Nieuwe regels...

Volgens mij zit er een maximum prijs aan. Rond de 4 tientjes.



Maar de meeste motorrijders rennen na hun examen itt TS naar de gemeente en vragen het kreng met spoed aan. :P En dat kost het dubbele. ;)

http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...-vernieuwen-verlengen-van-mijn-rijbewijs.html

Maar volgens mij kan het altijd pas de volgende dag ( was eerst zo iniedergeval) dus mensen die de 18e afrijden (word met sneeuw troep misschien toch niks? Overgang?) hebben alsnog een probleem?
 
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/wat-zijn-de-kosten-voor-het-aanvragen-of-vernieuwen-verlengen-van-mijn-rijbewijs.html

Maar volgens mij kan het altijd pas de volgende dag ( was eerst zo iniedergeval) dus mensen die de 18e afrijden (word met sneeuw troep misschien toch niks? Overgang?) hebben alsnog een probleem?

Die zijn half de lul.. Mogen instromen in 35kw maar moeten wel opnieuw examen doen voor vol vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Nou als student zijnde verdien ik ongeveer 80-100 in de week. En dat is vergeleken andere echt best veel. Ik loop 16 uur stage in de week, 20 uur school, sport. Dan krijg je nog is studiefinanciering dat voor mij 75 euro bedraagt in de maand. En dan ga je als gemiddelde student nog uit, wat je ongeveer 100 tot 200 euro in de maand eraan geeft (verschilt hoe vaak je gaat). Ik zit gelukkig niet op kamers anders was het nooit van een motor gekomen.

Dus JA voor mij tellen die 4 tientjes wel mee. En wie het kleine niet eert is het grote niet weert he
 
TS is geslaagd, maar ik heb twijfels over zijn rij-instructeur. :?
Ik zou extra voorzichtig zijn want ik weet niet wat voor een onzin hij je nog meer heeft verteld. :N
Zo zie je maar hoe betrouwbaar het MF is. O-)
 
Ik heb dus juist mijn rijbewijs gehaald toen ik 20 was vanwege de nieuwe regeling inderdaad. Maar mijn instructeur vertelde dus als ik 21 werd, gewoon zwaar kon rijden. Maar dat blijkt dus bullshit allemaal nu.

Goed ik ben net 10 minuten terug van het gemeentehuis en heb hem aangevraagd. Over 2 jaar kan ik zwaar rijden en hoef ik geen nieuw rijbewijs aan te vragen.

Moet ik maar 25 kw gaan rijden komende 2 jaar...

Bedankt voor de snelle reacties

Ugh jij hebt er echt zin in of niet? :N

Met 25kw kan je ook gewoon plezier in het rijden hebben. Vooral met een lichte fiets kan je heerlijk de bochten in knallen en jezelf zo goed voorbereiden op een 600 bijvoorbeeld :]

Ik heb zelf een 25kw ninja250r, een heerlijke fiets. JUIST mooi als je net zoals mij nog student bent. Lage onderhoudskosten en idem dito verbruik *O*

Helaas heerst er in Nederland een soort ''patser cultuur''. Zo te zien heb jij diezelfde instelling ;) Zoveel mogelijk CC's en PK's om vervolgens bochten te nemen als een oud wijf.
 
Laatst bewerkt:
Met 25kw kan je ook gewoon plezier in het rijden hebben. Vooral met een lichte fiets kan je heerlijk de bochten in knallen en jezelf zo goed voorbereiden op een 600 bijvoorbeeld :]

:^

..en eenmaal met die 600 of 1000 zul je merken dat het helemaal niet zoveel leuker is.
Feit blijft dat het smerig-ontmoedigingsbeleid is.
 
Nou als student zijnde verdien ik ongeveer 80-100 in de week. En dat is vergeleken andere echt best veel. Ik loop 16 uur stage in de week, 20 uur school, sport. Dan krijg je nog is studiefinanciering dat voor mij 75 euro bedraagt in de maand. En dan ga je als gemiddelde student nog uit, wat je ongeveer 100 tot 200 euro in de maand eraan geeft (verschilt hoe vaak je gaat). Ik zit gelukkig niet op kamers anders was het nooit van een motor gekomen.

Dus JA voor mij tellen die 4 tientjes wel mee. En wie het kleine niet eert is het grote niet weert he

Kwestie van prioriteiten stellen he :')

Wel 100 tot 200 euro per maand uitgeven aan stappen kan er wel vanaf, maar eenmalig 40 euro voor een rijbewijs dat 10 jaar geldig is niet :')

Kan aan mij liggen, maar ik zou het wel weten in ieder geval. ;)
 
Ugh jij hebt er echt zin in of niet? :N

Met 25kw kan je ook gewoon plezier in het rijden hebben. Vooral met een lichte fiets kan je heerlijk de bochten in knallen en jezelf zo goed voorbereiden op een 600 bijvoorbeeld :]

Ik heb zelf een 25kw ninja250r, een heerlijke fiets. JUIST mooi als je net zoals mij nog student bent. Lage onderhoudskosten en idem dito verbruik *O*

Helaas heerst er in Nederland een soort ''patser cultuur''. Zo te zien heb jij diezelfde instelling ;) Zoveel mogelijk CC's en PK's om vervolgens bochten te nemen als een oud wijf.

:^ Mijn FZR 600 25kw was snel zat... Ook daar mee vaak genoeg peentjes gepoept. Ding had ook nog een top van 200 wat ook zeker niet om te klagen is. Maargoed, wat ben je tegenwoordig nou zonder een dikke 1000cc 2 pitter onder je kont ;) O-)
 
TS is geslaagd, maar ik heb twijfels over zijn rij-instructeur. :?
Ik zou extra voorzichtig zijn want ik weet niet wat voor een onzin hij je nog meer heeft verteld. :N
Zo zie je maar hoe betrouwbaar het MF is. O-)



*proest*


een grotere verzameling van opnaaierij/azijn zeikers is er niet _O-
 
Nou als student zijnde verdien ik ongeveer 80-100 in de week. En dat is vergeleken andere echt best veel. Ik loop 16 uur stage in de week, 20 uur school, sport. Dan krijg je nog is studiefinanciering dat voor mij 75 euro bedraagt in de maand. En dan ga je als gemiddelde student nog uit, wat je ongeveer 100 tot 200 euro in de maand eraan geeft (verschilt hoe vaak je gaat). Ik zit gelukkig niet op kamers anders was het nooit van een motor gekomen.

Dus JA voor mij tellen die 4 tientjes wel mee. En wie het kleine niet eert is het grote niet weert he


Dus je hebt zo'n 500 in de maand, woont nog thuis en vind het rijbewijs van 4 tientjes te duur?
Overigens vind ik 500 in de maand voor een thuiswonende best een smak geld.

1 dagje stappen overslaan komt niet in je op?


Misschien vind je motorrijden niet zo leuk. En je weet toch wat voor een kosten er meer bij komen kijken he? Je kunt het goedkoop houden maar sommige kosten zullen toch gemaakt moeten worden.
 
Ugh jij hebt er echt zin in of niet? :N

Met 25kw kan je ook gewoon plezier in het rijden hebben. Vooral met een lichte fiets kan je heerlijk de bochten in knallen en jezelf zo goed voorbereiden op een 600 bijvoorbeeld :]

Ik heb zelf een 25kw ninja250r, een heerlijke fiets. JUIST mooi als je net zoals mij nog student bent. Lage onderhoudskosten en idem dito verbruik *O*

Helaas heerst er in Nederland een soort ''patser cultuur''. Zo te zien heb jij diezelfde instelling ;) Zoveel mogelijk CC's en PK's om vervolgens bochten te nemen als een oud wijf.


Ligt allemaal aan de persoon.... de ene kan niet meteen omgaan met 250cc en de ander rijdt in een korte tijd als een prof op een zwaardere motor.

Altijd dat geklets van ''niemand kan omgaan met een 1000cc'' '' het zijn patsers'' wat een onzin _O-


Maar ben het er mee eens dat op een lichte fiets leren rijden misschien wel verstandiger is.
 
Ho is ff.. Jullie moeten niet mij gaan vertellen of ik motorrijden leuk vind of niet. Dat vind ik bijna een indirecte belediging. Als je mijn berichten goed leest snap je waarom ik het rijbewijs nog niet had aangevraagd.
 
Ligt allemaal aan de persoon.... de ene kan niet meteen omgaan met 250cc en de ander rijdt in een korte tijd als een prof op een zwaardere motor.

Altijd dat geklets van ''niemand kan omgaan met een 1000cc'' '' het zijn patsers'' wat een onzin _O-


Maar ben het er mee eens dat op een lichte fiets leren rijden misschien wel verstandiger is.

Even goed lezen eerst ;)
Ik zeg niet dat iedereen met een 600/1000 niet kan rijden en patsers zijn. Maar je zult versteld staan hoeveel mensen mij met een zo groot mogelijk snelheidsverschil inhalen om me vervolgens op te houden als het een beetje bochtig word ;)

En mijn reactie was bedoeld op de types zoals de TS, die zien 25kw als een opstakel. TS wou dus bijvoorbeeld naar 2 jaar niet gereden te hebben meteen op een zware fiets stappen. Het zou dus beter zijn om eerst een beetje ervaren te worden met het motorrijden voordat je op een zware stapt :]

Alhoewel ik wel van mening ben dat 2 jaar 25kw erg lang kan zijn :9 heb in 1 jaar tijd bijna 26.000km gereden met mijn ninja en begin stiekem wel te verlangen naar een zware motor O-)
 
Ho is ff.. Jullie moeten niet mij gaan vertellen of ik motorrijden leuk vind of niet. Dat vind ik bijna een indirecte belediging. Als je mijn berichten goed leest snap je waarom ik het rijbewijs nog niet had aangevraagd.
Welkom op het MF. *O*
 
full
 
Ho is ff.. Jullie moeten niet mij gaan vertellen of ik motorrijden leuk vind of niet. Dat vind ik bijna een indirecte belediging. Als je mijn berichten goed leest snap je waarom ik het rijbewijs nog niet had aangevraagd.


Dan ligt het aan mij. Ik snap er werkelijk geen reet van :N

als er nu al geen 4 tientjes af kunnen met 500 E in de maand dan kan het straks ook niet. En dan wordt het heel wat duurder dan dat.
 
weet niet of het al is gezegd, maar je moet volgens mij binnen 1 jaar je papiertje aanvragen. En er wordt gekeken naar je afrij datum.
Dus ja, jammmmmmer dat je hem op je 20e hebt gehaald.
 
Omdat ik dus ook van dat geld aan het sparen ben voor een motor! Dan helpen alle kleine beetjes natuurlijk.

Ik snap ook heel goed dat je met een 25 kw motor ook gigantisch veel plezier kunt hebben. Maar ik was gewoon teleurgesteld dat ik inderdaad 2 jaar moet wachten nu.

Maar goed. Een Honda cb 600 f (2007) wil ik het nu gaan leren. Die kan ik naar 25 (35?) kw zetten en na 2 jaar omschakelen naar vol vermogen.
 
Omdat ik dus ook van dat geld aan het sparen ben voor een motor! Dan helpen alle kleine beetjes natuurlijk.

Ik snap ook heel goed dat je met een 25 kw motor ook gigantisch veel plezier kunt hebben. Maar ik was gewoon teleurgesteld dat ik inderdaad 2 jaar moet wachten nu.

Maar goed. Een Honda cb 600 f (2007) wil ik het nu gaan leren. Die kan ik naar 25 (35?) kw zetten en na 2 jaar omschakelen naar vol vermogen.


POINT taken. Leuk zo'n motor zonder rijbewijs.

Les voor de volgende keer: Dubbelcheck alles. ;)
 
Omdat ik dus ook van dat geld aan het sparen ben voor een motor! Dan helpen alle kleine beetjes natuurlijk.

Ik snap ook heel goed dat je met een 25 kw motor ook gigantisch veel plezier kunt hebben. Maar ik was gewoon teleurgesteld dat ik inderdaad 2 jaar moet wachten nu.

Maar goed. Een Honda cb 600 f (2007) wil ik het nu gaan leren. Die kan ik naar 25 (35?) kw zetten en na 2 jaar omschakelen naar vol vermogen.
als je onder de nieuwe regels valt, kan dat niet.

Want je mag alleen een motor terug voeren naar 35 kW (volgens mij) als de motor minder dan 70kW heeft. En een CBR heeft er 78. Dus dat zou dan niet mogen.
 
Zou vooral wachten met het aanvragen tot volgende week.
Dan krijg je meteen het nieuwste van het nieuwste pasje.
En mag je met onmiddelijke ingang 125CC rijden met 11Kw.
 
Sjongejongejonge zeg wat een reacties. Mensen, zelfs onze aanstaande koning is door zijn vrouw wel eens "een beetje dom" genoemd! En als zo'n "belangrijk" persoon met zo iets doms internationaal prima wegkomt dan moet TS nog heel wat fout doen voordat hij daar ook maar in de buurt komt :)

TS heeft gewoon vertrouwd op iemand die hem wat onzin heeft verteld. Net op tijd is hij erachter gekomen dat dat misschien toch niet klopte en heeft het opgelost op een beter-laat-dan-nooit manier. Niemand anders hier heeft natuurlijk ooit zoiets meegemaakt, dat weet ik wel want iedereen is perfect behalve TS, maar damn, een beetje mate bij het over elkaar heen buitelen met uitlachen mag ook wel. (Dit voor wie de schoen past.)

En voor de "verkeerde zuinigheid" is een mooie Engelstalige uitdrukking: "penny wise, pound foolish". Ik denk dat TS daar ondertussen ook wel van doordrongen is. Want dat was het zeker, al had het nog veel naarder kunnen zijn en daar is 'ie dan toch maar mooi aan ontsnapt door hier om hulp te vragen. Dat is toch ook goed? En als TS nou gewoon niet al zijn geld aan een motor uit wil geven, moet 'ie toch zelf weten?

TS, gefeliciteerd en ik hoop dat je voordat je de weg opknalt je eerst even rustig op een groot parkeerplaats je AVB nog even goed doorneemt, misschien zelfs toch nog een paar tientjes voor een inhaal-lesje ertegenaan gooit, want maandenlang (of langer) geen motorrijden en dan je eerste rit gaan doen is geen pretje. Hoewel ik dat wel ook zo heb gedaan moet ik zeggen (wel snel rbw opgehaald, maar toen pas na 4 maanden of zo een motor gekocht, en in 1x met temperaturen vér onder 0 van Tilburg naar Amsterdam gereden als eerste solorit), en spannend is het in ieder geval wel :)

/edit: eigenlijk was het wel degelijk een pretje natuurlijk! }) Maar ik bedoel uiteraard dat ik best weer even flink in moest komen, en dat ik achteraf gezien graag een week eerder nog even met een instructeur had geoefend.

Doe ermee wat je wilt maar bovenal: breng jezelf en anderen niet in gevaar en VEEL PLEZIER!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan