magnamaniac
MF fossiel
Absoluut, en op een lichte/kleine voelt het al veel sneller "hard"Het is leuker om hard te gaan op een lichte motor dan langzaam op een zware.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Absoluut, en op een lichte/kleine voelt het al veel sneller "hard"Het is leuker om hard te gaan op een lichte motor dan langzaam op een zware.
Hoe zit het met onderdelen? Is dat een beetje vlot te krijgen in Nederland, of moet het meeste geïmporteerd worden? Ik lees bijvoorbeeld over die balhoofdlager, is dat een obscuur ding of gaat daar gewoon een model in wat je bij elke lagerboer kunt kopen? En filters enz..?
Nog steeds tevreden?Onderdelen. Tja...
Meestal vindt je deze vlot op ebay. Genoeg Indische shops, versturen ook vaak verbazend snel.
Luchtfilter vind je aftermarket ook al.
Remblokken zelfde als bmw gs650 / ktm 250 exc / aprilia pegaso enz (klauwen ook, dus als je een brembo upgrade wil...)
Remschijven vind je ook al aftermarket. Via hitchcocks in engeland of metalgear australie.
Ketting is 525 dingetje, gewoon vrij standaard. Tandwielen vind je in de UK ook...
Lagers zijn allemaal standaard maten, je vindt ze dus allemaal bij je SKF boer of gelijk welk merk, ook balhoofd.
Enige reden waarom je stukken niet in NL zou vinden is dat dealers gewoon weinig stock in huis houden, dat is tegenwoordig met elk merk het geval.
De aftermarket is ook op de hima gevlogen. Zo vind je crashbars en luggage racks bij Givi.
Internationaal is het een verkoopsucces voor Royal Enfield, kan er alleen maar blij mee zijn. Nog steeds heel blij met mn aankoop. Dit weekend weer 100km gaan rijden gemengd on / offroad. Verbazend wat deze fiets me toe laat om te doen. Offroad zijn er natuurlijk betere fietsen maar die hebben een zadelhoogte van 870cm en meer.
Ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen van de ervaren rijders.Nog steeds tevreden?
Wat ik uit de vele filmpjes op Youtube opmaak, is dat deze motor met de jaren steeds beter is geworden.
In het eerste filmpje van "Seatle naar Alaska" rijdt die kerel behoorlijk wat Highway kilometers en dat gaat prima. Gemiddeld 70 tot 80 miles p/h, dus 100 tot 120 km op de Nederlandse snelwegen moet ook geen probleem zijn.Leuke fiets. Snelweg ook goed te doen?
Zie nieuwste motoplusIk ben benieuwd naar de 411 Scram die binnenkort uitkomt op basis van de Himalayan.
Ik denk even aan ruim 25 jaar geleden op de A7 met een XT500,..ik heb het even nagezocht die had 32 pk,...dat was toen al geen feestje.Zie nieuwste motoplus
Om te zien een heel leuk ding!
Helaas maar 24 pk. Dat is al hard werken op provinciale wegen.
Dat is wel erg magertjes. Da's dan weer jammer.
Ach, m'n (plezier) auto heeft ook maar 27Pk en daar kan ik ook de snelweg mee op.Zie nieuwste motoplus
Om te zien een heel leuk ding!
Helaas maar 24 pk. Dat is al hard werken op provinciale wegen.
Dat is wel erg magertjes. Da's dan weer jammer.
Even opgezocht. Lijkt echt wel een grappig motor('tje'). Moet wel een scherpe prijs krijgen, want van de specificaties moet hij het niet hebben. Brandstofverbruik (in deze tijd niet onbelangrijk) kan wel een positieve factor zijn. De Himalayan zou gemakkelijk 1:30 moeten doen.Ik ben benieuwd naar de 411 Scram die binnenkort uitkomt op basis van de Himalayan.
En met respect voor de natuur.Je moet het lef maar hebben:
Royal Enfield bereikt 90° zuid, de Zuidpool!
Royal Enfield heeft met succes de expeditie naar 90° Zuid, de geografische zuidpool, voltooid.www.motor.nl
Inflatie is a bitch.Schop.
Wat is er met de prijzen voor Himalayans gebeurd? Ze waren toch <6k nieuw? Ik zie nu niets onder de 7k? Is er een kans dat de 410 in prijs gaat zakken nu de nieuwe uit is?