Nieuwe Schuberth helm: C5

Zijn er inmiddels al gebruikerservaringen van deze helm?

Begin zo langzamerhand te zoeken naar een opvolger van mijn C3 pro, maar begreep dat de C4 niet is wat men ervan hoopte.

C3 Pro bevalt prima, maar zou graag meer ventilatie en groter vizier willen. Allemaal items die de C5 op papier heeft, maar ben benieuwd naar ervaringen van "echte gebruikers".
De C4 heeft een andere pasvorm waardoor C3-eigenaren het vreemd vinden zitten. Plus het vergrote vizier geeft (mij) een vreemd gevoel (vissekom-gevoel). De C5 zou weer richting oude pasvorm van de C3 moeten gaan.
 
Ja ik heb uiteindelijk wel voor de C5 gekozen, met name omdat de marketing van Schuberth zelf aangaf in de C3 en C4 wat verkeerde beslissingen had gedaan en dit in de C5 weer de kwaliteit op niveau te hebben gebracht.
Qua pasvorm is het weer vergelijkbaar met de C3, de C4 paste mij echt niet.
Ventilatie is werkelijk enorm, de onderste schuif in de kinbak laat veel wind door, de schuif bovenop eigenlijk idem, flink briesje over je hoofd.
Het bredere vizier heb ik eigenlijk nog niet gemerkt maar was in de C3 al groot zeker in vergelijk met andere merken.
De helm is duidelijk weer stiller maar komt ook doordat er een flinke kinflap onderaan zit dit wel wat gewenning vergt met dichtklappen van je kinbak. De flap kan er overigens ook uit.
Ik heb wel wet meer turbulentie gemerkt maar dat betekent wat tweaken aan mijn Givi airflow.
 
De flap kan er overigens ook uit.
Heb je ook navraag gedaan of dit jouw persoonlijke conclusie?

Als ik het mij goed herinner kon het er bij mijn C4 Pro ook niet uit maar de winkel waar ik 'm heb gekocht kreeg 'm er uit eindelijk wel uit.
Krijg nu alleen klachten over wind geruis in de intercom... :+
 
Ja, zit met klittenband.
Schubert C5.jpg
 
Ik heb de C4 Pro nu een paar weken (de C4 heeft een andere pasvorm en was geen succes) na jaren met de C3 Pro gereden te hebben. Wat ik merk bij de C4 Pro is dat ik hem een maatje groter moest nemen dan de C3 Pro waardoor ik gelijk naar een grotere helmschaal ging. Hij maakt ook beduidend meer herrie dan de C3 Pro tot mijn grote spuit. Niet tevreden over mijn aankoop tot nu toe. Regen heb ik nog niet gezien maar ik heb wel het idee dat het vizier beter sluit dan de C3 Pro dus dat is wel een verbetering. Ik ben een beetje huiverig voor Schuberth momenteel en neig om gewoon weer de C3 Pro te kopen. De C5 vind ik echt veel en veel te duur. Zonde van mijn geld maar de C4 Pro hou ik dan wel als helm met boodschappen doen of dat soort fratsen. Een gooi en smijt helm zeg maar.
 
Ja, zeker veel geld maar een beetje Shoei helm kost ook snel dat bedrag.
Maar deze helm is gewoon de stilste en heeft de hoogste veiligheid, mag dan wat kosten.
Zeker als je al last hebt van tinnitus is een paar decibel minder mij gewoon veel waard.
 
Ja, zeker veel geld maar een beetje Shoei helm kost ook snel dat bedrag.
Maar deze helm is gewoon de stilste en heeft de hoogste veiligheid, mag dan wat kosten.
Zeker als je al last hebt van tinnitus is een paar decibel minder mij gewoon veel waard.
Klopt, daarom wil ik de C3 Pro weer aanschaffen. Die is namelijk net zo stil. Mij maken die paar decibels (dubbele geluidsdruk) ook veel uit. Maar de prijs van de C5 vind ik nog altijd bizar.
 
Zoals iemand eerder melde: prijs verschil Shoei - Schuberth is te verwaarlozen.

En als geluid een dingetje is:
BMW 7 91DB
HJC 95,9DB
Nolan 89,1 DB
Schuberth 87,9DB
Shark 91,6DB
Shoei 89,3DB
X-Lite 91,3DB

De HJC is dan wel aantrekkelijk geprijsd, het lijkt wel een lawaai ding te zijn....
En de Nolan is een polycarbonaat helm (levensduur).
 
Laatst bewerkt:
:^ haha ja dat bleek toen ik in de lade exact zo'n zelfde ding tegenkwam, waarschijnlijk jaren geleden er ook meteen uitgetrokken!
 
Ik heb al jaren de C3Pro waar ik ontzettend blij van ben/was. Omdat deze aan vervanging toe was, toch gewacht op de Shubert C5 ( Eclipse).
In mijn C3 Pro had ik een 60, maar die is niet meer te verkrijgen in de C5....
De 61 was echt veel te groot, dan maar de 59.... Enorm veel spijt van, 1 maal gedragen en past eigenlijk gewoon niet.. Als er iemand een C5 Eclipse (59) zoekt, laat maar weten :-)
 
Ik heb al jaren de C3Pro waar ik ontzettend blij van ben/was. Omdat deze aan vervanging toe was, toch gewacht op de Shubert C5 ( Eclipse).
In mijn C3 Pro had ik een 60, maar die is niet meer te verkrijgen in de C5....
De 61 was echt veel te groot, dan maar de 59.... Enorm veel spijt van, 1 maal gedragen en past eigenlijk gewoon niet.. Als er iemand een C5 Eclipse (59) zoekt, laat maar weten :-)
Een helm word toch altijd nog wat groter van binnen als je hem veel op hebt? Had zelf een passende hjc, maar na een winter met balaklava op was hij net te groot. Kan ook aan de kwaliteit liggen misschien.
 
Ik heb al jaren de C3Pro waar ik ontzettend blij van ben/was. Omdat deze aan vervanging toe was, toch gewacht op de Shubert C5 ( Eclipse).
In mijn C3 Pro had ik een 60, maar die is niet meer te verkrijgen in de C5....
De 61 was echt veel te groot, dan maar de 59.... Enorm veel spijt van, 1 maal gedragen en past eigenlijk gewoon niet.. Als er iemand een C5 Eclipse (59) zoekt, laat maar weten :-)
Kan hij niet in goed overleg retour voor grotere maat? Je kunt altijd vragen natuurlijk.
 
Ook ik ben zeer onverwacht ontevreden over de C5 en best onbegrijpelijk voor zoveel geld.

Mijn C3 was gezien de leeftijd aan vervanging toe. Ik heb wat last van turbulentie tegen de helm dus de nog stillerdere C5 besteld. Meteen geprobeerd maar deze maakt veel meer lawaai. Vooral direct in het "oor-gebied" veroorzaakt de de klep ontzettend veel lawaai.
De pasvorm is zoals eerder gezegd, te strak of te los, keus 59 of 61 (L of XL, tevens kleine of grote schaal). Je voelt je wat gevangen in de helm (59) en kinbandje op z'n uiterst los nog zeer oncomfortabel. Waarschijnlijk door de beperkte keuze van die twee schalen en uiteraard een stukje persoonlijkheid. Schijnt wel (deels) opgelost te kunnen worden door hun Individual Concept systeem maar met die herrie gaat 't em dat niet worden.

Een helm zit en werkt goed of niet.
Teruggestuurd, opnieuw zoeken en bestellen..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan