Nieuwe R6.........

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
3
Yamaha prepares a new R6… but you can’t have it until 2003

Yamaha’s R6 is set to get fuel injection and an R1-style makeover for 2003.

The arrival of the new Suzuki GSX-R600 and Honda CBR600 in 2001 have played their part in cutting R6 sales in half this year.

As well as helping catch up with its rivals, fuel injection will bring the R6 into line with European emissions regulations. Those dictate that many bikes must cut their carbon dioxide output in half in 2003.

Yamaha is backing the 2003 British Junior Superstock Championship, making it a single-make series, adding evidence that there could be a new machine to promote.

Yamaha UK is refusing to comment on the update, but foreign Yamaha sources confirm that work on a major update, including fuel injection, is already underway for 2003.

Experts say the introduction of fuel injection is unlikely to make the R6 more expensive because the technology is now just as cheap as traditional carbs.

2003 R6 will use 2002 R1 styling cues
01845905.jpg
 
Yezz...da\'s mooi! Nieuwe R6 komt uit, oude R6 wordt gedumpt...worden ze weer goedkoper :)

Ben benieuwd hoe \'ie eruit gaat zien!
 
rustig jongens & meisjes,

die oude R6 gaat helemaal niet goedkoper worden!! Dat zie je trouwens nu ook al aan de prijzen van de \"oude\" R1\'s, die gaan voor geen meter omlaag, omdat er een nieuwere gaat komen. Tevens gaat mijn R6 er dadelijk zo gaaf uitzien dat de prijs juist net omhoog gaat!!!
 
He, dit is de vierde post voordat Revolution heeft gereageerd ;) !!! Ik had eigenlijk verwacht dat hij er bovenop zou zitten door zijn almaar groeiende \"Ik wil een R6\" obsessie.
Het idee dat de \"oude\" eventueel goedkoper zou kunnen gaan worden moet hem toch een harde tak geven :P . Misschien rekent hij daar nu eerst even mee af, voordat hij reageert }) .

BTW de nieuwe R6 is gewoon voor mij gemaakt. Als het ding in de loop van 2003 op de markt komt ben ik afgestudeerd en op zoek een NOG betere fiets dan ik al heb :9 .
 
Geven ze de R6 dezelfde k*tlook }) als de R1. Stupid!!! Vind juist dat \'gat\' tussen de lampen zo tof.

P.s. Let the flaming begin!!!
 
dat gat rules!! Erg mooi en niets aan doen!

Ook erg handig om even snel van voren te herkennen of het een 6 of een 1 is
Hehe, zo redeneer ik ook, die nieuwe neus is erg mooi maar de nieuwe R1, de 2003 R6 en de Nieuwe Fazer gaan zo wel erg op elkaar lijken. :)
 
SP1 is mooi lelijk, alle andere Honda\'s zjin lelijk lelijk. En de nieuwe R1 ziet er ook wel aardig uit hoor, alleen even wennen.
 
Op maandag 19 november 2001 16:07 schreef duderuud het volgende:
Yezz...da's mooi! Nieuwe R6 komt uit, oude R6 wordt gedumpt...worden ze weer goedkoper :)

Ben benieuwd hoe 'ie eruit gaat zien!


Da's dus helemaal niet mooi, krijg ik er minder voor terug ;( Niet dat ik hem al kwijt wil trouwens :)
 
Wat dacht u hiervan, staat op het amerikaanse R6 forum
http://pub114.ezboard.com/fyamahar6messagenetyamahar6general (pub114.ezboard.com/fyamahar6messagenetyamahar6general)

R6a.jpg

R6b.jpg
 
Geen UPSD trouwens, ik dacht dat ze dat nu bij alle 600 supersports wel zouden doen (als KAWA het al heeft }) ). Mooie achterbrug en frame, maar ik vind 'm nog niet echt heel anders dan het vorige model.
 
DIE BLAUWEEEE KWIJLLLLLLLLLLLLLL :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Damn deze fiets is echt mooi. Zijn er al specificaties bekend???
 
Nog geen specificaties kunnen vinden. Vandaag Amerikaanse tijd 12.00 uur wordt de nieuwe R6 officieel op de site gebracht. Zie http://www.yamaha-motor.com/products/models.asp?lid=2&lc=mcy&cid=5 (Yamaha USA)
 
Terug
Bovenaan Onderaan