Nieuwe rubbertjes in de remklauw?

Spider

A dirty mind is a joy forever!
Donateur
17 aug 2001
98.214
243
Vlakbij Utrecht
Ik heb me vandaag laten vertellen dat m'n 'wiebelende' voorwiel kan komen door versleten rubbertjes in de remklauw :? . Heeft iemand dit al eens eerder gehad/gehoord? (Ik zou ze alle 8 moeten vervangen voor totaal € 80,-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er wel eens van gehoord. (Dacht ik)

Ik weet niet van wie je het hebt gehoord, maar je kunt ff aan je dealer vragen of hij het microfiche erbij kan pakken. Dan kan hij laten zien hoe zo'n remklauw in elkaar zit (als je m niet al een keer zelf uit elkaar hebt gehaald) en dan is het vast ook logischer wat de persoon bedoeld.

Ik kan me wel voorstellen dat als de rubbers niet allemaal hetzelfde versleten zijn, dat het blokje dan verzakt en aanloopt.
 
Voorband is net nieuw, heb ik nog geen 3.000 mee gereden. Klauw zit idd. aan de voorvork vast (zelfde remmen als op bijv. op de R6)

Ligt 't niet aan 't vernieuwen van die band?

Zou kunnen dat 't plakloodje, waarmee 't wiel in balans is gebracht niet is blijven plakken. Of dat het balanceren sowieso maar zozo is gebeurd.

(Heeft die rubbervervang adviseur gedegen onderzoek gepleegd? Of is 't een schot voor de boeg?)
 
Ik heb me vandaag laten vertellen dat m'n 'wiebelende' voorwiel kan komen door versleten rubbertjes in de remklauw :? . Heeft iemand dit al eens eerder gehad/gehoord? (Ik zou ze alle 8 moeten vervangen voor totaal € 80,-)

van wat ik van scooter weet zitten er een aantal rubbers om de weg van de olie van linker klauw naar rechter klauw te dichten.

Als deze niet goed zijn lekt ie olie.

de overige rubbers zitten tussen de zuigers en de klauw, als smering zeg maar.
Deze slijten niet en zowel ook geen probleem.

dus ligt denk niet aan je klauw!!
 
Ik heb me vandaag laten vertellen dat m'n 'wiebelende' voorwiel kan komen door versleten rubbertjes in de remklauw :? . Heeft iemand dit al eens eerder gehad/gehoord? (Ik zou ze alle 8 moeten vervangen voor totaal € 80,-)
Dis is leuk verzonnen, maar complete onzin.
De rubbertjes in je remklauw hoeven daarvoor iig NIET te worden vervangen.

Beschrijf het probleem 'wiebelende' voorwiel eens, misschien dat ik dan weet wat de oorzaak kan zijn. Kzou het iig eerder zoeken in balancering en/of versleten wiellagers.
 
Het is vooral bij de rechterbochten, dan lijkt het alsof m'n wiel schud/wiebelt (alsof er speling zit in de lagers). En als m'n voorwiel vrij draait hoor je het aanlopen van de remblokken en na 1/2 omwenteling staat het wiel stil. De remschijven worden overigens niet heet na een stuk gereden te hebben.
 
Voorpoten goed vast in de kroonplaten.

of

Ik weet niet hoe je voorwielas vast zit, maar als het met klemboutjes is op de rechtervoorpoot.

Kan het ook zijn dat dat niet helemaal goed zit.
Dat de poot wat te ver naar binnen staat bv of naar buiten.


Weer wat ideen :)
 
Het is vooral bij de rechterbochten, dan lijkt het alsof m'n wiel schud/wiebelt (alsof er speling zit in de lagers). En als m'n voorwiel vrij draait hoor je het aanlopen van de remblokken en na 1/2 omwenteling staat het wiel stil. De remschijven worden overigens niet heet na een stuk gereden te hebben.
Remblokken lopen bijna altijd aan, niks aparts aan dus.

Dit klinkt als een versleten voorwiellager...
 
Terug
Bovenaan Onderaan