Nieuwe Schuberth helm: C5

Joostst

Sceptisch optimist - Motorpedist
31 mrt 2013
1.281
687
Nrd-Holland

Deze week gelanceerd, de nieuwe C5.
Verkoopprijs staat op €729,95, toch wel weer fors stapje hoger dan de C4.
Half november pas leverbaar.
Ben zelf wel toe aan een nieuwe maar ik denk dat ik dit keer 'vreemd' ga en niet weer mijn geld aan de Duitser geef.
Bij dagelijks gebruik vind ik de kwaliteit toch niet echt wat je ervan hoopt, zeker icm de prijs. Ben daar nu al 3 Schuberths achter elkaar ingetrapt, tijd voor wat anders, of zou de nieuwe toch echt veel beter zijn dan de vorige.....:9
 
Proberen?

Belangrijkste is dat hij goed op je harses past, over de rest kun je na een paar jaar wat over zeggen.

mijn Neotec2 heb ik nu 2 jaar, en de conclusie: een goede koop…(en goede advies toentertijd gehad)
 
De fluor uitvoering gaat van 599 naar 629, dus dat valt nog wel mee.
Wat echt geld kost: de SC1 Advance communicatie set van de C4 Pro past niet meer, is vervangen voor de SC2. ;(
 
Rijd zelf al even rond met een C3 Pro Women en op zich ben ik hier wel heel tevreden van. Ik vind het een pluspunt dat de communicatiemodule ingebouwd is in de kraag, de pasvorm is super, wasbare inserts zijn een absolute plus en alhoewel ik een lichte voorkeur heb voor een full-face helmet heeft deze helm me al aangenaam verrast.

Vorige helm was een Scorpion Exo maar de uitstulpende communicatiemodule was een PITA en na een paar jaar was het comfort toch ook al ferm geminderd. Kussentjes gecomprimeerd na gebruik?

Op zich zou ik geen moment twijfelen om de opvolger van de Schuberth te kopen maar die prijs doet inderdaad wel pijn aan de portefeuille. Zeker als je het communicatiesysteem ook moet vervangen...

Dat wordt eerst ferm sparen, misschien binnen een paar jaartjes?
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf wel toe aan een nieuwe maar ik denk dat ik dit keer 'vreemd' ga en niet weer mijn geld aan de Duitser geef.
Bij dagelijks gebruik vind ik de kwaliteit toch niet echt wat je ervan hoopt, zeker icm de prijs. Ben daar nu al 3 Schuberths achter elkaar ingetrapt, tijd voor wat anders, of zou de nieuwe toch echt veel beter zijn dan de vorige.....:9
Ben er nu ook tweemaal ingetrapt, maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding ook niet ok.

Beiden kregen toch behoorlijke vizier lekkage in de regen. En ja ik ben ook een doorrijder.
Pasvorm wel ok, ventilatie ook minder tevreden over, zeker in de kou en dan bij lage zon zonvizier naar beneden. Die beslaat dan direct.
Geluiddemping ook wel ok.

Maar ik ga ook eens shoppen bij andere merken. De C5 ga ik voor die prijs sowieso overslaan.
 

Deze week gelanceerd, de nieuwe C5.
Verkoopprijs staat op €729,95, toch wel weer fors stapje hoger dan de C4.

Dat kost de C4 Carbon toch ook al dacht ik?

Stevig prijskaartje, dat zowieso, maar de Neotec 2 zit ook aan die prijs.


Ik ga 'm toch eens bekijken, na twee Neotec's misschien dan toch ook een keer een Shuberth?
 
Rijd zelf al even rond met een C4 Pro Women en op zich ben ik hier wel heel tevreden van. Ik vind het een pluspunt dat de communicatiemodule ingebouwd is in de kraag, de pasvorm is super, wasbare inserts zijn een absolute plus en alhoewel ik een lichte voorkeur heb voor een full-face helmet heeft deze helm me al aangenaam verrast.

Vorige helm was een Scorpion Exo maar de uitstulpende communicatiemodule was een PITA en na een paar jaar was het comfort toch ook al ferm geminderd. Kussentjes gecomprimeerd na gebruik?

Op zich zou ik geen moment twijfelen om de opvolger van de Schuberth te kopen maar die prijs doet inderdaad wel pijn aan de portefeuille. Zeker als je het communicatiesysteem ook moet vervangen...

Dat wordt eerst ferm sparen, misschien binnen een paar jaartjes?

De C4 zal er nog wel een hele poos naast blijven bestaan,
net zoals de C3 (en de C2?) nu ook nog te koop zijn.
Dus als de C4 Pro Woman goed bevalt, gewoon die weer kopen.
 
Ben er nu ook tweemaal ingetrapt, maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding ook niet ok.

Beiden kregen toch behoorlijke vizier lekkage in de regen. En ja ik ben ook een doorrijder.
Pasvorm wel ok, ventilatie ook minder tevreden over, zeker in de kou en dan bij lage zon zonvizier naar beneden. Die beslaat dan direct.
Geluiddemping ook wel ok.

Maar ik ga ook eens shoppen bij andere merken. De C5 ga ik voor die prijs sowieso overslaan.
Heb zelf nu 2jaar Neotec2 en heb ermee zo’n 25.000km per jaar gereden (rij het hele jaar door). Zit prima, vrij stil en de binnenkant van de helm is wasbaar.
Lekt bij flinke regenval aan de binnenkant van het vizier waarbij ook het zonneviziertje vies wordt en de ventilatie is niet meer dan matig.
 
Laatst bewerkt:
Proberen?

Belangrijkste is dat hij goed op je harses past, over de rest kun je na een paar jaar wat over zeggen.

mijn Neotec2 heb ik nu 2 jaar, en de conclusie: een goede koop…(en goede advies toentertijd gehad)

Heb zelf nu 2jaar Neotec2 en heb ermee zo’n 25.000km per jaar gereden (rij het hele jaar door). Zit prima, vrij stil en de binnenkant van de helm is wasbaar.
Lekt bij flinke regenval aan de binnenkant van het vizier waarbij ook het zonneviziertje vies wordt en de ventilatie is niet meer matig.
Hebben jullie toevallig ook de Neotec 1 gehad?

Zoja, hoe vinden jullie de 2 daarmee vergeleken?
 
Ik had altijd Schuberth tot en met C3. Vanaf C4 past het niet meer. Dus die C5 gaat er hier ook niet komen. :)
Heb nu een Shoei Neotec II. Zit heerlijk.

Heb zelf nu 2jaar Neotec2 en heb ermee zo’n 25.000km per jaar gereden (rij het hele jaar door). Zit prima, vrij stil en de binnenkant van de helm is wasbaar.
Lekt bij flinke regenval aan de binnenkant van het vizier waarbij ook het zonneviziertje vies wordt en de ventilatie is niet meer matig.
Klik je het vizier bij zware regenval ook dan nog helemaal dicht of klap je 'm alleen naar beneden zoals men normaal doet?
Overigens had ik ook last van regen aan de binnenkant bij mijn Schuberth. En als het dan ook nog eens schemert in de avondspits, dan ben je echt niet blij. Gewoon gevaarlijk.
 
Hebben jullie toevallig ook de Neotec 1 gehad?

Zoja, hoe vinden jullie de 2 daarmee vergeleken?
Nee, ik heb altijd goedkope helmen gekocht en voor één keer een dure willen kopen omdat ik goede verhalen over hoorde. Ben nu achtergekomen dat de Neotec 2 aankoop goed is geweest…vooral de pasvorm nu na 2 jaar nog steeds uitstekend is. Ook mechanisch niets op aan te merken.

Winter/regen etc nog geen ervaring; ben een seizoensrijder….._O-
 
Nee, ik heb altijd goedkope helmen gekocht en voor één keer een dure willen kopen omdat ik goede verhalen over hoorde. Ben nu achtergekomen dat de Neotec 2 aankoop goed is geweest…vooral de pasvorm nu na 2 jaar nog steeds uitstekend is. Ook mechanisch niets op aan te merken.

Winter/regen etc nog geen ervaring; ben een seizoensrijder….._O-

Smeer je die scharnieren nog met siliconenolie of nooit gedaan?
 
Ik had altijd Schuberth tot en met C3. Vanaf C4 past het niet meer. Dus die C5 gaat er hier ook niet komen. :)

De pasvorm van de C3 naar de C4 Pro was idd best wel ff wennen. Dacht eerst dat het nooit ging worden.
Na het uitnemen van de kin afsluiting aan de onderzijde ben ik er toch vriendjes mee geworden.

Met de nieuwe C5 ljken ze een soort personal fitting te introduceren, net als Shoei heeft.

SCHUBERTH INDIVIDUAL CONCEPT
SCHUBERTH C5 sets a new benchmark in terms of comfort. The standard head pad has been developed to offer uncompromised comfort to all our customers, but those with "extreme head shapes" are usually forced to compromise with fit and sizes. For SCHUBERTH compromise is not an option so with the C5 we introduce the "Individual concept". A specific program aimed to ensure the maximum comfort to the rider giving the option to customize the internal padding with more thickness options for sides, back and cheek pads. ( Head Pad customization available for sizes M/L/XL).
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Als dat ding echt zo stil is als ze stellen en ze krijgen hem perfect passend op m'n kop is 629 euro een prima prijs.
 
Smeer je die scharnieren nog met siliconenolie of nooit gedaan?
Nog niet gedaan……

74B89EC8-E7C2-405C-BD36-00821A45AFEB.jpeg
 
precies 2 jr. geleden de C4 Pro Carbon Tempest White bij voordeelhelmen gekocht met 20% korting :t
maar met de SC1 Advanced erbij kwam de prijs toch nog op 801,96 € -O-
Na 1x een C3 en 1x een C3 pro in de maat s te hebben gehad , de C4 Pro in maat M genomen omdat ie dan wel lekker zit /zat
minpunt vind ik het goedkoop aanvoelende kin ventilatie klepje welke ook nog eens in gesloten stand rond 80km irritant begint te fluiten
ook paar x mee in regen gereden en gelukkig geen vizier lekkage ondervonden
Blijf er voorlopig nog wel even mee doorrijden of er moet een mooie C5 aanbieding langs komen :P
 
De pasvorm van de C3 naar de C4 Pro was idd best wel ff wennen. Dacht eerst dat het nooit ging worden.
Na het uitnemen van de kin afsluiting aan de onderzijde ben ik er toch vriendjes mee geworden.

Met de nieuwe C5 ljken ze een soort personal fitting te introduceren, net als Shoei heeft.

Ik had de M, maar dat ging echt niet. Terug naar de winkel en een L gepast, was net zo ruk. Shoei opgezet, zat als gegoten. Omdat ik 'm nog niet had gebruikt, kon ik zo omruilen en iets bijbetalen.
Personal fitting trouwens laatst laten doen, de spreiding van de druk is beter maar omdat ik bovemop wat kaler begin te worden,
heb ik over een breder vlak de afdruk van de helm op mijn hoofd staan. Dus dat haal ik er weer uit. Volgens de gegevens van Shoei
zou in principe zonder toevoeging de boel ook goed moeten zitten. Dat zat het ook, maar omdat het volgens velen beter kan met personal fitting... had ik nog een volle bos haar, dan had ik het zo gelaten. :+

Nog niet gedaan……
Hier ook nog niet, zou elke 2 maanden moeten, geloof ik. Zie dat boekje maar. Werd wel geadviseerd in de winkel. Bij mij is het piepkleine flesje al bijna leeg, bleek niet helemaal goed dicht te zitten.
 
Ik had de M, maar dat ging echt niet. Terug naar de winkel en een L gepast, was net zo ruk. Shoei opgezet, zat als gegoten. Omdat ik 'm nog niet had gebruikt, kon ik zo omruilen en iets bijbetalen.
Personal fitting trouwens laatst laten doen, de spreiding van de druk is beter maar omdat ik bovemop wat kaler begin te worden,
heb ik over een breder vlak de afdruk van de helm op mijn hoofd staan. Dus dat haal ik er weer uit. Volgens de gegevens van Shoei
zou in principe zonder toevoeging de boel ook goed moeten zitten. Dat zat het ook, maar omdat het volgens velen beter kan met personal fitting... had ik nog een volle bos haar, dan had ik het zo gelaten. :+


Hier ook nog niet, zou elke 2 maanden moeten, geloof ik. Zie dat boekje maar. Werd wel geadviseerd in de winkel. Bij mij is het piepkleine flesje al bijna leeg, bleek niet helemaal goed dicht te zitten.
Straks ff schanierensmeren, tis nu toch slecht weer voor motorrijden, dus nooit wat te doen…_O-
 
Hebben jullie toevallig ook de Neotec 1 gehad?

Zoja, hoe vinden jullie de 2 daarmee vergeleken?

Ik heb ze beide gehad, allez... de 2 is nog in gebruikt.

Naar mijn mening is de 2 in alle opzichten een verbetering... ook de plaats voor het inbouwen van de Sena vind ik een groot pluspunt.
 
Zijn er inmiddels al gebruikerservaringen van deze helm?

Begin zo langzamerhand te zoeken naar een opvolger van mijn C3 pro, maar begreep dat de C4 niet is wat men ervan hoopte.

C3 Pro bevalt prima, maar zou graag meer ventilatie en groter vizier willen. Allemaal items die de C5 op papier heeft, maar ben benieuwd naar ervaringen van "echte gebruikers".
 
Zowel vizier geheel dicht als vizier tegen de sluiting aan lekt ie bij mij.
Is vaak geen lekkage zoals je aangeeft, maar druppels die tussen vizier en afdichting zitten en door de rijwind naar binnen worden geperst.
Lijkt mij logisch, want als iets nat is, en je opent je vizier wordt het ertussen in nat. Je doet dan je vizier dicht en waar gaat het water naartoe...?
Niet de helm de schuld geven, maar jezelf omdat je je vizier opent!
Zelf een gebruiker van twee C3 Pro's. C4 past mij niet. Gekeken naar een Shoei GT Air, maar die zit toch bij langer ophebben niet goed genoeg.
En ja, Shoei Personal Fitting zou kunnen. Jammer dat Schuberth dit niet heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan