Nieuwe Royal-Enfield Himalayan

  • Onderwerp starter Anoniempje329
  • Startdatum
A

Anoniempje329

Guest
De Himalayan is al leverbaar in de U.K heb ik begrepen, maar ik kan geen prijslijst vinden op de officiële Royal Enfield U.K website. Is het mogelijk om zelf een nieuwe motorfiets te importeren? En hoe te handelen?
 
Kan denk wel, maar volgens mij kan je beter even wachten want rdw is bezig met een nieuwe regelgeving over het importeren binnen europa.
Als dat ingaat hoeft je het voertuig niet meer te laten keuren, ze gaan er dan namelijk vanuit dat als het op de weg mag in een ander europees land, het ook op de weg mag in ons land.
Wel gaan er dingen anders wanneer het voertuig aan de andere kant van de weg rijd, weet nog niet hoe ze dat gaan doen.
 
moet je 'm wel snel importeren ivm Brexit, want daarna ligt de UK buiten Europa _O-
 
Laatst bewerkt:
Euroide, dank voor de tip.Ik zal er op letten :+
 
Equalizer, er zal idd wat aan de koplamp gedaan moeten worden ivm het lichtbeeld
Saabert, brexit zal nog wel even duren denk ik.
 
Hij staat toch ook al zeker een half jaar in NL op de site. :?
 
Zelf uit de UK importeren is niet anders als uit België of Duitsland. Daar is hier op MF een heel topic over. Afspraak maken bij de RDW. 1 dagskenteken aanvragen, de motor even laten zien bij de RDW en een paar dagen later heb je je kenteken. Oh en effe wat BPM betalen.

Ik zou Verstegen even bellen 0486-462050. Als importeur zal hij er zeker 1 kunnen regelen. Maar heb je je goed verdiept in deze motor? Met 25pk bij 185kg heeft deze motor nou niet bepaald Himalaya capaciteiten... Denk dat de Utrechtse heuvels al spannend genoeg zijn.

Dit is een mooi verslag om te lezen. Royal Enfield Himalayan Review - Ride Expeditions
 
Laatst bewerkt:
Thanks UTP, de guzzi blijft ook hoor :) maar ik vind de himalayan gewoon een leuk ding.
 
Vind het ook wel een leuk ding, nadeel eer dat je zo'n ding Nederland in hebt is ie vergelijkenderwijs erg duur. Voor een nieuwe fiets moet je max BPM aftikken, een tweedehands kopen uit het buitenland zou beter zijn. Ik zou in ieder geval effe wachten of de importeur de motor zelf niet naar NL haalt.

@UTP ik ben ooit eens met een Enfield Bullet over de Khardung La gereden, is iets van 5400m hoog, die heeft volgens mij nog minder pk, maar voldoende trekkracht bij lage toeren...overigens zeeeer weinig dikke duizends gezien in de Himalaya ;)
 
Klopt. Lijkt me ook echt gaaf om een keer zo'n tocht te maken. Zeker op een Enfield. Alleen op vakantie is alles leuk en relaxed. Terug in NL kan dat bij dagelijks gebruik toch wel tegenvallen.

Ik ga zelf meestal op vakantie met een Yamaha xt660z en dat is 35kW. Voor mij op zich prima. Rijd meestal helemaal binnendoor en ook best wat onverharde wegen indien mogelijk. Maar in het dagelijks verkeer had ik toch liever wat meer porrie gehad. Zeker op de snelweg.
 
UTP, ik zou de Himalayan er bij willen hebben. Over de kleine Drentse en Friese weggetjes woon/werk verkeer doen :)
 
Leuk ding :Y



HTML:
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/Oc0-Ndu_rzI" frameborder="0" gesture="media" allow="encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
 
Laatst bewerkt:
Aan de meeste koplampen bij motoren hoeft tegenwoordig niets meer gedaan te worden, durf dat niet te beweren bij een Enfield maar op de plaatjes lijkt dit erg recht-toe-recht-aan.
 
Mooie commercial! :9
Het valt me op dat ze daar bij Royal Enfield altijd pakkende commercials weten te maken.

Doen ze zeker goed :Y kan de NL importeur nog wat van leren, volgens mij is die site al 3 jaar niet meer ge-update :X

Ik vind die nieuwe 650 Twins erg gaaf, maar niks van te vinden op de site van Verstegen :?
 
Laatst bewerkt:
Aan de meeste koplampen bij motoren hoeft tegenwoordig niets meer gedaan te worden, durf dat niet te beweren bij een Enfield maar op de plaatjes lijkt dit erg recht-toe-recht-aan.

Functionaliteit voor vormgeving ?

Er is wel meer aan die Enfield wat mooier, sierlijker, ergonomischer had gekund, maar dat is schijnbaar niet het doel van de fabrikant.

Persoonlijk kan ik dat wel waarderen, als je op zoek bent naar posermotoren dan heb je al keus genoeg ;)
 
Ik vind het een gaaf model.
In India $3000 nieuw, las ik.

Ik ben benieuwd hoe t in nl geprijst gaat worden.
 
Wat ook cool is: Naar Nepal vliegen, zo'n Enfield kopen en terugrijden. Heb je er gelijk een mooie vakantie en een goed verhaal bij. Vanuit India zelf schijnt het vrijwel onmogelijk te zijn. Je kunt wel met een carnet de passage met je Nepelese motor door India naar huis.
 
Sammie, goed idee :) in Duitsland 4599 euro. Gezien bij: Team Vahrenkamp GMBH in Melle.
 
Terug
Bovenaan Onderaan