Nieuwe remschijven!!!

ernierider34

Rookie
16 aug 2003
18
0
Den Haag
Omdat mijn schijven van de voorrem op mijn Suzuki GSX-R600 uit '97 waren versleten ( te dun ) heb ik er nu nieuwe schijven gemonteerd van
het merk " Braking ".
Dat zijn van die klaverblad-vormige schijven en volgens mijn dealer een
goede vervanging van de orginele schijven.
Ben ik het helemaal mee eens want ten eerste ziet het er erg vet :9 uit en
ten tweede kosten ze ook nog eens een stuk minder.
Voor de prijs van 1 orginele heb je bijna twee schijven van " Braking ".
Qua remkracht en gevoel tijdens (hard)remmen vind ik ze erg fijn remmen.
Ze zijn niet zo bijterig maar ze remmen wel gelijk goed.
Met twee vingers kan je al erg hard remmen zonder daar veel kracht voor
te moeten gebruiken.
Ben echt benieuwd hoe ze het op het circuit doen maar daar moeten ik wel ff een wintertje op wachten '(
Nu heb ik ff een vraag aan jullie:

Is er iemand die ze ook heeft gemonteerd op zijn bike en wat zijn de ervaringen betreffende de remkracht, gevoel tijdens het remmen enzo?

Oke dan, dit was het ff.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Keep the right site up!!!!!!
 
Omdat mijn schijven van de voorrem op mijn Suzuki GSX-R600 uit '97 waren versleten ( te dun ) heb ik er nu nieuwe schijven gemonteerd van
het merk " Braking ".
Dat zijn van die klaverblad-vormige schijven en volgens mijn dealer een
goede vervanging van de orginele schijven.
Ben ik het helemaal mee eens want ten eerste ziet het er erg vet :9 uit en
ten tweede kosten ze ook nog eens een stuk minder.
Voor de prijs van 1 orginele heb je bijna twee schijven van " Braking ".
Qua remkracht en gevoel tijdens (hard)remmen vind ik ze erg fijn remmen.
Ze zijn niet zo bijterig maar ze remmen wel gelijk goed.
Met twee vingers kan je al erg hard remmen zonder daar veel kracht voor
te moeten gebruiken.
Ben echt benieuwd hoe ze het op het circuit doen maar daar moeten ik wel ff een wintertje op wachten '(
Nu heb ik ff een vraag aan jullie:

Is er iemand die ze ook heeft gemonteerd op zijn bike en wat zijn de ervaringen betreffende de remkracht, gevoel tijdens het remmen enzo?

Oke dan, dit was het ff.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Keep the right site up!!!!!!
Kan niet zo goed uit je verhaal opmaken welke schijven je hebt!

Bedoel je de Wave remschijven of de tradionele ronde schijven van Braking!

Heb zelf de ronde uitvoering, en die bevallen me al goed!
Laat staan de Wave,die moeten nog beter zijn!! :9~
 
HOI, heb zelf ook braking wave op mn buelltje gehad, remt perfect! goede feedback.
hard knijpen was ook echt hard remmen! stoppie met 2 vingers in je neus ha ha, heb nu een rsv R(met het bekende rem probleem) en het eerste dat ik doe als ik geen nieuwe kan lospeuteren bij de importeur, dan gaan er mooie wave's op!!
 
Een maatje van me heeft ze op zijn yzf750 zitten, en die is er erg over te spreken, ik heb er ook een stukkie mee gereden, en het remt een stuk lekkerder. Hij heeft naderhand ook stalen remleidingen, gesinterde blokken en een radiale rempomp gemonteerd. Bijkomend voordeel is dat ze ook lichter zijn dan originele schijven.
 
Op sommige motoren staat het wel leuk die "wave" schijven, maar remt dat nou echt beter ??

Volgens mij wordt je wrijvings oppervlak juist kleiner dan bij normale schijven.

Met het kleine beetje technisch inzicht wat ik heb (zou moeten hebben), zou ik juist denken: hoe minder wrijvings oppervlak, des te minder remvertraging.

Wie weet hier het fijne van ?
 
Op sommige motoren staat het wel leuk die "wave" schijven, maar remt dat nou echt beter ??

Volgens mij wordt je wrijvings oppervlak juist kleiner dan bij normale schijven.

Met het kleine beetje technisch inzicht wat ik heb (zou moeten hebben), zou ik juist denken: hoe minder wrijvings oppervlak, des te minder remvertraging.

Wie weet hier het fijne van ?
een bezemsteel in je voorwiel heeft ook maar een klein oppervlak, maar het remt toch erg hard :+
 
Ik heb ze zelf ook op mij gsx-r1000 zitten en ze remmen een stukkie beter dan de gewone schijven dit komt omdat ik de originele blokken er nog in heb zitten want de Carbon Lorraine blokken zijn nog niet binnen.
En het staat wel mooi 8-)
Ik geloof dat ze tussen de 250 en 300 pleuro's kosten per stuk wel te verstaan he, ik weet het niet cker want ik heb ze van mijn dealer gekregen :}
En doe er dan ook gelijk staal omvlochten remleidingen onder want dat scheelt ook weer.
full
 
Hoeveel heb je voor die 2 schijven betaald in totaal?

Ik vind ze erg mooi en hoor er alleen maar goede dingen over.

Ik heb bij Groenewold motoren in Delft voor 2 schijven 560 eurootjes
betaald.(ex.BTW)
Met de remblokkensets van 107 euro (ex.BTW) totaal was ik 667 euro,s (ex.BTW)
kwijt.
Met BTW is dat 793.73 euro.
Wel een pittig bedrag maar die schijven zijn het geld zeker waard.
 
Een maatje van me heeft ze op zijn yzf750 zitten, en die is er erg over te spreken, ik heb er ook een stukkie mee gereden, en het remt een stuk lekkerder. Hij heeft naderhand ook stalen remleidingen, gesinterde blokken en een radiale rempomp gemonteerd. Bijkomend voordeel is dat ze ook lichter zijn dan originele schijven.

Ze zijn zeker een stukkie lichter.
Ik merkte het al gelijk toen ik mijn motor opgehaald had bij
Groenewold.
Het was mooi weer dus gelijk maar ff een stukkie rijden dacht ik.
Ging erg lekker.
Hij stuurt sneller in want ik zat de eerste bochten telkens te vroeg aan de binnenkant.
Dat was wel ff wennen maar het WENT!!! snel. :9
 
Waarschijnlijk dat ze na 2100km krom kunnen zijn?
Plus dat je blokken 2x zo snel slijten vergeleken met originele schijven.

Orginele schijven kunnen ook krom zijn na 2000 km.
Vraag dat maar aan DutchChili. ;)
Ik heb altijd zoiets van, eerst ff lekker inrijden dus niet gelijk hard remmen enzo.
De remblokken moeten ook eerst ff "inslijten" op de schijf dus je hebt in het begin toch niet echt remvermogen zal ik maar zeggen.
Maar het blijft altijd mogelijk dat je schijven kromtrekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan