Nieuwe SIDI ST racelaars- rits linker laars al stuk na tweede keer aandoen.

sukayaho

MF veteraan
22 feb 2023
1.156
1.334
Zuid Limburg.
Heb nieuwe SIDI ST laarzen waarvan rits linker laars na tweede keer aandoen al stuk is.
Zijn er leden hierzo die dit ook hebben meegemaakt met praktisch nieuwe laarzen?.
Dat ze al na paar keer stuk gaan bij rits of ergens anders.
Ga vandaag winkel bellen voor oplossing.
Maar had van SIDI wel meer kwaliteit verwacht en echt goedkoop zijn ze ook niet.

IMG_20230605_155631.jpg


IMG_20230605_155557.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goed verhaal, lekker kort ook.

Shit happens. Het wordt vast opgelost.
Het is toch zo als ik het goed uitleg en er staat een hoop geschreven tekst.
Dan krijg ik daar weer commentaar op.
Dus dacht houd het beetje basic.

Afijn shit happens schrijf je.
Ok maar shit happens koste wel 296€ en dan mag ik wel efjes balen als rits stuk is en ik hierdoor gloednieuwe laars niet meer uitkreeg.
Heb 45-60 minuten samen met me vriendin zitten kloten eraan het enigzins normaal en goed nog te krijgen.
Stond al op punt krijg ik het niet uit knip ik nieuwe laars kapot.
Maar dan weet ik zeker dat motorkleding zaak geen geld meer terug geeft of iets regeld inzake herstel of omruilen voor andere .
Dan nog ik vind het maar raar ze zijn al na twee keer aandoen stuk.
 
  • Eens
Waarderingen: Tcat
Selectief maar de helft lezen en de rest van de reactie waar ik op reageer daarbij vergeten, is ook wel erg ... :W
De andere helft heb ik gelezen en ben ik niet vergeten. Maar dat was in mijn ogen overbodig commentaar geven op overbodig commentaar. Prettige dag nog :W
 
Heb het nu 2x gelezen; snap er nog niet veel van.

Maar mooi dat het is opgelost. 👍

(Volgende keer gewoon meteen Daytona kopen) :Y
 
Zelf ook gehad met een revit broek, ook na nog geen 2 dagen, rits aan bonken.
Terug naar de toko verhaal uitgelegd en te horen krijgen, sturen we hem op ter reparatie 😳

En toen begon er ergens kortsluiting te ontstaan in mijn bovenkamer...
Broek was gedragen, zegt ze dan nog heel droog.
"Ja, wat denk je dan, dat ik een broek koop en thuis laat liggen als ik ga rijden!?!?"

Niet heel erg veel minuten later, haalde het kind een nieuwe broek.
Probleem opgelost.


Laarzen idem dito.
Net geen jaar oud, en ook al naar zijn grootje.
Terug naar de toko (andere toko als de broek), verhaal uitgelegd.
Kreeg 2 optie's:
Opsturen ter reparatie, of voor het zelfde bedrag wat anders uitzoeken:t
Kerel snapte het iig ook niet, en zou niet mogen na nog geen jaar.

Nu dus weer een nieuwe set laarzen, en van betere kwaliteit.
Uiteraard wel het verschil bij moeten leggen.

Louis.nl perfecte service:Y :t

Dus snap de TSér volledig..
 
Heb het nu 2x gelezen; snap er nog niet veel van.

Maar mooi dat het is opgelost. 👍

(Volgende keer gewoon meteen Daytona kopen) :Y
Wat snap je er niet van?.
Opgelost is het niet er is tot op heden niks geregel door motor kleding zaak.
Krijg een beetje door telefoon een afscheep verhaal.
Retour ticket om alles terug te sturen en geld terug schijnt daar niet zo goed te vallen.
Die zouden ze me sturen via mail maar dat ging via hoofdkantoor en kon wel 3-5 dagen duren.
Vreemd dat heb je zo ingevoerd en via mail gestuurd.
Maar dat terug stuur recht heb ik wel als consument ook al sputtert motor kleding zaak nu beetje tegen.
En het staat zelfs op hun website vermeld.
Noem even wijs de naam van de winkelketen hier even niet
 
Heb je ze online besteld? Ik was in de veronderstelling in een fysieke winkel. Dan zou je ermee terug kunnen en ze op de toonbank neerzetten.

Het hele verhaal mag überhaupt niet ter discussie staan. Ze moeten die laarzen terugnemen en meteen een nieuw setje sturen dezelfde dag. Of het geld terug.

En noem de winkelketen maar hoor.
 
Der zijn van die momenten dat commentaar gewoonweg overbodig is, vooral als je dan probeert grappig te doen wat totaal mislukt. :Z Vergoed hem dan even het inzetten van een andere rits als het je zo aan het hart gaat... :j

Het is niet grappig en niet overbodig. Het draagt niet bepaald bij aan het forum wanneer iedere negatieve aankoopervaring wordt gepost. Er is maar 1 post overbodig en dat is van de topicstarter.

De TS heeft een koopovereenkomst met een winkel. Die mag het oplossen. Daar zijn goede processen voor en anders kan je terug vallen op de Nederlandse wet.

Het is toch zo als ik het goed uitleg en er staat een hoop geschreven tekst.
Dan krijg ik daar weer commentaar op.
Dus dacht houd het beetje basic.

Afijn shit happens schrijf je.
Ok maar shit happens koste wel 296€ en dan mag ik wel efjes balen als rits stuk is en ik hierdoor gloednieuwe laars niet meer uitkreeg.
Heb 45-60 minuten samen met me vriendin zitten kloten eraan het enigzins normaal en goed nog te krijgen.
Stond al op punt krijg ik het niet uit knip ik nieuwe laars kapot.
Maar dan weet ik zeker dat motorkleding zaak geen geld meer terug geeft of iets regeld inzake herstel of omruilen voor andere .
Dan nog ik vind het maar raar ze zijn al na twee keer aandoen stuk.

Wat kut voor je zeg. Ja, dit is sarcasme. Om een en ander in perspectief te plaatsen: Er zijn dagelijks mensen die een kapot product opgestuurd krijgen. De meeste hiervan bellen de winkel en het wordt opgelost.
Er zijn ook mensen die andere dingen hebben om over na te denken. Bijvoorbeeld hoe hun huis wegspoeld omdat er een bepaalde dam is opgeblazen. Of hun huis kapot gebombardeerd. En dan kom jij aan met je laarzen van wel €296 waarvan de rits kapot is. Wat een kutleven heb jij.

#endrant.

TLDR:
Misschien is het niet zo erg als je schetst of in ieder geval niet deze drama waard :).
 
Het is niet grappig en niet overbodig. Het draagt niet bepaald bij aan het forum wanneer iedere negatieve aankoopervaring wordt gepost. Er is maar 1 post overbodig en dat is van de topicstarter.

De TS heeft een koopovereenkomst met een winkel. Die mag het oplossen. Daar zijn goede processen voor en anders kan je terug vallen op de Nederlandse wet.
Nou ja zeg dus mag ik niet iets melden over een kapotte rits hierzo.
Ok weten we ook weer.
Maar denk dat moderators dat bepalen of een topic open of dicht gaat ik heb geen idee.
Wist niet dat mijn post zoveel gedoe opwekt dan had ik het nooit gedaan.
Vind de reacties hier van sommigen ronduit vreemd.
 
Het is niet grappig en niet overbodig. Het draagt niet bepaald bij aan het forum wanneer iedere negatieve aankoopervaring wordt gepost. Er is maar 1 post overbodig en dat is van de topicstarter.

De TS heeft een koopovereenkomst met een winkel. Die mag het oplossen. Daar zijn goede processen voor en anders kan je terug vallen op de Nederlandse wet.



Wat kut voor je zeg. Ja, dit is sarcasme. Om een en ander in perspectief te plaatsen: Er zijn dagelijks mensen die een kapot product opgestuurd krijgen. De meeste hiervan bellen de winkel en het wordt opgelost.
Er zijn ook mensen die andere dingen hebben om over na te denken. Bijvoorbeeld hoe hun huis wegspoeld omdat er een bepaalde dam is opgeblazen. Of hun huis kapot gebombardeerd. En dan kom jij aan met je laarzen van wel €296 waarvan de rits kapot is. Wat een kutleven heb jij.

#endrant.

TLDR:
Misschien is het niet zo erg als je schetst of in ieder geval niet deze drama waard :).
Ik denk dat je dag niet goed is.
Vind het ook kut(gebruik jouw woordjes) voor je dat je zo reageert op iemand zijn topic.
Als het je niet boeit ga dan .
Wens je verder fijne dag en vergeef jouw je uitlatingen hierzo.
 
Laatst bewerkt:
@sukayaho Laat even weten hoe het afloopt met de winkel. Vind het apart dat ze er al een probleem van maken.

Anders misschien een mailtje wagen richting Sidi direct?
 
Nee hoor, mijn dag is prima :). Het zonnetje schijnt en ik zo genieten van het heerlijke weer :).
Gedeeltes citeren uit iemand zijn antwoord is niet netjes.
Citeer dan compleet nu pak je een gedeelte uit mijn antwoord om het zo te draaien dat het onzinnig over komt.
 
Het is niet grappig en niet overbodig. Het draagt niet bepaald bij aan het forum wanneer iedere negatieve aankoopervaring wordt gepost. Er is maar 1 post overbodig en dat is van de topicstarter.

De TS heeft een koopovereenkomst met een winkel. Die mag het oplossen. Daar zijn goede processen voor en anders kan je terug vallen op de Nederlandse wet.



Wat kut voor je zeg. Ja, dit is sarcasme. Om een en ander in perspectief te plaatsen: Er zijn dagelijks mensen die een kapot product opgestuurd krijgen. De meeste hiervan bellen de winkel en het wordt opgelost.
Er zijn ook mensen die andere dingen hebben om over na te denken. Bijvoorbeeld hoe hun huis wegspoeld omdat er een bepaalde dam is opgeblazen. Of hun huis kapot gebombardeerd. En dan kom jij aan met je laarzen van wel €296 waarvan de rits kapot is. Wat een kutleven heb jij.

#endrant.

TLDR:
Misschien is het niet zo erg als je schetst of in ieder geval niet deze drama waard :).
De enige die drama lijkt te maken ben jij :Y

TS deelt zijn ervaring en vraagt of anderen dat ook wel eens hebben meegemaakt. Niet heel vreemd op een discussieforum.
 
Wat snap je er niet van?.
Opgelost is het niet er is tot op heden niks geregel door motor kleding zaak.
Krijg een beetje door telefoon een afscheep verhaal.
Retour ticket om alles terug te sturen en geld terug schijnt daar niet zo goed te vallen.
Die zouden ze me sturen via mail maar dat ging via hoofdkantoor en kon wel 3-5 dagen duren.
Vreemd dat heb je zo ingevoerd en via mail gestuurd.
Maar dat terug stuur recht heb ik wel als consument ook al sputtert motor kleding zaak nu beetje tegen.
En het staat zelfs op hun website vermeld.
Noem even wijs de naam van de winkelketen hier even niet
Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt, herroepingsrecht en non-conformiteitsbeginsel.
De eerste, geldt tot 14 dagen na leverdatum, dan mag je zonder opgaaf van reden een product terug sturen en je geld terugeisen/vragen. Doe je het niet binnen 14 dagen na leverdatum, dan kom je op het non-conformiteitsbeginsel: het product voldoet niet, dat moet dan beoordeelt worden hoe het kan/voorkomen, dus je krijgt niet meteen geld terug. Als je een goede winkel hebt, dan kom je met product en kassabon een heel eind, en sta je volgens mij gewoon zo weer buiten met een paar andere laarzen.
Maar let op; c’est le ton qui fait la musique… zeker vanuit de klant naar de winkel.
 
Hopelijk, en aannemelijk, wordt dit opgelost.

We maken het allemaal wel eens mee, en zeker als je je enorm had verheugd op je aankoop en het blijkt dan gewoon niet goed te zijn, dan kun je daar knap van balen, al zijn het nog zulke 1st world problems.

Ik heb een keer iets vergelijkbaars gehad met een dure geelzwarte motorjas waarvan het zwart dezelfde middag dat ik hem haalde in de regen volstrekt uitliep...

1686068175301.png


^^ Dit was dus een uur na aanschaf op de terugrit naar huis. En het enige wat ik had gedaan was door de regen rijden op de snelweg. (Bleek uiteindelijk een jas geweest te zijn die waarschijnlijk door de fabrikant voor een fotoshoot was gebruikt, want dan spuiten ze het zwart altijd even extra zwart voor de foto blijkbaar. Hoe die vervolgens weer in de verkoop terecht is gekomen geen idee, maar goed, ik heb 'm teruggegeven en een ander merk jas gekocht.)

Dan denk je echt iets fantastisch gekocht te hebben en dan valt het vlak na aankoop zó tegen. Een paar dagen later is het allemaal opgelost en denk je eraan terug van jongejonge zo erg was het toch uiteindelijk ook weer niet, maar goed, in het moment is het verschil tussen het blije gevoel en het baalgevoel zo groot, en het omslagpunt zo acuut, dat het alsnog best wel aan kan komen :)

Het komt vast helemaal goed :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan