Nieuwe regels voor motoren en bromfietsen

Ook dat gevoel heeft weinig met het ABS te maken (wel iets), GSX-R heeft gewoon veel hoogwaardigere remmen. Betere remmen is niet alleen harder.
uuuuhhh het systeem bij abs is een omweg, het is niet direct van pomp naar remklauw
als je het systeem verlengt wordt het gevoel minder

maar heeft een cbf 250 ook veel hoogwaardigere remmen? aangezien die ook meer gevoel geeft

en aangezien straks alle motoren abs moeten hebben, hebben de "budget" fietsen dit dus ook
dus remmen ze straks wss gelijk aan de kawasaki
 
uuuuhhh het systeem bij abs is een omweg, het is niet direct van pomp naar remklauw
als je het systeem verlengt wordt het gevoel minder
En bij een goed ABS systeem merk je dat toch echt amper. ABS-loze remmen van deze motoren zijn ook allemaal wat slapper, domweg omdat het gif er niet in hoeft te zitten en soms zelfs niet wenselijk is.
maar heeft een cbf 250 ook veel hoogwaardigere remmen? aangezien die ook meer gevoel geeft
Natuurlijk niet, maar daar telt ook mee dat de fiets geen bal weegt en misschien heeft ie net z'n beurtje gehad (scheelt véél). Daarnaast telt de vering van de motor meer mee dan je zou denken.
en aangezien straks alle motoren abs moeten hebben, hebben de "budget" fietsen dit dus ook
dus remmen ze straks wss gelijk aan de kawasaki
Goeie kans, zijn we lekker mee :+
 
Laatst bewerkt:
En bij een goed ABS systeem merk je dat toch echt amper. ABS-loze remmen van deze motoren zijn ook allemaal wat slapper, domweg omdat het gif er niet in hoeft te zitten en soms zelfs niet wenselijk is.Natuurlijk niet, maar daar telt ook mee dat de fiets geen bal weegt en misschien heeft ie net z'n beurtje gehad (scheelt véél). Daarnaast telt de vering van de motor meer mee dan je zou denken.Goeie kans, zijn we lekker mee :+

ik weet zeker dat de vering goed afgesteld is, aangezien de instructeur veel heeft geraced en de nodige kennis van motorfietsen geeft :P

maar ik houd heterbij dat ik abs niks vind :)
ook op de zx10r en s1000 gereeden

maar het zal wel gewoon gewenning zijn
ik ben gewoon een oldschool ventje van 20 fzo :+
 
ik weet zeker dat de vering goed afgesteld is, aangezien de instructeur veel heeft geraced en de nodige kennis van motorfietsen geeft :P
En dus gaat ie per sé zorgen dat z'n lesfietsen een goede set-up hebben? Moet de eerste nog vinden die daar geld en moeite in gaat steken hoor...
maar ik houd heterbij dat ik abs niks vind :)
ook op de zx10r en s1000 gereeden
Zozo, hele piet.
maar het zal wel gewoon gewenning zijn
ik ben gewoon een oldschool ventje van 20 fzo :+
Totaal niet. De oldskool knijpen gewoon en zeuren niet over een beetje gebrek aan feedback...
 
En dus gaat ie per sé zorgen dat z'n lesfietsen een goede set-up hebben? Moet de eerste nog vinden die daar geld en moeite in gaat steken hoor...Zozo, hele piet.Totaal niet. De oldskool knijpen gewoon en zeuren niet over een beetje gebrek aan feedback...
ja dat doet die ;) ik ken hem al wat langer dan vandaag

en ja heele piet, ik bedoel niet een rondje rijden
maar een 1:47 op zolder,
 
Oh je zult vast wel op een circuit kunnen rijden maar dat kan iedere flapdrol met wat gevoel voor motoren (net zoals een rijbewijs halen). Je zult het eerste circuitfiguur niet zijn die in de bergen met onbetrouwbaar asfalt, regen, obstakels, blinde bochten en haarspelden er niks meer van bakt. Moet je in 1x ook nog opletten zeg maar :+
 
Laatst bewerkt:
Oh je zult vast wel op een circuit kunnen rijden maar dat kan iedere flapdrol met wat gevoel voor motoren (net zoals een rijbewijs halen). Je zult het eerste circuitfiguur niet zijn die in de bergen met onbetrouwbaar asfalt, regen, obstakels, blinde bochten en haarspelden er niks meer van bakt. Moet je in 1x ook nog opletten zeg maar :+
niet iedereen kan in 1 dag zonder ooit op een motor te hebben gezetten van de beginnen groep naar groep snel komen ;)

maar daar gaat het niet over

IK vind abs niet fijn
ik zeg niet dat andere het zelfde moeten vinden

maarja jij kan natuurlijk als de beste om pylonen heen rijden op een leeg parkeerterrein daarom ben jij beter dan circuit rijders :)
 
Ik zeg nergens dat ik beter ben, noch dat ik sneller ben. Ik vind het alleen nogal sneu als mensen willen benadrukken hoe goed ze wel niet zijn op basis van de tijd die het kost om een rondje te rijden op een stuk asfalt dat je van voor tot achter uit je hoofd kent, dat heeft niks met de praktijk te maken. En aangezien je er toch over begint, hoe sneller een bocht hoe gemakkelijker, dus gymkhana is inderdaad moeilijker. Heb veel meer respect voor wat die Jappen onder de 50km/u doen dan wat de heren MGP boven de 300 doen. Ik ben lang niet zo goed als die Jappen, en dat weet ik heel goed hoor, toch gaat het inderdaad best rap ja. Maar met 1 dag oefenen rijd je me wel voorbij, toch? :)
 
niet iedereen kan in 1 dag zonder ooit op een motor te hebben gezetten van de beginnen groep naar groep snel komen ;)

maar daar gaat het niet over

IK vind abs niet fijn
ik zeg niet dat andere het zelfde moeten vinden

maarja jij kan natuurlijk als de beste om pylonen heen rijden op een leeg parkeerterrein daarom ben jij beter dan circuit rijders :)


ff mee bemoeien.....je kan heel veel lef en durf hebben om je (snelle) rondjes op het circuit te rijden. Dat is dan prima op het circuit waar je geen tegenliggers, slapende automobilisten, slingerende fietsers, overstekende voetgangers, etc. tegen komt, maar op de openbare weg moet je kunnen rijden. Daar moet je alert zijn en kan je niet overal met je knieen op het asfalt. Daar kan ABS de seconden zijn tussen wel een kind aanrijden of niet aanrijden. Ik heb ABS en dit bevalt mij prima. Slipcursus meegedaan en daar lieten ze precies de voordelen van ABS zien. En die zijn er meer dan nadelen. Enige nadeel wat ik kan vinden is de prijs. Het zal ook wel aan het type ABS liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan