Nieuwe scooter Honda nm4 vultus

linusje

MF veteraan
17 apr 2009
1.896
91
Deze komt in juni op de markt in Nederland en België.

Ziet er uit als een motor maar is blijkbaar bij het motorscooter segment.

Zeer futuristisch.

" De NM4 Vultus is volgens Honda ontwikkeld door een jong en enthousiast team, maar heeft in de persberichtgeving er niet bij vermeld hoeveel zakken geestverruimende middelen aan het ontwerp vooraf zijn gegaan. De NM4 Vultus is afgeleid van het New Concept platform en wordt aangedreven door de nieuwe 745cc paralleltwin waarmee ook de NC750 modellen zijn uitgerust."


 
Ik vind het wel mega cool...zie ik wel zitten maar ja moet je eerst eens zien in het echt en er ook
eens opzitten.

Elk zijn smaak natuurlijk maar denk ook wel dat je er niet veel zal zien.

De richtprijs is 12000,00 euro.
 
Voor dat bedrag vind ik hem spuuglelijk en wil ik hem niet in mijn schuur hebben.

Sowieso zijn dat bedragen waarvoor ik geen scooter koop.

Kies ik per direct liever voor een Yamaha MT-09 ABS.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad elk zijn ding.

Het is de prijs van een tmax 530 , is ook in die prijsklasse.

Ik heb geen schuur maar een garage.....grapje en van mij mag hij er wel komen te staan.
 
Ik vind een motorscooter voor zulke prijzen niet in verhouding staan tot wat je krijgt maar dat is meer mijn manier hoe ik er tegen aan kijk.

Al win ik morgen de 2 miljoen dan nog niet :N
 
En dat is je volste recht en ook het mijne.....

dat heet nu vrije meningsuiting en vrij van doen
en laten met respect voor een ander.
 
Ja natuurlijk ieder heeft zo zijn gekke streken en vooruitgang etc komt niet door de hand van redelijk conservatief ingestelde personen zoals ik :-)

Maar ik kan me ook werkelijkwaar niet voorstellen dat hij comfortabel zit ?

Scherm en koplamp vind ik mooi qua detail de zijkappen hmmmm ok helemaal geintegreerd en doorlopen tot de spiegel maar de rugsteun verneukt eigenlijk het model ?
 
Ik vind hem ook niet mooi.
dan is de dn01 veel mooier.
12000 euro terwijl het gewoon een nc model is die dus bij 6999 beginnen.
Het is ze bij de dn01 niet gelukt waarom dus wel hier?
Of zit hier het vfr1200 blok onder haha dan is het een andere verhaal.
Blijft lelijk sorry.
nu niet zo lullig doen en gooi toch eens die honda e4 in het hoenderhok.
 
De rugleuning kan volledig plat en dient dan als zitje voor de passagier.
 
In Japan rijden dat soort gepimpte scooters rond. Is hier denk ik geen markt voor, tenzij je 1,40 m bent.
 
Is dezelfde hoogte van de NC750X.

Dus wel futuristisch maar met volwaarde afmetingen....dus niet enkel voor kleine Japanners.

Google.de staat er redelijk wat info.
 
Sorry het is in het Duits :

Technische Daten Honda NM4 Vultus (Herstellerangaben)


Motor:
flüssigkeitsgekühlter Reihen-Zweizylinder-Viertaktmotor, eine obenliegende Nockenwellen, 4 Ventile pro Zylinder, Bohrung/Hub 77/80 mm, Hubraum 745 cm³, Verdichtung 10,7:1, 40 kW (55 PS) bei 6520/min, 68 Nm bei 4750/min, DCT-Getriebe mit 6 Gängen und drei Schaltmodi

Fahrwerk und Bremsen:
Stahlrohrrahmen, L/B/H 2380/933/1170 mm, Radstand 1645 mm, Lenkkopfwinkel gegen die Horizontale 57°, Nachlauf 110 mm, 43-mm-Telegabel vorn, 125 mm Federweg, Aluschwinge hinten, Zentralfederbein, 100 mm Federweg, 320-mm-Doppelscheibe mit Doppelkolbenzange vorn, 240-mm-Einzelscheibe mit Einkolbenzange hinten, ABS

Räder und Reifen:
10-Speichen-Räder aus Leichtmetallguss, 18x3.50 vorn, 17x6.25 hinten, Reifen 120/70 ZR 18 vorn, 200/50 ZR 17 hinten.

Maße und Gewichte:
Gewicht vollgetankt 245 kg, Sitzhöhe 650 mm, Tankvolumen 11,6 Liter

Preis: 11755 Euro inkl. NK

Om te vergelijken met tmax 530

Tot lengte : 2200 mm
tot breedte : 775m
tot hoogte 1420

Enkel de zithoogte van deze Dredd 3d scooter is lager.
 
Laatst bewerkt:
Dan is er nog de versie Honda nm4 -02 (deze is met koffers)
Dat vind ik dan te...maar is mijn opinie.



 
Laatst bewerkt:
Hoe typisch Nederlands .........,om iets wat een beetje uit de box steekt meteen te veroordelen ,

Honda is wel op dit moment een van de weinige die met dit soort innovaties en ideeën,de scooterwereld nog een beetje schud .
BMW probeerde ooit met de C1 (ja dat ding met een dakje ) iets ,werd verguist tot in het hiernamaals/Parijs rijdt er vol mee want het is een praktische oplossing voor Europees weer.
De DN01 haalde de eerste pagina nog niet eens van de motorbladen , zal waarschijnlijk als collectors item veel geld opbrengen .
Deze wordt nu al bestempeld als spuuglelijk enz. . misschien als je ze bij bosjes ziet rijden zal de opinie veranderen (want als je alleen met zo'n ding rijdt val je wel erg op ).
De techniek is zoals ik ergens las bijna hetzelfde als de Integra ,en die is toch niet verkeerd ...........toch


Tevens juich ik alle innovaties toe op elk gebied /auto /motoren/ vliegtuigen, enz.
Maar dat is mijn mening hoor.
gr
Ed
 
Ik ben benieuwd wat er van het model overgebleven is als 'ie eenmaal in de showroom staat.

Pro forma vind ik 'm ook niet mooi. Maar dat vond ik eerst ook van de Integra en na een (vrij lange) gewenningsperiode vind ik 'm ineens mooi. Dus wie weet ;)
 
Hoe typisch Nederlands .........,om iets wat een beetje uit de box steekt meteen te veroordelen ,

Honda is wel op dit moment een van de weinige die met dit soort innovaties en ideeën,de scooterwereld nog een beetje schud .
BMW probeerde ooit met de C1 (ja dat ding met een dakje ) iets ,werd verguist tot in het hiernamaals/Parijs rijdt er vol mee want het is een praktische oplossing voor Europees weer.
De DN01 haalde de eerste pagina nog niet eens van de motorbladen , zal waarschijnlijk als collectors item veel geld opbrengen .
Deze wordt nu al bestempeld als spuuglelijk enz. . misschien als je ze bij bosjes ziet rijden zal de opinie veranderen (want als je alleen met zo'n ding rijdt val je wel erg op ).
De techniek is zoals ik ergens las bijna hetzelfde als de Integra ,en die is toch niet verkeerd ...........toch


Tevens juich ik alle innovaties toe op elk gebied /auto /motoren/ vliegtuigen, enz.
Maar dat is mijn mening hoor.
gr
Ed


Ik benadruk dan ook duidelijk ''ik vind'' en die vrijheid heb je OOK als nederlander toch ?
Zeg ook niet ''het is'' maar ''ik vind'' dus niet piepen jij ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan