toepassing, Oliver? Jij gaat gewoon voor de Diablo Corsa III. :+
 
Nu rijden we met DRAGON SuperCorsa SC en niet met Diablo! Gezien het grafiekje komt de DRAGON te vervallen. Maar dit is voor jou toch niet van toepassing, Oliver? Jij gaat gewoon voor de Diablo Corsa III. :+

Ja, die namen dat vind ik ook niet echt handig... Diablo Corsa, Diablo SuperCorsa, Dragon Supercorsa...

Heb voor volgend seizoen al een paar SuperCorsa's ingeslagen... kijken wat het verschil is. De Diablo's zijn voor mij nog prima! ;)
 
Ja, die namen dat vind ik ook niet echt handig... Diablo Corsa, Diablo SuperCorsa, Dragon Supercorsa...

Heb voor volgend seizoen al een paar SuperCorsa's ingeslagen... kijken wat het verschil is. De Diablo's zijn voor mij nog prima! ;)

Nu al? Dan rij je volgend jaar met 'ouderwetse' SuperCorsa's. Dan hoor je er weer niet bij ;) Blijf je volgend jaar trouwens nog wel op deze Suzuki rijden?
 
Nee, ik blijf graag achter de feiten aan lopen :z ;)Yep... heb nog een aardig verlanglijstje; vering aanpassen, 520 ketting, bandenwarmers

Als je je Kawa verkocht hebt, moet dat lukken toch? _O- Laat je dit jaar je vering nog doen? Doe maar niet, misschien dat ik dan nog bij je in de buurt kan komen dit jaar, haha.
 
Ik vind dit een interessant topic en het viel me op dat Legrelle in de onk op francorchamps met andere pirelli's rijdt als Arie Vos.

Volgens mij rijdt Legrelle met die nieuwe pirelli's of niet????

ik weet niet of het al door andere mensen was opgemerkt?
Ik rij zelf ook met supercorsa's op circuit maar ben zeer benieuwd wanneer de nieuwe voor ons leverbaar zijn in de cup :?

Zie afbeeldingen en zoek de verschillen in de profiel/banden *O*

full
 
Ik vind dit een interessant topic en het viel me op dat Legrelle in de onk op francorchamps met andere pirelli's rijdt als Arie Vos.

Volgens mij rijdt Legrelle met die nieuwe pirelli's of niet????

ik weet niet of het al door andere mensen was opgemerkt?
Ik rij zelf ook met supercorsa's op circuit maar ben zeer benieuwd wanneer de nieuwe voor ons leverbaar zijn in de cup :?

Zie afbeeldingen en zoek de verschillen in de profiel/banden *O*

(Afbeelding)
Ik wilde het net zeggen! Ik herkende het profiel al niet van Legrelle. Maar het is nu weer duidelijk. Legrelle rijdt WK en op de WK's kan je de speciale WK banden kopen dus waarschijnlijk ook het nieuwe type.
Des te knapper is het van VOS dat hij Legrelle voorbleef in de droge race :}
 
Zoveel sneller ben je toch niet met die nieuwe pirelli's???
Ik denk dat Legrelle, als belg en mooi gesponsord door honda belgie het spa circuit een stuk beter kent, als Arie Vos.
De circuitkennis/circuitkilometers geeft in mijn ogen hier de doorslag!!! :Y
 
Ik wilde het net zeggen! Ik herkende het profiel al niet van Legrelle. Maar het is nu weer duidelijk. Legrelle rijdt WK en op de WK's kan je de speciale WK banden kopen dus waarschijnlijk ook het nieuwe type.
Des te knapper is het van VOS dat hij Legrelle voorbleef in de droge race :}

Misschien zijn die nieuwe niet beter als de oude... ;)

Jij trouwens ook erg knap gepresteerd de laatste tijd... :}
Arie mag wel op gaan passen :X ;)

Tot de 9e! (Misschien dat je me dan even een sleepje kan geven...)

GSXReetz,

Roland
 
EMIXODE , waar rij je mee ( motor)?

wij rijden met R6 nieuwe model en hebben de Diablo SC (pro) voorband gebruikt op Mugello. bandenspanning 2.1
SC1 type 600km mee gereden, absoluut geen problemen mee.
Tekent netjes, bied veel grip en vertrouwen.

Tov de Bridgestone BT002 Pro T4 ( soft) levert de Diablo een betere feedback en meer vertrouwen. BT002 heeft een wat stijver karkas en is daardoor op de voorvering wat lastiger af te stellen.

NB voorvork aangepast door ROTECH (HK Suspension) op rijdersgewicht ( 65kg schoon 75 met alles an.)
 
Laatst bewerkt:
EMIXODE , waar rij je mee ( motor)?

wij rijden met R6 nieuwe model en hebben de Diablo SC (pro) voorband gebruikt op Mugello. bandenspanning 2.1
SC1 type 600km mee gereden, absoluut geen problemen mee.
Tekent netjes, bied veel grip en vertrouwen.

Tov de Bridgestone BT002 Pro T4 ( soft) levert de Diablo een betere feedback en meer vertrouwen. BT002 heeft een wat stijver karkas en is daardoor op de voorvering wat lastiger af te stellen.

NB voorvork aangepast door ROTECH (HK Suspension) op rijdersgewicht ( 65kg schoon 75 met alles an.)

R6 2007 ... voorvering aangepast en afgesteld door Stamsnijder. Bandenspanning gevarieerd van 2.1 koud tot 2.2 warm.

De stuureigenschappen van de band en vertrouwen zijn super... alleen de slijtage ;(

Ik rij met SC2 trouwens...
 
Terug
Bovenaan Onderaan