Nieuwe start !

Oneeye

MF veteraan
26 jan 2005
5.029
271
Onder de rook van R'dam
Beste allemaal,

Wauw.....ben ik zo lang afwezig geweest ? :?
Komplimenten de site is radicaal anders dan me laatste keer hier ;)

Maar na wat zal het zijn denk 10 jaar vandaag weer een motor gekocht voor zowel prive als zakelijk gebruik ! een ex politie BMW 1200 RT :]

Dus pappa gaat weer op twee wielen vaker dan op 4 :+
BMW moto en bus samen.jpeg
 
Nou gefeliciteerd,hopelijk heb je er plezier van,wij deden het onderhoud van politie BMW,s,
die lieden sloopte zo,n beetje alles wat je kan bedenken,het record staat op 500km de complete koppeling van een nieuwe Trans Alp
totaal uitgerookt,maar dan zo erg dat de stukken koppelingsplaat onder in het carter lagen,nog niet eerder zoiets meegemaakt,
maar ook bij de BMW,s werden ze regelmatig gesloopt,persoonlijk zou ik nog geen oude dienstfiets durven kopen🥶
 
Nou gefeliciteerd,hopelijk heb je er plezier van,wij deden het onderhoud van politie BMW,s,
die lieden sloopte zo,n beetje alles wat je kan bedenken,het record staat op 500km de complete koppeling van een nieuwe Trans Alp
totaal uitgerookt,maar dan zo erg dat de stukken koppelingsplaat onder in het carter lagen,nog niet eerder zoiets meegemaakt,
maar ook bij de BMW,s werden ze regelmatig gesloopt.
Dank je wel, tja het is altijd een risico als je een motor koopt van die doelgroep.
Maar weet dat ze ook goed onderhouden worden, heb hem ook eerst na laten kijken door een garage waar ik vroeger me 1100RT in onderhoud had voordat ik hem kocht ;)
 
Dank je wel, tja het is altijd een risico als je een motor koopt van die doelgroep.
Maar weet dat ze ook goed onderhouden worden, heb hem ook eerst na laten kijken door een garage waar ik vroeger me 1100RT in onderhoud had voordat ik hem kocht ;)
Slimme zet.
 
Bedankt voor je reactie en dus 100.000km op de teller.
Dat zijn ansich geen absurde waardes.
Misschien voor een ex dienstfiets wel, maar wellicht heb jij geluk gehad.
Zelf zou ik het ook niet snel doen zoiets, maar in deze gaat het erom dat jij er content mee bent.
De kans dat er flink mee geragd is lijkt me behoorlijk groot en dan zouden er 2 dingen zijn die me het meeste bezighouden als ik op zo’n fiets zou rijden......
1: spoort de fiets goed dus is er niks lichtelijk krom na uiteraard minimaal een keer te zijn gevallen......
2: verbruikt de fiets extra motorolie omdat met zulke fietsen warmrijden doorgaans niet aan de orde is en boxerblokken over het algemeen toch al bekend staan om het hogere olieverbruik.

Ik vind het een mooi model en heb er ooit zelf ook zo ene gehad maar dan geen ex dienstfiets.
Ik wens jou heel veel plezier van je aankoop en mijn advies is deze: houd met name in het begin je olieniveau goed in de gaten.
Kleine moeite om het wat vaker te controleren en zo een betere beeldvorming te krijgen van wat ze nou exact aan olie verbruikt.
Vr gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan