Nieuwe schakelstang te verkrijgen?

Jorik

MF'er
21 jul 2007
218
0
Dag allen,

Gisteren heb ik wat onderhoud gepleegd aan mij pas aangeschafte Suzuki GSX-R 750 uit 1989. Het schakelpookje zat vast met 3 tie-wrapjes en ik was wel nieuwsgierig naar waarom dat zo zat. Zoals ik al dacht was de kogel versleten en bleef de schakelstang (die van de pook naar het blok gaat) niet meer op het schakelpookje vastzitten.

Toen ik het uiteinde van de schakelstang eraf wilde draaien (dat stuk dat om de kogel van de pook heen gaat) brak er een stuk van het schroefdraad af omdat dit kennelijk teveel geroest had.

Nu heb ik een ander pookje weten te bemachtigen en daar past mijn schakelstang op. Maar omdat ik nu een stukje van die stang mis, kan ik de pook niet meer zo laag zetten als ik zelf wil. Ik zou hier dus graag een andere stang voor willen kopen.

Waar zou ik zo'n schakelstang kunnen kopen? Bij Louis.de en Motozoom zie ik ze niet en de sloop hier in de buurt had er ook geen.
 
Ik heb zelf helaas geen gereedschap om zoiets zelf te maken. De sloop heeft helaas niet. Ik kan morgen wel bellen of de dealer in de buurt iets heeft (de motor is wat dat betreft wel erg oud) en wat dat zal gaan kosten.

Ik kan mij voorstellen dat er winkels zoals Motozoom zijn die zulke dingen voor veel motoren (goedkoper) verkopen dan de dealer.
 
Ik heb zelf helaas geen gereedschap om zoiets zelf te maken. De sloop heeft helaas niet. Ik kan morgen wel bellen of de dealer in de buurt iets heeft (de motor is wat dat betreft wel erg oud) en wat dat zal gaan kosten.

Ik kan mij voorstellen dat er winkels zoals Motozoom zijn die zulke dingen voor veel motoren (goedkoper) verkopen dan de dealer.

Zulke specifieke motoronderdelen zijn natuurlijk niet rendabel om imitatie te produceren. Gewoon een nieuwe bestellen bij je dealer, zal niet de hoofdprijs kosten.
 
Hoi,

Als je een paar foto's maakt van wat je wilt kan ik wellicht iets maken...
Wat enorm aardig van je, maar het is inmiddels niet meer nodig.

Zulke specifieke motoronderdelen zijn natuurlijk niet rendabel om imitatie te produceren. Gewoon een nieuwe bestellen bij je dealer, zal niet de hoofdprijs kosten.
Je hebt kennelijk gelijk. De dealer hier in de buurt kon hem gewoon nog bestellen en het kost maar € 8,xx excl. BTW. :D

Bedankt voor het meedenken allemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan