Nieuwe ronde: centraal transponders inkopen

Eerste prijzen zijn binnen. Alle aanbieders vragen normaal 332 euro per stuk, inclusief BTW. Ik heb nu een buitenlandse aanbieder die een eerste bod van 301 euro per stuk doet. Andere prijzen lopen nog maar dan weet je ongeveer waar je op moet rekenen.

Is veel geld maar meestal betaal je tegenwoordig minimaal 10 euro huur. Dat zou je er dus pas na 30 keer uithalen maar bedenk ook dat ze tweedehands ook nog genoeg waard blijven, ik schat de je ze voor 200 euro snel weer kwijt kan. Kost je dus 100 euro afschrijving, heb je er na 10 dagen uit...
Komt bij dat je een eigen transponder kan registeren op www.mylaps.com zodat je al je resultaten over een heel jaar bij kan houden en vergelijken.
Huh, das dan wel duur zal het ff opzoeken maar kwam ze van de week tegen voor 270,-.
Tweedehands zijn ze te krijgen voor tussen de 125,- en 175,-.



http://www.prospeed.de/termine/transpon.htm
http://www.amb-it.com/asp/systemPricing.asp?shop=1
http://www.kloft-timing.de/shop/amb260e.html
http://www.supersporttiming.co.uk/UK/Transponders.asp


Misschien dat je hier wat mee kan.

 
Laatst bewerkt:
Joh, dat is wel wat anders als € 300,- Lijkt me een goed plan midstar :}
Met 2de hands bedoel ik dat als je ze tegenkomt of aangeboden wordt ze meestal voor tussen de 125,- en 175,- van de hand gaan.
Hoop niet dat ik je nu heel blij hebt gemaakt :)
 
Met 2de hands bedoel ik dat als je ze tegenkomt of aangeboden wordt ze meestal voor tussen de 125,- en 175,- van de hand gaan.
Hoop niet dat ik je nu heel blij hebt gemaakt :)


EUhh nee, Maar ook de nieuwprijzen wijken nogal af. Gebruikt wordt sowieso lastig ben ik bang.


Rechtstreeks bij AMB:
Personal TranX260 Rechargeable Transponder with personal charger, holder and clip
Item Price: 279 €
Item Code: 1725
 
Als een aanbieder, bv die van Kloft-Timing, weet dat het om b.v. 16 stuks gaat, (zoals het nu er nu uitziet).
Zouden deze mensen dan niet scherper aan kunnen bieden??

Lijkt mij een leuk bedrag, voor een extra korting...
 
Als een aanbieder, bv die van Kloft-Timing, weet dat het om b.v. 16 stuks gaat, (zoals het nu er nu uitziet).
Zouden deze mensen dan niet scherper aan kunnen bieden??

Lijkt mij een leuk bedrag, voor een extra korting...
Ja dat kan zeker maar of ze dat ook willen is vraag twee.
Er wordt zeker winst gemaakt op deze transponders, hoeveel weet ik niet maar dat er wat afkan lijkt me logisch
 
Even wat dingen duidelijk maken: de prijzen op de meeste sites, waaronder die van AMB is exclusief 19 % BTW. De prijs bij AMB zelf is 332 euro incl. BTW.
De prijs die ik nu als eerste gekregen heb is inclusief BTW. Ik benader alle aanbieders met een voorstel voor groepskorting. Bij Prospeed kan je ze alleen voor 260 euro kopen als je twee trainingen bij ze doet en het is onduidelijk of daar de oplader etc. bij hoort. Ik heb zelfs het idee dat het om de versie gaat die je direct op je motor moet aansluiten, dus zonder oplader en batterijen. Lijkt mijzelf minder handig.

Prijzen liggen door de lage dollar erg laag in de USA, maar helaas doet de Douane er dan weer een dikke schep bovenop. Maar, er zijn dus wel marges...

Die tweedehandsprijs van 125 lijkt mij niet echt reeel want ze zijn dus gewoon niet te krijgen.

De prijzen bij andere buitenlandse aanbieders zijn ongeveer gelijk aan die van AMB zelf (let weer op de BTW!). Het is dus de truc door met een grote groep in te kopen te proberen die (vaste) prijs van 332 euro naar beneden te brengen. Daar ben ik dus nu dan ook mee bezig bij diverse (NL en buitenlandse) aanbieders.
 
Laatst bewerkt:
1 vraag:

Kun je je transponder dan OVERAL gebruiken, of moet je tijdens dagen op andere circuits, of in t buitenland, toch weer lekker gaan huren?
Of vraag je dit alleen uit t oogpunt van de ZAC?

Dit zijn geloof ik meer vragen :?
 
1 vraag:

Kun je je transponder dan OVERAL gebruiken, of moet je tijdens dagen op andere circuits, of in t buitenland, toch weer lekker gaan huren?
Of vraag je dit alleen uit t oogpunt van de ZAC?

Dit zijn geloof ik meer vragen :?
Je kan ze overal gebruiken, daardoor zijn ze ook zo duur: AMB heeft het monopolie. Er zijn nog een paar circuits in Europa die andere transponders gebruiken, al zou ik niet weten welke...
 
UPDATE:

AMB wil zelf geen groepskorting geven, vreemd want hun dealers willen dat wel. Voorlopig beste aanbieding is nu 285 euro bij een buitenlandse dealer (ik zal geen namen noemen om AMB niet wijzer te maken dan ze al zijn) Geen beroerde prijs, scheelt al zo'n 50 euro per stuk. Er lopen nog wat andere aanvragen dus nog ff geduld.
 
UPDATE:

AMB wil zelf geen groepskorting geven, vreemd want hun dealers willen dat wel.
Niet zo heel vreemd. Als zij korting gaan geven, schieten ze onder de marge van hun dealers. Daar zij fabrikant zijn, zullen ze altijd de goedkoopste aanbieding kunnen maken maar daarmee wel hun dealers op de kast jagen. Dat is niet de bedoeleing want die dealers moeten nu net voor AMB veel verkopen.
 
Niet zo heel vreemd. Als zij korting gaan geven, schieten ze onder de marge van hun dealers. Daar zij fabrikant zijn, zullen ze altijd de goedkoopste aanbieding kunnen maken maar daarmee wel hun dealers op de kast jagen. Dat is niet de bedoeleing want die dealers moeten nu net voor AMB veel verkopen.

Moet in Nederland geen probleem geven, daar hebben ze geen dealers namelijk. Heb nog ff gebeld met AMB. Zij geven pas korting vanaf 30 stuks en dan krijg je ze voor 284 euro incl, dezelfde prijs als we nu zouden betalen. Ze gaven nog wel even aan dat we ze dan maar in het buitenland moesten kopen en dat je gewoon garantie hebt, dus als er iets is kan je ze naar Heemstede sturen. Ik heb nog één offerte lopen, meer nieuws volgt.
 
Laatst bewerkt:
HERE'S THE DEAL:

Ok, de laatste offerte kwam niet lager uit, de prijs blijft dus nu op 285 euro per stuk staan. Dat is inclusief verzending naar mij maar exclusief verzending naar jou, dus tel er 5 euro bij op.
Ik verwacht van iedereen die meedoet een bevestiging hieronder in een aparte post en tevens een mailtje met al je gegevens naar het e-mailadres in mijn profiel. Ik stuur je dan een mail terug met de bankgegevens waaro je het bedrag moet overmaken.
Ik ga straks ff op vakantie(Nee, niet van jullie poen, hoewel...), na 2 weken kan ik zien wie er daadwerkelijk betaald hebben waarop ik het geld overmaak naar de buitenlandse dealer. Kan sneller, als iemand anders dit deel van deal op zich wil nemen maar ik verwacht geen rij vrijwilligers.
Daarna zal ik de losse units weer versturen of je mag ze ophalen in Amersfoort, Amsterdam of tijdens een KNMV-Cuprace.

Goeie deal ?
 
Jammer, maar deze prijs is mij te hoog dus schrap mij en mijn maat maar.
In ieder geval bedankt voor het uitzoeken :)
 
HERE'S THE DEAL:

Ok, de laatste offerte kwam niet lager uit, de prijs blijft dus nu op 285 euro per stuk staan. Dat is inclusief verzending naar mij maar exclusief verzending naar jou, dus tel er 5 euro bij op.
Ik verwacht van iedereen die meedoet een bevestiging hieronder in een aparte post en tevens een mailtje met al je gegevens naar het e-mailadres in mijn profiel. Ik stuur je dan een mail terug met de bankgegevens waaro je het bedrag moet overmaken.
Ik ga straks ff op vakantie(Nee, niet van jullie poen, hoewel...), na 2 weken kan ik zien wie er daadwerkelijk betaald hebben waarop ik het geld overmaak naar de buitenlandse dealer. Kan sneller, als iemand anders dit deel van deal op zich wil nemen maar ik verwacht geen rij vrijwilligers.
Daarna zal ik de losse units weer versturen of je mag ze ophalen in Amersfoort, Amsterdam of tijdens een KNMV-Cuprace.

Goeie deal ?

Sorry boven het budget... heb hem pas volgend jaar nodig.
 
Kijk, hier was ik dus al bang voor. Affijn, we moeten minimaal 10 stuks afnemen voor deze prijs dus ik hoop dat het zo gaat lukken.

[me]Iwan baalt een beetje[/me]
 
HERE'S THE DEAL:

Ok, de laatste offerte kwam niet lager uit, de prijs blijft dus nu op 285 euro per stuk staan. Dat is inclusief verzending naar mij maar exclusief verzending naar jou, dus tel er 5 euro bij op.
Ik verwacht van iedereen die meedoet een bevestiging hieronder in een aparte post en tevens een mailtje met al je gegevens naar het e-mailadres in mijn profiel. Ik stuur je dan een mail terug met de bankgegevens waaro je het bedrag moet overmaken.
Ik ga straks ff op vakantie(Nee, niet van jullie poen, hoewel...), na 2 weken kan ik zien wie er daadwerkelijk betaald hebben waarop ik het geld overmaak naar de buitenlandse dealer. Kan sneller, als iemand anders dit deel van deal op zich wil nemen maar ik verwacht geen rij vrijwilligers.
Daarna zal ik de losse units weer versturen of je mag ze ophalen in Amersfoort, Amsterdam of tijdens een KNMV-Cuprace.

Goeie deal ?


Had Heida geen 2e handsjes liggen O-)
 
Ik rijd dit jaar nog 1 keer ZAC, dus wacht ik nog even met het kopen van een nieuwe sorry, ik vind het nog te duur, dit geld voor mij, en me maatje.

Volgende X beter. Bedankt voor het werk. (hoop dat er nog wel 10 man zijn)
 
Hoi,

Ten eerste: Het gezamenlijk inkopen van dit soort dingen is een goed idee. Lees: doorgaans prijsvoordeel voor ons, en dat kan nooit kwaad. Ik denk bijvoorbeeld ook aan inkoop van remblokken, banden? etc. etc.

Maar wat betreft de transponders;
1) Het lijkt mij verstandiger om zo'n aktie iets meer tijd te gunnen zodat er (nog) meer personen mee kunnen doen. Ook omdat het seizoen nu al halverwege is lijkt mij dit niet het juiste moment. Ik las bijvoorbeeld al een reaktie dat iemand de transponder volgend jaar nodig had of pas volgend jaar gaat kopen. Met deze gedachten zullen zeker meer mensen rondlopen (inclusief ik).

2) Is er misschien ook nog een kans dat de transponders standaard goedkoper worden? Vraag/aanbod?

Dus waarom niet dit topic open laten staan en hopen dat er nog veel meer mensen meedoen en dan voordat het volgende seizoen begint definitief de transponders inkopen.
 
Ik zie op de site van Jeroen Verpoen,dat die ze in onderdelen verkoopt voor €50,-!!!! :+ :+
Tja zo kan ik ook een snelle T5 rijden,oeps heb ik al O-)
 
Helaas, ook voor mij boven budget :( sorry, daarbij komt ook dat ik nog niet vol in de racelarij zit, dat komt volgens jaar pas...
 
Terug
Bovenaan Onderaan