Nieuwe remblokken

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.368
172
Veghel
Morgen krijg ik m'n fiets terug met nieuwe remblokken (Ferodo race pads, géén gesinterde pads) en RVS remleidingen. Ben benieuwd, ik had eerste gesinterde vesrah pads en gummi remleidingen. En dat remde niet echt super. Terwijl het remhandle gewoon 'hard' was.

Hoe moet ik die blokken inremmen? Een paar keer hard remmen of langzaam op temperatuur laten komen door voorzichtig te remmen. Na hoeveel km kan ik dan weer volle bak aan het remmen.
 
We zijn weer bijna 6000 km verder. Die Ferodo pads gaan erg hard ;( Nog hooguit 2000 km en ze zijn helemaal op :(

Ze doen wel wat ze moeten doen. Ben er dan ook erg tevreden mee. Maar in de regen is het dus 3x niks. Beginnen pas te remmen als de schijven droog en de blokken een beetje op temperatuur zijn.

Welke remblokken gebruikt Kawa standaard?
 
Morgen krijg ik m'n fiets terug met nieuwe remblokken (Ferodo race pads, géén gesinterde pads) en RVS remleidingen. Ben benieuwd, ik had eerste gesinterde vesrah pads en gummi remleidingen. En dat remde niet echt super. Terwijl het remhandle gewoon 'hard' was.

Hoe moet ik die blokken inremmen? Een paar keer hard remmen of langzaam op temperatuur laten komen door voorzichtig te remmen. Na hoeveel km kan ik dan weer volle bak aan het remmen.


Ik heb zelf carbone loraine raceblokken en die hoefde ik niet echt in te remmen "ff voorzichtig en daarna goed doorremmen zeiden ze"
 
Terug
Bovenaan Onderaan