Nieuwe Royal-Enfield Himalayan

  • Onderwerp starter Anoniempje329
  • Startdatum
Hoe zit het met onderdelen? Is dat een beetje vlot te krijgen in Nederland, of moet het meeste geïmporteerd worden? Ik lees bijvoorbeeld over die balhoofdlager, is dat een obscuur ding of gaat daar gewoon een model in wat je bij elke lagerboer kunt kopen? En filters enz..?

Onderdelen. Tja...

Meestal vindt je deze vlot op ebay. Genoeg Indische shops, versturen ook vaak verbazend snel.

Luchtfilter vind je aftermarket ook al.

Remblokken zelfde als bmw gs650 / ktm 250 exc / aprilia pegaso enz (klauwen ook, dus als je een brembo upgrade wil...)

Remschijven vind je ook al aftermarket. Via hitchcocks in engeland of metalgear australie.

Ketting is 525 dingetje, gewoon vrij standaard. Tandwielen vind je in de UK ook...

Lagers zijn allemaal standaard maten, je vindt ze dus allemaal bij je SKF boer of gelijk welk merk, ook balhoofd.

Enige reden waarom je stukken niet in NL zou vinden is dat dealers gewoon weinig stock in huis houden, dat is tegenwoordig met elk merk het geval.

De aftermarket is ook op de hima gevlogen. Zo vind je crashbars en luggage racks bij Givi.

Internationaal is het een verkoopsucces voor Royal Enfield, kan er alleen maar blij mee zijn. Nog steeds heel blij met mn aankoop. Dit weekend weer 100km gaan rijden gemengd on / offroad. Verbazend wat deze fiets me toe laat om te doen. Offroad zijn er natuurlijk betere fietsen maar die hebben een zadelhoogte van 870cm en meer.
 
Onderdelen. Tja...

Meestal vindt je deze vlot op ebay. Genoeg Indische shops, versturen ook vaak verbazend snel.

Luchtfilter vind je aftermarket ook al.

Remblokken zelfde als bmw gs650 / ktm 250 exc / aprilia pegaso enz (klauwen ook, dus als je een brembo upgrade wil...)

Remschijven vind je ook al aftermarket. Via hitchcocks in engeland of metalgear australie.

Ketting is 525 dingetje, gewoon vrij standaard. Tandwielen vind je in de UK ook...

Lagers zijn allemaal standaard maten, je vindt ze dus allemaal bij je SKF boer of gelijk welk merk, ook balhoofd.

Enige reden waarom je stukken niet in NL zou vinden is dat dealers gewoon weinig stock in huis houden, dat is tegenwoordig met elk merk het geval.

De aftermarket is ook op de hima gevlogen. Zo vind je crashbars en luggage racks bij Givi.

Internationaal is het een verkoopsucces voor Royal Enfield, kan er alleen maar blij mee zijn. Nog steeds heel blij met mn aankoop. Dit weekend weer 100km gaan rijden gemengd on / offroad. Verbazend wat deze fiets me toe laat om te doen. Offroad zijn er natuurlijk betere fietsen maar die hebben een zadelhoogte van 870cm en meer.
Nog steeds tevreden?

Wat ik uit de vele filmpjes op Youtube opmaak, is dat deze motor met de jaren steeds beter is geworden.
 
het is hier maar stil op dit forum, zijn er dan zo weinig Himalayan rijders in Nl en B ?
Als je de dealers moet geloven zijn er genoeg verkocht 8-)
Ik heb mij net een tweede hands gekocht, Bj 2018, 4540Km en enkele opties die erop zaten.
heb er ondertussen een 500km mee gereden en aangezien ik van een scooter kom is het terug even aanpassen om te schakelen.
Maar tot nu ben ik heel tevreden
IMG_0188.JPG
 
ik ben geen snelwegrijder(ik heb tijd genoeg :-) ) en toer meer over de kleine binnenwegen. 100 km/uur aanhouden is goed te doen want heb dat natuurlijk al geprobeerd maar de gezelligste snelheid ligt tussen de 70 en 90 Km/uur
 
Ik heb er een proefrit opgemaakt,leuke motorfiets origineel! Het was,m allemaal net niet.
Tot 80kmh gaat het nog wel,wil je meer wordt het moeizaam,en zeker niet voor de snelweg.
Bedenk je neemt ook nog bagage mee. Zou eigenlijk zo,n 650cc moeten hebben en een pk-tje of 35.
Let wel dat is mijn mening!
 
Iemand het 2021 model al gespot? Of zijn die nog niet geleverd?

Ik moet er toch eens een proefrit op maken. Blijf het een leuke fiets vinden.
 
Naast de vlogs van Itchy Boots is dit ook een leuk kanaal.

 
Leuke fiets. Snelweg ook goed te doen?
In het eerste filmpje van "Seatle naar Alaska" rijdt die kerel behoorlijk wat Highway kilometers en dat gaat prima. Gemiddeld 70 tot 80 miles p/h, dus 100 tot 120 km op de Nederlandse snelwegen moet ook geen probleem zijn.
 
Ik ben benieuwd naar de 411 Scram die binnenkort uitkomt op basis van de Himalayan.
 
Zie nieuwste motoplus
Om te zien een heel leuk ding!
Helaas maar 24 pk. Dat is al hard werken op provinciale wegen.
Dat is wel erg magertjes. Da's dan weer jammer.
Ik denk even aan ruim 25 jaar geleden op de A7 met een XT500,..ik heb het even nagezocht die had 32 pk,...dat was toen al geen feestje.
 
Ik ben benieuwd naar de 411 Scram die binnenkort uitkomt op basis van de Himalayan.
Even opgezocht. Lijkt echt wel een grappig motor('tje'). Moet wel een scherpe prijs krijgen, want van de specificaties moet hij het niet hebben. Brandstofverbruik (in deze tijd niet onbelangrijk) kan wel een positieve factor zijn. De Himalayan zou gemakkelijk 1:30 moeten doen.
 
Wie in de regio Eindhoven rijdt een himalayan.
Heb er 2 jaar geleden op proefgereden ivm een reis in India. Vond de zithouding krap aan en overweeg zadel overlay te maken die ik mee kan nemen. Zou graag de maten van het zadel een keer opnemen daarvoor indien mogelijk.
 
Schop.

Wat is er met de prijzen voor Himalayans gebeurd? Ze waren toch <6k nieuw? Ik zie nu niets onder de 7k? Is er een kans dat de 410 in prijs gaat zakken nu de nieuwe uit is?
 
Schop.

Wat is er met de prijzen voor Himalayans gebeurd? Ze waren toch <6k nieuw? Ik zie nu niets onder de 7k? Is er een kans dat de 410 in prijs gaat zakken nu de nieuwe uit is?
Inflatie is a bitch.

410 demo model op de kop tikken of nog snel een nieuwe bestellen. Denk niet dat ze naast elkaar geleverd gaan worden, niet voor lang iig.
 
Inmiddels staat er een Lake Blue Himalayan in de schuur. Vrijdag voor het eerst een flinke off road tour gedaan, niet de eenvoudigste tocht met al die regen van de laatste maanden, maar daarmee des te leuker. Zo'n Himalayan ploft overal wel doorheen, de berijder heeft soms nog wel wat (af) te leren. Zijn er hier mensen die wel eens een offroad cursus met hun Himalayan gedaan hebben?
 
Terug
Bovenaan Onderaan