Nieuwe Rage? Race-Brommertjes?

SHiQ

MF'er
22 mei 2004
106
0
Kampen
Ik kom steeds vaker van die brommertjes tegen van Yamaha die op een R1/R6 lijken. Jochies van 16 die er op zitten en wild rijden met die dingen en denken dat ze Rossi himself zijn. Dat is te zien aan de stickers die ze er op plakken.... 46, The Doctor, GO!!!!!!!!! etc etc

Als ik die brommertjes over de straatjes en steegjes zie scheuren krijg ik ontzettende medelijden met hun ouders... dat soort gastjes kopen als ze motor mogen rijden meteen een R1 en rijden zichzelf zo ongelovelijk hard de tering in. Vraag is of je daar medelijden mee moet hebben of een gevoel van verachting omdat dat volk de "normale" motorrijders een enorm slechte naam geeft.

Action07_tcm42-14530.JPG


en dan van deze stickers

plaatje.asp
 
Ach, laat ze lekker doen. Als ik me zo bij alles zou moeten opjagen heb ik voor m'n 30ste een pace-maker nodig denk ik. Ik heb al genoeg aan de blikkers om me aan te ergeren.
 
jazeker wel... maar hoe ze er mee rijden... en dan kan ik generaliseren!

Voorrang verlenen hebben ze nog nooit van gehoord, uberhaupt verkeersregels hebben ze nog nooit van gehoord.

Ik zit voor m'n werk 8 uur per dag op de weg veelal in de stad en ik kom ze altijd wel tegen. Met van die semi race rasjes van BikerBoyz enzo...
 
dus? zelf geen 16 geweest?

:^

wou dat ze in 'mijn tijd' zulke brommers hadden. ik moest et doen met puch of mt(x)'s.
gelukkig was die scooter shit na mijn tijd :X


p.s. weet je wat ons motorrijders pas een slechte naam geeft. van die lui die net 1 maand hun rijbewijs hebben en wel es ff laten zien dat ze rossi zijn en zo zichzelf en anderen in gevaar brengen. om maar te zwijgen over het aantal ongevallen ze wel niet veroorzaken waardoor MIJN verzekeringspremie elk jaar weer lekker stijgt met soms idiote voorwaarden die eraan vast kleven :j
 
Zijn mooie fietsjes. :)

Heel wat beter dan die raceplees. En er zitten tenminste enigszins fatsoenlijke remmen en veren op.

En degenen die zich op zo'n ding misdragen doen dat ook wel op een scooter. Dat zit 'm niet in die brommer maar in de malloot die er op zit.

Ik zie ze iig een stuk liever dan die scooter zooi.
 
Het meest irritante aan die dingen is niet de look oid. Wat mij mateloos irriteert is dat ik (met 60 dus al 10km te hard!) over de provincialeweg hier rijdt en dan rechts wordt ingehaald door zo'n brommer op het fietspad. Ik heb er de banden en het materiaal voor, ZIJ zitten in prutsoutfit op dat ding de fietsers uit mekaar te jagen ... Op die momenten hoop ik steeds dat er een motoragent er achteraan komt stuiven ... })
 
Ik zwaai al niet meer naar R6/R1 rijders uit angst dat het een brommer is :+

Nou snap ik waarom er zo weinig mensen in de stad naar me zwaaien. Doen ze wel weer op de snelweg :P

Ik heb er niet zo'n moeite mee op wat voor brommert de jeugd rijdt. Zelf vroeger nog op een MTX gereden.

Zelf ben ik pas gaan motort rijden toen ik 28 was. Ik wist namelijk dat ik anders de 30 niet zou gaan halen.

Wat die jongelui gaan doen als ze een motort rijbewijs hebben, weet niemand. En ongetwijfeld dat een aantal van hun zich dood rijden.

That's life.
 
Generaliseren vind ik nooit goed maar je hebt gelijk, er zijn er genoeg die als een achterlijke rijden, maar dat houd je toch. Ik heb vroeger ook een race brommertje gehad, en kan je zeggen ik reed altijd normaal en het rijdt 10x zo lekker als een scooter en ziet er in mijn ogen ook nog eens mooi uit. Dus laat ze lekker....hoort bij 16 zijn denk ik!!!
 
Nou, ik moet anders zeggen dat de overstap van MT5's en MTX-en naar een Aprilia RS50 (ook zo'n raceding dus) een hele goede stap geweest is. Fatsoenlijke banden, fatsoenlijke remmen, fatsoenlijke vering, spiegels en een remlicht.

't heb het ding nog steeds, en het rijd lekker. Sterker nog: de vering en remmen van dat ding zijn echt stukken beter dan die van mijn ZZR-600.

Tsja, dat er 80 mee gereden word is toch niet zo raar? Dat deden jullie vroeger op de puchs/MT-5/MB-5/MTX-en toch ook neem ik aan? Of voor de nog ouderen: op kreidlers e.d.? Mijn honda's waren toch meestal voorzien van 70cc/ 20+mm carbs. De RS50 niet; het originele cylindertje en 12mm carbje loopt al bijna net zo lekker als een MTX met 70cc imitatie en 20mm Mikuni.




't is simpel: kwa 50cc is zo'n R6-replica of RS50 oid toch echt het beste en relatief veiligste wat je hebben kunt.
 
NIEUWE rage?

Hoelang ben jij onder narcose geweest? 10 jaar geleden zag je al genoeg aprilias, nsr, en weet ik wat voor bakken nog meer. Ik kon niet meer betalen als een MB50, maar niet iedereen die een race uitvoering van een brommer rijd is roekeloos of wannabe rossi.

Ik denk dat de tijden niet veranderen qua opletten in het verkeer (tussen de 16 jarigen nu en toen)maar dat het steeds drukker word en het steeds roekelozer overkomt. (al heb je er soms idd stumpers bij)
 
als je nou over scooters begon, dan had je mij iig mee ;)

(heb 14 brommers gehad, maar nog nooit z'on duur 'ik hoor er ook bij' piece of junk)
 
pff jah wa kank erop zegguh he
ik heb zelf een Rieju MRX (of the road) brommertje en de mijne loopt toch ook op top een km of 100
kweetet is te hard maarjah wa doe je deraan |( |( |(
snelheid zit in men bloed
maar kmoet wel zegguh da ik altijd helm op heb en lange mouwen en dak alleen hard rij op de 80km/U wegen O-) en dak het dan nie leuk vindt als een of andere gek met een suzuki GSX me voorbij komt :+


owjah en 80% van de motor rijders zwaait wel na mij :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan