Nieuwe remblokken zijn even dik als de oude die 14000km erop hebben zitten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DPP

Die hard MF'er
10 apr 2009
601
11
Nijmegen
Hoi,

Even een vraag. Ik heb onlangs een Street Triple R uit 2009 gekocht en deze is volledig dealer onderhouden. Gezien hij 39000km heeft gelopen, dacht ik even te inventariseren wat er allemaal moet gebeuren voor de grote beurt. Ik vond de remblokken er vrij dun uitzien, dus ik dacht laat ik ze maar meepakken. Volgens de facturen zijn ze 14000km geleden vervangen.

Nu ik ze eruit heb gehaald en ze naast de nieuwe (de rode) heb gelegd, lijken ze bijna even dik. Ze schelen misschien 1mm met de nieuwe (zie foto's). Dus mijn vraag; kunnen nieuwe remblokken van een ander merk/type zo dun zijn, of zijn de oude in principe nog nieuw? De nieuwe zijn van Brembo en gesinterd.

IMG_6931.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aangezien het toch al off topic is kan ik iets on topic melden wat eigenlijk ook off topic is.

Ik doe 20k met de remblokken aan de voorkant op een GSX-R750 en dat zijn SBS sinter straatblokjes. Rij bijna alleen woonwerk waarvan 30km snelweg en 9km binnenstad (enkele rit).

Net zo lang als de voorband (achterband 30k)
Sport voorband vs sport/tour achter.

Mijn motor heb ik gekocht met 16k. Staat nu op 60k. Heb nog 0 keer het achterremblok vervangen en deze is nog niet op. Heb het 30k geleden al gekocht met blokjes voor de voorkant, maar de voorkant is inmiddels nog een keer gedaan en achter nog steeds niet. :o
Gebruik de achterrem bijna nooit.

Ik heb een keer Carbon Lorraine geprobeerd en die waren bij 15k echt helemaal op.

Nog wat info waar niemand om gevraagd heeft;
De schijven aan de voorkant zijn versleten bij 60k!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan