Nieuwe supermoto's voor de straat. Waar zijn ze?

Ja inderdaad alleen onderhoud, olie en filters, kleppen stellen, dat soort werk.
Ik dacht uit mn hoofd iets van 400 draaiuren, 20.000 km.
Originele ketting. Het enig zwakke punt is een keer een nieuw achterwiel, want de velg was gescheurd op de spaken. Het lijkt er op dat dat weer staat te gebeuren.
Ik rijd m altijd zeer rustig warm, als de olie warm is, dan onzie ik m niet.

In je avatar ben je nog steeds je CR aan het starten_O-

Grt Fred
 
mijn laatste sm was een aprilia sxv 550
rond 2012 weggedaan omdat ik 50 werd
na wat jaren erna avonturieren op een vfr honda overgegaan naar een avontuur motor
1050 ktm
790ktm en nu een avoture rally 890
van de track to the dirt 👍 :]
 
Ik kom van een Duke 690 bouwjaar 2018, en nu dus mijn sumo... hetzelfde LC4 blok maar toch is mijn SMC verreweg het meeste fun! 8-)
Vorige eigenaar reed er jaarlijks mee naar Luxemburg. Is altijd keurig onderhouden en gaat nog als een speer!

Het enige verschil, vind ik, is dat ik met mijn Duke wel iets langer de autostrade op kon. Just my two cents! :]
 
Laatst bewerkt:
01975CE9-8EA2-444A-9055-40EF2B1C5BE4.jpeg
 
De eenpitters zijn uit.
Wat ikzelf bijzonder jammer vindt.
Tis allemaal twin tegenwoordig en 210kg of zwaarder.
En vooral veel prullaria erop.
Onzinnige dashboards die je kan koppelen met je mobiel.
Wat heb je eraan als je rijd?
Vindt het nog steeds bijzonder dat ktm met een lc4 blok komt met 74 pk.
En het blijft nog heel ook.
Jammer dat daar geen concurrentie meer is van de japanners.
 
Dit was mijn Enduro R dus met hoge vering.
Had er setje 17 inch bij gezocht.
Zou ermee op circuit lelystad gaan rijden.
Alleen schouder gebroken met off road rijden.
2 jr gesukkeld.
En nooit meer met plakrubber gereden.
Rij inmiddels wel weer maar dan alleen off road met m.n 500EXC.
 

Bijlagen

  • DSC_2272.JPG
    DSC_2272.JPG
    491,8 KB · Weergaven: 24
  • DSC_2280.JPG
    DSC_2280.JPG
    381,2 KB · Weergaven: 24
Eénpitters zijn inderdaad misschien “uit”. Maar met deze KTM, die bruut en spartaans is, is het genieten voor 10 op stuurweggetjes. Snelweg bij 110 à 120 houdt ie ook prima uit, alleen voor de bestuurder een ramp. Dat geeft ook wel de beperkte inzet aan. Ik heb naast de KTM een 1995-er Yamaha Diversion 600 (ook een exoot ;) ) voor de rustige toerritjes en woon-werk etc.

Maandje geleden met een groepje van 20 man naar de Ardennen geweest, met de Diversion, en achteraf had ik makkelijk de KTM mee kunnen nemen. Wel een groot nadeel is de beperkte tankinhoud.

Grt Fred
 
Zit toch gewoon 50 pk in.
Had een S ding was mishandeld en had veel zand gegeten.
Daarna andere nokas erin dunne voetpakking en fcr37.
Niks mis mee.
Maar ik had hem om te reizen.
Ding liep 1:14.
 
Neen daar zit lang geen 50 pk in, buiten in de hoofden van de eigenaars.
Of 't zijn hele ouwe lome knollen.
 
Nee hoor.

De S heeft 34 pk. De E 40 met geluk. De rest is fantasie, op een opgeboorde met all out tuning na.

STOCKSVSKHP.jpg.c541bdcfc08e5d847579495678097230.jpg
 
33.4 vs 39.7 blijkbaar 'officieel'
En die zitten echt niet op't achterwiel. Al zou dat helpen bij wheelies.

Als mijn E 50 pk heeft, heeft m'n maat z'n husaberg 570 er minstens 110.
 
We hebben het toch niet over achterwiel pk,s

Ik vond mijn drz altijd prima rijden.
Die was echt niet sloom.
En zou hem graag nog eens naast mijn 500exc willen rijden misschien dat ik dan wel tot de conclusie moet komen dat de DRZ een sloom hok is.
Maar dat vond ik toenertijd niet.
Was ook m.n eerste echte offroad motor waar ik mee reed.
Dus dan is alles al snel indrukwekkend.
 
Ik dacht dat een KTM 620 uit 94 snel was. Totdat ik op een wr450 uit 09 reed.
Een drz leek echt traag vergeleken met mijn wrf.
Nu een 701 dat is met niks te vergelijken

Maar het is ook de instant hit die je krijgt.
Ik vond een golf GTi explosiever voelen dan een Porsche boxer S.
Terwijl de Porsche echt een stuk sneller was
 
Yep dat klopt wel.
Ik volg de 570 wel overal, maar dat ding gaat in 5 nog spontaan met het voorwiel de lucht in.
Aan 570 tempo met sm verzet doet de drz dat niet in 2. En dan heb je nog niet in de rem genepen.
Met enduroverzet is dat heel anders.
 
We hebben het toch niet over achterwiel pk,s

Ik vond mijn drz altijd prima rijden.
Die was echt niet sloom.
En zou hem graag nog eens naast mijn 500exc willen rijden misschien dat ik dan wel tot de conclusie moet komen dat de DRZ een sloom hok is.
Maar dat vond ik toenertijd niet.
Was ook m.n eerste echte offroad motor waar ik mee reed.
Dus dan is alles al snel indrukwekkend.
Wel, je bent welkom met je 500, ik zet m'n E klaar voor de vergelijking.
 
Heb geen plakrubber meer rijd eigenlijk alleen nog maar op noppen en off road.
De 500 haalt wel 180 dat vindt ik best hard m.n 690 haalde dat ook maar dat leek makkelijker te gaan.
En die had maar iets van 67 was nog een 690 met 650 blok 2011.
 
Zit toch gewoon 50 pk in.
Had een S ding was mishandeld en had veel zand gegeten.
Daarna andere nokas erin dunne voetpakking en fcr37.
Niks mis mee.
Maar ik had hem om te reizen.
Ding liep 1:14.
Niet echt zuinig? 8)7

Hier 1:26 en ook nog op Midland in groep drie gereden met alleen maar 1.000cc Superbikes.
34 pk is daar echt genoeg. :]
 
Heb geen plakrubber meer rijd eigenlijk alleen nog maar op noppen en off road.
De 500 haalt wel 180 dat vindt ik best hard m.n 690 haalde dat ook maar dat leek makkelijker te gaan.
En die had maar iets van 67 was nog een 690 met 650 blok 2011.
Ik haal met mijn 701 200kmph. Maar merk wel dat, dat het maximum is. Niet echt een aerodynamische motor+bestuurder
 
Sherco en SWM hebben nog een 500cc in het programma:
Sherco_500_Supermoto_Supermotard_Femon_Parts_7.jpg


3.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan