Nieuwe remblokken, welke?

RommelD

Die hard MF'er
22 jun 2004
423
0
Bremen
Aankomende woensdag ga ik voor de 2e keer op Assen rijden en nu zijn mijn remblokjes versleten.

Nu de grote vraag...welke moet ik kopen? Ik woon in Bremen en was bij de Louis winkel geweest waar ze verschillende hadden voor verschillende prijzen:

LUCAS BREMSBELAEGE ORGAN.
Organische Bremsbeläge
vom großen deutschen
Ausrüster TRW/Lucas
ab € 18.95

LUCAS BREMSBELAEGE SINTER
Sintermetallbeläge
Die Testsieger von Lucas
Die grosse deutsche Marke
ab € 30.95

SAITO BREMSBELAEGE ORGAN.
Organische Bremsbeläge
Exklusiv bei Louis
Made in EU
ab € 16.95

SAITO BREMSBELAEGE SINTER
Sintermetallbeläge
Exklusiv bei Louis
Made in EU !
ab € 24.95

Dus ze hebben 2 soorten, Organisch en Sinter en van 2 merken.

Tevens had ik vorige keer op Assen nog dure gezien bij de Pirellie bandenman, echter deze waren gelijk 50 euro per schoenpaartje.

Ik heb een Honda Fireblade 1997 130 pk en heb op Assen 2:25 gereden laatste keer in de langzaamste groep (werd dus nog opgehouden).

Penny for your thoughts! :} Ook verwijzen naar andere winkels/online winkels wordt zeer geappriceerd!
 
Wel grappig om te lezen hoe de heren deskundigen het hebben over organische remblokken en gesinterde remblokken.
Maar heren weten wij eigenlijk wel wat nu echt gesinterde remblokken zijn????? :9
Zo kan ik nog wel even doorgaan: weet jij precies hoe een computer werkt?
Toch werk en recreeer je er dagelijks mee.
De tijd van de "Uomo Universalis" ligt ver achter ons.
 
Zo kan ik nog wel even doorgaan: weet jij precies hoe een computer werkt?
Toch werk en recreeer je er dagelijks mee.
De tijd van de "Uomo Universalis" ligt ver achter ons.



Ik weet niet hoe een computer werkt en daarom zal ik nooit iets adviseren betreffende computers.
Dat wil ik er mee zeggen.
Er staat hier zo vaak zo veel onzin maar moet wel toegeven dat het vaak heel erg vermakelijk is.
Wel jammer dat de antwoorden waar men echt wat aan heeft behoorlijk erdoor verwateren.
 
k ben gewoon even naar ten Kate gegaan ( je weet wel , die ook iets in de racerij doet..!), zit toevallig bij mij in de buurt. Gevraagd naar remblokken voor een cbr 600 pc25 voor circuitgebruik bij rondjes van ong. 2min. Gerrit ten Kate zelf(en zijn monteurs ) raadden mij de originele(Honda) aan € 48,00 per kant en als alternatief SBS sinter HS € 29,95 per kant. Hij had op Monza zelfs met zijn racers teruggegrepen naar de originele...dussss hoezo 'merk'......De bewuste boutjes zijn daar trouwens ook te bestellen voor 10 euro per stuk, 2/3 dagen levertijd.
 
Dag Oma :W

Maar even dit topic gebruiken om in te haken! Voor mijn R1 '98 ben ik aan het kijken naar nieuwe remblokken. Heb nu EBC HH remblokken die op ongeveer 50% zitten. Nog goed voor 1 circuitdagje dus :)

Brengt mij gelijk bij de kern, ik zoek remblokken welke op het circuit goed blijven werken. Ben zelf niet een van de lichtste (90kg) en ben een late remmer (relatief). Voor mijn gevoel belast ik de remmen dus redelijk op het circuit, al liggen mijn tijden echt op zeer beperkt hobbyniveau (2:14).

Ik zoek in de nieuwe remblokken het volgende (ten opzichte van mijn EBC HH blokken):
- Geen fading meer, dat stoort me namelijk enorm aan de huidige blokken
- Een goede bite met weinig remdruk
- Uiteraard een goede dosering
- Moeten ook werken op straat
- Schijven moeten heel blijven :Y
- Slijtage van de blokken maakt me weinig uit, als ik maar 5 a 10 sessies mee kan rijden

Wie heeft er tip in welke richting ik moet zoeken? EBC is me dus eigenlijk tegengevallen.
 
Dag Oma :W

Maar even dit topic gebruiken om in te haken! Voor mijn R1 '98 ben ik aan het kijken naar nieuwe remblokken. Heb nu EBC HH remblokken die op ongeveer 50% zitten. Nog goed voor 1 circuitdagje dus :)

Brengt mij gelijk bij de kern, ik zoek remblokken welke op het circuit goed blijven werken. Ben zelf niet een van de lichtste (90kg) en ben een late remmer (relatief). Voor mijn gevoel belast ik de remmen dus redelijk op het circuit, al liggen mijn tijden echt op zeer beperkt hobbyniveau (2:14).

Ik zoek in de nieuwe remblokken het volgende (ten opzichte van mijn EBC HH blokken):
- Geen fading meer, dat stoort me namelijk enorm aan de huidige blokken
- Een goede bite met weinig remdruk
- Uiteraard een goede dosering
- Moeten ook werken op straat
- Schijven moeten heel blijven :Y
- Slijtage van de blokken maakt me weinig uit, als ik maar 5 a 10 sessies mee kan rijden

Wie heeft er tip in welke richting ik moet zoeken? EBC is me dus eigenlijk tegengevallen.

dp sinter hh
 
Dank voor je reactie. Helaas blijken die blokken niet gekeurd (en geschikt) te zijn voor op straat.

Ik neig nu naar een setje EBC EPFA HH remblokken. Dat zijn soort gelijke blokken dan de EBC die ik nu heb, maar dan met een aangepast compound om fading te verminderen op het cricuit. Zie ook: http://ebcbrakes.com/product/extreme-pro-brake-pads/

Iemand die hier ervaring mee heeft?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gebruiken ze bij DP het zelfde HH compound als wat EBC gebruikt. Zover zouden ze dus vergelijkbaar kunnen zijn?

Welke DP blokken heb jij ervaring mee? (Sinter komt volgens mij niet voor op hun website, ze hebben allerlei andere benamingen)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gebruiken ze bij DP het zelfde HH compound als wat EBC gebruikt. Zover zouden ze dus vergelijkbaar kunnen zijn?

Welke DP blokken heb jij ervaring mee?

de dpr hh+de voorganger van deze blokken ze remmen als een malle geen remstof zoals bij brembo blokken. en ze gaan lang mee heb er nu al een dag of zes mee gereden en ze doen het nog steeds goed. ik had ze via ebay voor een tientje of 4 terwijl de brembo blokken 100 euro waren en na 2 x op waren.

voor mij nix anders meer. ik gebruik ze in een oude motor gsxr 750 srad en weeg zelf 100 kg.
 
de dpr hh+de voorganger van deze blokken ze remmen als een malle geen remstof zoals bij brembo blokken. en ze gaan lang mee heb er nu al een dag of zes mee gereden en ze doen het nog steeds goed. ik had ze via ebay voor een tientje of 4 terwijl de brembo blokken 100 euro waren en na 2 x op waren.

voor mij nix anders meer. ik gebruik ze in een oude motor gsxr 750 srad en weeg zelf 100 kg.


Mee eens, wij zijn in aanraking gekomen met DP via een dealer in the UK, voorheen kende ik het merk helemaal niet maar dit zijn top blokken! Ik heb EBC HH sinter geprobeerd op mijn straatfiets niet goed bevallen en relatief duur. Vervolgens die Louis.de lucas blokken, die verdwenen als sneeuw voor de zon (circuit), wel lekker goedkoop maar niet duurzaam dus. Toen liepen we tegen die DP blokken aan eveneens voor circuit gebruik, ideale blokken, super veel grip, gaan lang mee en daardoor betaalbaar. Voor mij geen ander merk meer! :N
 
Mee eens, wij zijn in aanraking gekomen met DP via een dealer in the UK, voorheen kende ik het merk helemaal niet maar dit zijn top blokken! Ik heb EBC HH sinter geprobeerd op mijn straatfiets niet goed bevallen en relatief duur. Vervolgens die Louis.de lucas blokken, die verdwenen als sneeuw voor de zon (circuit), wel lekker goedkoop maar niet duurzaam dus. Toen liepen we tegen die DP blokken aan eveneens voor circuit gebruik, ideale blokken, super veel grip, gaan lang mee en daardoor betaalbaar. Voor mij geen ander merk meer! :N
waar koop jij de blokken/ ik had ze eerst via ebay maar ze staan er niet meer op.
 
waar koop jij de blokken/ ik had ze eerst via ebay maar ze staan er niet meer op.

Dat klopt, ik wilde jou hetzelfde vragen hehe _O- Ik vermoed dat Dunlop het zelf niet zo fijn vond dat meneer flink onder de marktprijs verkocht! Er zit op hetzelfde adres die mij geleverd heeft een handels onderneming maar op geen enkel mail krijg ik reactie helaas, zullen we toch de importeur hier in NL flink moeten gaan spekken om nog met DP rond te kunnen rijden O-)
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, ik wilde jou hetzelfde vragen hehe _O- Ik vermoed dat Dunlop het zelf niet zo fijn vond dat meneer flink onder de marktprijs verkocht! Er zit op hetzelfde adres die mij geleverd heeft een handels onderneming maar op geen enkel mail krijg ik reactie helaas, zullen we toch de importeur hier in NL flink moeten gaan spekken om nog met DP rond te kunnen rijden O-)

beetje jammer inderdaad. als ik een goedkope dealer weet laat ik het wel weten.
 
DP bleek inderdaad lastig aan te komen. Ik heb nu de EBC EPFA blokken besteld (90 euro voor 2 paar) en die hebben volgens mij het zelfde compound als de blokken van DP waar jullie over spreken.

Het duurt nog even voordat ik ze kan testen, maar zal mijn bevindingen hier zeker neerzetten :)
 
Dat klopt, ik wilde jou hetzelfde vragen hehe _O- Ik vermoed dat Dunlop het zelf niet zo fijn vond dat meneer flink onder de marktprijs verkocht! Er zit op hetzelfde adres die mij geleverd heeft een handels onderneming maar op geen enkel mail krijg ik reactie helaas, zullen we toch de importeur hier in NL flink moeten gaan spekken om nog met DP rond te kunnen rijden O-)


Op e bay zijn het de oude types DP blokken.
 
Op e bay zijn het de oude types DP blokken.

11615479.jpg


Onmogelijk dat de nieuwe nog beter zijn :} Ik bevind mij momenteel in remblok hemel O-). En waar kunnen we die nieuwe blokken dan bestellen kevin?
 
[afbeelding]

Onmogelijk dat de nieuwe nog beter zijn :} Ik bevind mij momenteel in remblok hemel O-). En waar kunnen we die nieuwe blokken dan bestellen kevin?


Bij een dealer die DP blokken verkopen, 4 jaar geleden zijn vooral de SDP en de RDP veranderd, de RDP ( race ) houden het nu tot hun slijtage limiet uit zonder aan remkracht en remgevoel in te boeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan